نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

غربی‌ها مدافع رژیم صهیونیستی هستند/ سیاه‌ترین پرونده حقوق بشری برای صهیونیست‌هاست

رحیمی جهان‌آبادی حملات جدید حقوق بشری غرب علیه ایران را با هدف تغییر مسیر مذاکره عنوان کرد و گفت: سیاه‌ترین پرونده‌های حقوق بشری در کل جهان برای رژیم صهیونیستی و آمریکا و اروپا است.
کد خبر: ۵۵۹۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲ - 04December 2022

غربی‌ها مدافع رژیم صهیونیستی هستند/ سیاه‌ترین پرونده حقوق بشری برای صهیونیست‌ هاست

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «جلیل رحیمی جهان‌آبادی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره نشست اخیر شورای حقوق بشرسازمان ملل متحد در خصوص ایران، اظهار داشت: مذاکرات اتمی غرب با ایران پیرامون مسائل هسته‌ای به نتایج دلخواه آن‌ها ختم نشد. چرا که غرب به دنبال تحمیل مطالبات خود به ایران در مذاکرات بود تا فعالیت اتمی و موشکی جمهوری اسلامی ایران محدود شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب با شکست در مذاکرات راهبرد جدید و سه مرحله‌ای را در پیش گرفت، افزود: نخستین راهبرد جایگزین کردن مسائل حقوق بشری به جای مسائل اتمی است. به عبارتی اروپا و آمریکا به این نتیجه رسیدند که دغدغه و نگرانی کشور‌های جهان از فعالیت هسته‌ای ایران زیاد نیست و نمی‌توانند با بحث هسته‌ای اجماع جهانی علیه فعالیت هسته‌ای ایران ایجاد کنند و مدعی به خطر افتادن صلح و امنیت جهان شوند.

نماینده مردم تربت جام و باخرز در مجلس یادآور شد: بر همین اساس آمریکا و اروپا در پی اجماع جهانی در حوزه مسائل حقوق بشری علیه ایران برآمدند تا مدیریت افکار عمومی و رسانه‌ای جهان را به دست گرفته و نحوه رفتار جمهوری اسلامی با مردمش را خطرناک نشان دهند تا به نتایج دلخواه برسند.

وی فشار به ایران از طریق سازمان‌های بین المللی را دومین راهبرد آمریکا و اروپا برای وادار کردن جمهوری اسلامی برای تداوم مذاکرات برشمرد و گفت: این راهبرد را از طریق سازمان‌های بین المللی نظیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و شورای حکام و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیگیری کردند تا به صدور قطعنامه‌هایی علیه ایران منجر شود و حلقه فشار بر جمهوری اسلامی را تنگ‌تر کنند.

رحیمی جهان‌آبادی فشار به مسوولان ایران را سومین راهبرد غرب علیه جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: با مصوبه‌ای که با پیشنهاد آلمان و ایسلند و حمایت آمریکا و اروپا در کمیته حقوق بشر سازمان ملل به اسم کمیته حقیقت یاب به تصویب رسید، آن‌ها گزارش‌هایی را جمع آوری خواهند کرد که عمده منابع آن سلطنت طلبان، منافقین و گروه‌های معاند با نظام جمهوری اسلامی خواهد بود. درادامه نیز با ادعا‌های واهی مانند نقض حقوق بشر، افراد و مسوولان کشور را تحریم خواهند کرد تا در صورت سفر این افراد به دیگر کشورها، تحت تعقیب جرائم بین المللی قراربگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: این رفتار آمریکا و اروپا در قبال ایران در حالی صورت می‌گیرد که حکومت‌هایی مانند رژیم صهیونیستی، سیاه‌ترین پرونده در نقض حقوق بشر را در کل جهان را دارند. به عبارتی اشغال سرزمینی، کشتار زنان و کودکان، دستگیری و شکنجه مردان، فعالیت اتمی غیرمجاز و هر رفتاری که در مواضع بین المللی نقض قوانین محسوب شود در رفتار رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وی تاکید کرد: اروپا و آمریکا در شورای حقوق بشر، شورای حکام، شورای امنیت، سازمان ملل متحد و دیگر نهاد‌های بین المللی مدافع رژیم صهیونیستی هستند. اما اینکه چرا با ایران بر سر چنین مسائل مشکل دارند دلایل سیاسی دارد، غرب و آمریکا از فضای داخلی ایران به عنوان ابزار حقوق بشری برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس فعالیت بیشتر دستگاه دیپلماسی علیه غرب در موضوع حقوق بشر را ضروری دانست و در ادامه گفت: اگر فهرست کشور‌هایی که به قطعنامه‌های اخیر علیه ایران رای ممتنع دادند، دقت شود، متوجه خواهید شد، امکان همراه شدن این کشور‌ها با ایران وجود داشت. ولی از ظرفیت دیپلماسی برای همراهی آن‌ها به درستی استفاده نشده است.

نماینده مردم تربت جام و باخرز ادامه داد: همچنین کشور‌هایی هستندکه نسبت به ایران موضع منفی ندارند، ولی به این قطعنامه رای مثبت دادند که نیاز بود در سیاست خارجی با این کشور‌ها رایزنی بیشتری انجام شود تا مانع تصویب چنین قطعنامه‌هایی شویم تا نظام مورد هجمه قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه مخاطب قطعنامه حقوق بشری سازمان ملل متحد علیه ایران، مردم جهان هستند، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های دیپلماسی کشوراستفاده کرده و با مسوولان و مردم جهان گفتگو کنیم و با بسیاری از رسانه‌ها ارتباط بگیریم و از مواضع جمهوری اسلامی دفاع کنیم و اگر جایی مرتکب اشتباهی شدیم، آن را بپذیریم. زیرا نظام جمهوری اسلامی ظرفیت دفاع از خود را دارد. البته به هر نظام سیاسی نقد‌هایی وجود دارد همانطور که به رفتار‌ها و حکومت‌های کشور‌های غربی نقد‌هایی وجود دارد.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه کشور‌های غربی در جنایت و نقض حقوق بشر کارنامه سفیدی ندارند، گفت: غرب به رغم سابقه سیاه خود در حقوق بشر از جمهوری اسلامی ایراد می‌گیرد. اما غرب با بهره بردن از امپراطوری رسانه‌ای خودشان را در هر جنایتی برحق نشان می‌دهند و اشتباهات کوچک یا ضعف یا هر کار نکرده جمهوری اسلامی را بزرگ جلوه داده و به ابزاری علیه نظام تبدیل می‌کنند.

نماینده مجلس با بیان اینکه باید از نظام دقیق تر، صادقانه‌تر و کارشناسی‌تر دفاع کرد، گفت: در عین حال هم باید برای رفع مشکلاتی که در داخل کشور وجود دارند و در دفاع از حق مردم تلاش کنیم. چرا که مشکلات اقتصادی، فرهنگی، مدیریتی و اجتماعی از جمله مسائلی است که در کشور وجود دارد و باید حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: همانگونه که ما وظیفه داریم با زیاده خواهی و مسائل خلاف واقع غربی‌ها در فضای بین المللی مقابله کرده و از نظام حمایت کنیم، باید به مطالبات و خواسته‌های به حق مردم هم توجه کرد و صدای آن‌ها را شنید و اگر نهادی، مسوولی یا ارگانی در داخل در نقض حقوق شهروندی فعالیتی انجام می‌دهد، باید با آن‌ها برخورد کرد تا به دشمن فرصت تقابل با نظام داده نشود.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها