دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

بازتاب سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین/ عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بازی دو سر باخت رژیم‌های عربی

سفر «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی به «بحرین» و دیدار با سران و مقامات این کشور در «منامه» جدیدترین تلاش‌های این رژیم اشغالگر برای جلب اطمینان بخشی به کشور‌های عربی منطقه است.
کد خبر: ۵۵۹۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۸ - 06December 2022

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: سفر امروز «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی به «بحرین» و دیدار با سران و مقامات این کشور در «منامه» جدیدترین تلاش‌های این رژیم اشغالگر برای جلب اطمینان بخشی به کشور‌های عربی منطقه مبنی بر حمایت و پشتبانی «تل‌آویو» از حکومت‌های غیرمردمی این کشور‌های امیرنشین است.

البته سفر امروز هرتزوک به عنوان رئیس رژیم صهیونیستی به «بحرین» در شرایط و وضعیتی انجام شد که مقامات این رژیم به دلیل نفرت و عدم اقبال مردم مسلمان «قطر» و مسافران مسلمان سایر کشور‌های اسلامی که برای تماشای مسابقات جام‌جهانی فوتبال به این کشور آمده بودند فرصت عادی‌سازی روابط با کشور‌های اسلامی و مردم مسلمان آن‌ها را به بدترین شکل ممکن از دست داد.

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین؛ تلاش برای جلب اطمینان کشور‌های عربی

اما در این سوی میدان کشور «بحرین» به عنوان کوچک‌ترین کشور عربی در حوزه خلیج فارس بعد از انجام عادی‌سازی روابط که توسط و تحت فشار آمریکا و کشور‌های غربی انجام شد در تلاش است تا همکاری‌های خود را با رژیم صهیونیستی در حوزه‌های مختلف افزایش بدهد. این همکاری‌ها در مدت زمان نه چندان زیادی وارد حوزه‌های اطلاعاتی و امنیتی هم شده است به صورتی که تا امروز شاهد امضاء شدن چندین قرارداد نظامی و اطلاعاتی بین دو طرف هستیم.

در این میان موضوعی که بیش از هرچیزی برای کشورمان و همچنین سایر کشور‌های منطقه بسیار حساس و البته خطرناک است قرارداد بسیار محرمانه و مخفیانه رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی به منظور طراحی و بازسازی جدید دستگاه امنیتی و اطلاعاتی حکومت بحرین است. بر این اساس و با توجه به اخبار و اطلاعاتی موجود کار سازماندهی دستگاه اطلاعاتی و امنیتی بحرین تا آنجا به رژیم اشغالگر قدس سپرده شده که حتی آموزش ماموران امنیتی و اطلاعاتی بحرین نیز توسط افسران صهیونیستی انجام می‌شود.

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین؛ تلاش برای جلب اطمینان کشور‌های عربی

نکته مهم و جالب توجه دیگر که تا امروز و حتی در حال حاضر هم آنچنان که باید به آن پرداخته نشده و رسانه‌های خیلی به آن نپرداختند دیدار «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی با اقلیت یهودیان ساکن در کشور بحرین است. این دیدار قطعا با اهدافی، چون اعلام حمایت و پشتیبانی از آن‌ها و همچنین فراهم کردن شرایط و زمینه‌های لازم برای افزایش تعداد یهودیان ساکن در این کشور و مستحکم‌تر کردن پایگاه و جای پای آن‌ها در بحرین انجام شده است.

تمامی مسائل و موارد گفته شده یک طرف و مخالفت عالی‌ترین مقام دینی و مذهبی کشور بحرین پیرامون عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در طرف دیگر این ماجرا قرار دارد. بر این اساس شیخ «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین در جدیدترین توئیت خود نوشت: «عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خیانت است و آلوده شدن خاک بحرین به قدم شوم رئیس رژیم صهیونیستی ننگی است که آن را شرافت ملت ما برنمی‌تابد».

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین؛ تلاش برای جلب اطمینان کشور‌های عربی

این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که جامعه روحانیت و مذهبیون کشور بحرین ضمن اینکه با هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستند و عادی سازی روابط با این رژیم نامشروع و اشغالگر را خیانتی غیرقابل بخشش به مسلمانان بحرین و دیگر کشور‌های اسلامی می‌دانند. همچنان که بسیاری از رهبران کشور‌های مسلمان نیز هرگونه روابط با رژیم صهیونیستی را منوط با مشخص شدن سرزمین و حکومت مستقل فلسطینیان می‌دانند و اعتقاد دارند تا زمانی که این شرایط حاصل نشده کشور‌های اسلامی نباید هیچگونه ارتباطی با رژیم صهیونیستی داشته باشند.

اما در کمال تعجب شاهد هستیم که «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین بی‌توجه به نارضایتی عمومی در جامعه نسبت به این سفر از «اسحاق هرتزوک» رئیس رژیم صهیونیستی برای دیدار از بحرین دعوت کرده بود. موضوعی که نشان‌دهنده این حقیقت است که مردم و ملت بحرین و در نگاهی کلی‌تر، مسلمانان شیعه بحرین کوچک‌ترین ارزش و اعتباری برای حکومت «منامه» نداشته و نخواهند هم داشت و آن‌ها بر اساس سیاست‌ها و منافع خود سیاست خارجی این کشور را طراحی و اجرا می‌کنند.

سفر رئیس رژیم صهیونیستی به بحرین؛ تلاش برای جلب اطمینان کشور‌های عربی

در پایان باید گفت با توجه به نارضایتی شدید مردم «بحرین» از سفر «اسحاق هرتزوک» به این کشور، مقامات «تل‌آویو» با همکاری و مشاوره سران حکومت بحرین برنامه زمانی دیدار رئیس رژیم صهیونیستی را به منظور کاهش احتمال درگیری بین او و معترضان را تغییر دادند. ضمن اینکه «هرتزوک» تحت حفاظت و نگهداری بسیار شدید امنیتی به بحرین سفر کرده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار