نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی:

امنیت کشور در منطقه ارتقا یافته است/ آمریکا از نهاد‌های بین‌المللی سوءاستفاده می‌کند

عباسی گفت: آمریکا با استفاده از نهاد‌های بین‌المللی، مباحثی حقوق بشری و حقوق زنان به دنبال اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران است تا اهداف مورد نظر خود را محقق کند.
کد خبر: ۵۵۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲ - 04December 2022

امنیت کشور در منطقه ارتقا یافته است/ آمریکا از نهادهای بین المللی ایران سوء استفاده می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «فریدون عباسی» عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره نشست ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص مسائل ایران، اظهار داشت: بعد از جنگ جهانی دوم مناسبات بین المللی شکل تازه‌ای به خود گرفت و غربی‌ها از طریق نهاد‌های بین المللی تسلط دنیا را در دست گرفتند، نزدیک به ۷۰ سال این نهاد‌ها در اختیار غربی‌ها است. غرب امروز به جای استفاده از شیوه‌های استعماری، از طریق این نهاد‌ها اهداف خود را پیش می‌برند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: هر کشوری در دنیا که با سیاست‌های سلطه طلبانه غربی‌ها هماهنگ باشد ولو نقض حقوق بشر انجام دهد از اتهامات غربی‌ها مبرا است، اما کشور مستقلی همانند ایران همیشه در مظان اتهام است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: وقوع انقلاب اسلامی در ایران باعث شده که ایران از سلطه آمریکا و انگلیس خارج شود و مرکز تصمیم گیری در مورد ملت ایران از آمریکا به داخل کشور منتقل شود، همین موضوع موجب شد که بنای دشمنی غرب علیه ایران گذاشته شود و با تحمیل جنگ و کودتا به دنبال تغییر حکومت در ایران باشند.

عباسی تصریح کرد: پیشرفت‌ها و استقلال ایران به دنیا ثابت کرد که یک کشور می‌تواند بدون قید و بند غرب با تکیه بر توان داخلی مشکلات خود را حل کند این موضوع برای آمریکا خوشایند نیست لذا با اعمال تحریم‌ها به دنبال فشار اقتصادی بر ملت ایران بودند، اما نتوانستند به نتیجه مورد نظر دست یابند و فشار‌های حقوق بشری را در دستور کار خود قرار دادند.

وی اضافه کرد: آمریکا با استفاده از نهاد‌های بین المللی، مباحثی حقوق بشری و حقوق زنان به دنبال تحقق اهداف مورد نظر خود است، در جلسه اخیر شورای حقوق بشر، جمهوری اسلامی را به خاطر حوادث اخیر محکوم کردند و مباحث قضایی کشور را زیر سوال بردند این در حالی است که نباید در امور داخلی سایر کشور‌ها دخالت کنند و این قابل پذیرش ملت ایران نیست.

عباسی با بیان اینکه اقتدار سازندگی و امنیت کشور در سال‌های اخیر در منطقه ارتقا یافته است، گفت: این موضوعی است که دشمنان ملت ایران نمی‌خواهند شاهد آن باشند و هر روز با سناریوی جدید به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، اما ملت ایران همچون گذشته با درایت، هوشیاری و همدلی از این وضعیت عبور می‌کند، این اقدامات نمی‌تواند خللی در راه پیشرفت ایران اسلامی وارد کند.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار