نماینده ولی فقیه در مازندران:

ارزشهای دینی در ساخت و ساز شهری مورد توجه قرار گیرند

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: ساخت و ساز شهری استان مازندران باید متناسب با فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش‌های دینی و قرآنی، نماز و... مورد توجه قرار گیرند.
کد خبر: ۵۵۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲ - 04December 2022

ارزشهای دینی در ساخت و ساز شهری مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در همایش شهرداران استان که در بابلسر برگزار شد، با بیان اینکه شهرداران باید با شورا‌های اسلامی شهر هماهنگ و هم‌افزا باشند، اظهار داشت: اگر شهرداری‌ها در سطح شهرستان‌ها خوب کار کنند ۵۰ درصد رضایت‌مندی‌ها در بین جامعه مشاهده خواهد شد و عکس این قضیه نیز صادق است.  

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه شهرداران باید فضاسازی متناسب با مناسبت‌های ملی و مذهبی را مورد توجه قرار بدهند، تصریح کرد: ساخت و ساز شهری استان باید متناسب با فرهنگ، آداب و رسوم، ارزش‌های دینی و قرآنی، نماز و... باشد.

امام جمعه ساری با بیان اینکه متأسفانه عدم همراهی شورا‌های اسلامی شهر و شهرداران موجب نارضایتی مردم و عقب‌ماندگی شهر‌ها می‌شود، افزود: همچنین شهرداران باید با ائمه جمعه شهر‌ها نیز هماهنگ و هم افزا باشند.

وی بر حفظ فرهنگ اصیل مازندرانی آمیخته از دین و خرده فرهنگ‌های محلی و تقویت آن تأکید کرد و اظهار داشت: باید با ساخت المان‌های شهری و نماد‌ها نخبگان و مفاخر این استان را به مسافران معرفی کنیم.

وی افزود: باید به آداب و رسوم گذشتگان و آبا و اجداد این مردم و نقش مردم در دفاع مقدس و دفاع از حرم بپردازیم و اجازه ندهیم فرهنگ دیگران بر این مردم غالب شود.

آیت الله «محمدی لائینی» با بیان اینکه پیشینه اعتقادی و فرهنگی استان مازندران ارزشمند است و نباید جلوه‌گاه فرهنگ‌های وارداتی شود، بر حفظ و تقویت فرهنگ بومی تأکید کرد و ادامه داد: باید به آسیب‌های حاشیه نشینی توجه شود تا شهر سالم داشته باشیم.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه باید توجه به مهاجران و روستائیان در اولویت شهرداران قرار بگیرد، ادامه داد: همچنین توجه به نیازمندان داشته باشیم و شهر‌ها باید از نظر امکانات ورزشی غنی باشند و فضای ورزشی مناسب بانوان در حفظ سلامت اخلاقی و جسمی مورد توجه قرار گیرد.

وی بر نظارت امور مالی آرامستان‌ها تأکید کرد و گفت: امور مالی آرامستان‌ها حساب و کتاب منضبط داشته باشد و کف و سوت در مراسم مردگان بدعت خطرناک است و باید جلوی آن گرفته شود.

آیت الله محمدی لائینی با تأکید بر اینکه هدف خدمت به شهروندان باشد و بر حفظ سلامت شهرداری‌ها و نیرو‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: مسائل اخلاقی و فرهنگی باید مدیریت شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار