گشایش نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور جمهوری اسلامی ایران

شصت‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور ناشرانی از کشورهای ایران، عمان، امارات متحده عربی، مرکز فرهنگی فرانسه، سوریه، عراق،‌ عربستان و لبنان افتتاح شد.
کد خبر: ۵۵۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴ - 04December 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین افتتاح شصت‌ و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت با حضور «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان، «تمام سلام» و «فؤاد سنیوره» نخست‌وزیران پیشین لبنان، «سلوى سنیوره» رئیس انجمن فرهنگی عرب، جمعی از مقامات و شخصیت‌های فرهنگی لبنان و نمایندگانی از جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. 

در این آیین، نجیب میقاتی با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت، شصت و چهار دوره برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه پیر نمی‌شود و همیشه جوان می‌ماند و امسال پس از سه سال وقفه در برگزاری این نمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا، شصت و چهار ساله شده است. 

نخست‌وزیر لبنان، نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت را یکی از با سابقه‌ترین نمایشگاه‌های کتاب در بین کشورهای عربی دانست و افزود: این نمایشگاه فرصتی برای اهالی نشر فراهم می‌کند تا آخرین آثار و دستاوردهای خود را در حوزه کتاب و نشر معرفی کنند و صرفاً محلی برای فروش کتاب نیست، بلکه محلی برای تبادل تجربه‌های اهالی نشر، نویسندگان و متفکران فرهنگی حاضر در نمایشگاه خواهد بود. 

خانه کتاب و ادبیات ایران با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برای دومین بار در قالب غرفه ملی جمهوری اسلامی ایران با عرضه بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب از ناشران ایرانی در حوزه‌های مختلف کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، شعر، تاریخ، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، دین و ... در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت حضور دارد.

شصت‌ و چهارمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت با حضور ۱۲۳ ناشر از کشورهای مختلف از ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار کرده و تا ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ به مدت ۹ روز در محل «سی‌ساید ارینا» لبنان به کار خود ادامه می دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها