مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

ادای دین و احساس مسوولیت‌ در برابر شهدا وظیفه همه ما است

«عسکری» با تاکید بر ضرورت تداوم راه شهدا و عبرت‌گیری از درس‌های آنان گفت: باید در مقابل شهدا احساس مسئولیت کرده و ادای دین به مقام شهدا و عمل به رهنمودهای آنها را وظیفه خود بدانیم و در مسیر پیشرفت ایران اسلامی گام برداریم.
کد خبر: ۵۵۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵ - 04December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «محمدخلیل عسکری» مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز سیزدهم آذر در آیین بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهدای دانش‌آموز که با حضور جمعی از دانش‌آموزان شیراز در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد با تاکید بر ضرورت تداوم راه شهدا و عبرت‌گیری از درس‌های آنان اظهار داشت: باید در مقابل شهدا احساس مسئولیت کرده و ادای دین به مقام شهدا و عمل به رهنمودهای آنها را وظیفه خود بدانیم و در مسیر پیشرفت ایران اسلامی گام برداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) خاطرنشان کرد: شهید آرشام سرایداران به گفته همکلاسی‌ها، اولیا و معلمانش دانش آموزی ‌وظیفه‌شناس و مسئولیت‌پذیر بود به طوری که حتی در ایام بیماری هم به صورت آنلاین تکالیف مدرسه خود را انجام داده و همراه کلاس بود.

محمد خلیل عسکری افزود: شهید محمدرضا کشاورز نیز به فعالیت‌های مذهبی علاقه زیادی داشت و در احترام گذاشتن به پدر و مادر معروف بود و به نیت سلامتی مادرش هر چهارشنبه به زیارت حرم شاهچراغ(ع) می‌رفت و در نهایت در آخرین چهار شنبه زندگی‌اش در همین مسیرشهید شد.

عسکری ضمن اشاره به پیشرفت‌های علمی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف گفت: دشمن از این پیشرفت‌ها بیم دارد لذا نسل جدید باید تلاش کند تا هرچه بهتر و بیشتر در مسیر فتح قله‌های رفیع علم و پیشرفت گام بردارد و دشمنان را نا امید کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار