سرلشکر موسوی:

پیروزی در دفاع مقدس با بهره‌گیری از علم و فناوری حاصل شد/ جهاد ترکیبی از ایمان، علم، فناوری، حماسه و خلاقیت است

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه در دوران جنگ تحمیلی هیچ فرودگاهی بسته نشد، گفت: این کار بزرگ با تلفیقی از علم و فناوری به سرانجام رسید؛ همچنین علم و دانش بکارگیری و تعمیر و نگهداری تجهیزات نظامی نیز توسط ارتش وارد دفاع مقدس شد.
کد خبر: ۵۵۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ - 06December 2022

سرلشکر موسوی: پیروزی در دفاع مقدس با بهره‌گیری از علم و فناوری حاصل شد/ جهاد ترکیبی از ایمان، علم، فناوری، حماسه و خلاقیت استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس که صبح امروز (سه‌شنبه) در سالن همایش‌های خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: جهاد در راه حق ترکیبی از ایمان، علم، فناوری، حماسه و خلاقیت است.

سرلشکر موسوی علم جنگ را مجموعه‌ای از آگاهی‌های متنوع و تجربیات تبدیل شده به دانش دانست و افزود: شاید بتوان بدون علم، جنگ را در سطح نفرات با شجاعت جبران کرد، اما در صحنه‌های وسیع‌تر نقش علم و فناوری در جنگ پر رنگ‌تر می‌شود.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: فرمانده معظم کل قوا به خاطر هزار و ۱۸۴ شهید دانش‌آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) پرچم فداکاری را به این دانشگاه اعطا کردند؛ زیرا این دانشگاه در حقیقت محل فراگیری دانش و فناوری است.

وی اضافه کرد: بر اساس مقررات، یک دانشجوی افسری پس از گذراندن دوره افسری باید یک دوره یک‌ساله را هم بگذراند تا بتواند وارد عرصه عملیاتی شود؛ برای طی مراتب بالاتر نیز افسران باید دوره‌های دیگری را در دانشگاه‌های مختلف بگذرانند؛ این بدان معناست که در ارتش همه کار‌ها بر مبنای علم و فناوری است.

امیر موسوی عنوان کرد: اگر فناوری را مجموعه‌ای از ابزار و ماشین‌آلات تعریف کنیم، ارتش با ۶۰ میلیارد دلار تجهیزات وارد دفاع مقدس شد. علاوه بر این، علم و دانش بکارگیری و تعمیر و نگهداری این تجهیزات نیز توسط ارتش وارد دفاع مقدس شد.

فرمانده کل ارتش تأکید کرد: یک نظامی خوب باید با ذهن پرورش‌یافته خودش به یک فناوری برای احاطه بر مسائل جنگ دست پیدا کند.

وی گفت: نیروی هوایی ارتش در همان روز‌های ابتدایی جنگ با دو عملیات بزرگ توانست نقش بسزایی در توقف ماشین جنگی عراق ایفا کند و تمام محاسبات صدام را به هم بریزد. در حقیقت نیروی هوایی ما توانست ضرباتی به نیروی هوایی بعثی‌ها وارد کند که آن‌ها در طول جنگ مجبور شدند دوبار نیروی هوایی خود را بازسازی کنند.

سرلشکر موسوی اظهار داشت: نیروهای دریایی، هوایی و پدافند هوایی ذاتاً تجهیزات‌محور هستند و از همین روی، رابطه تنگاتنگی با حوزه علم و فناوری دارند.

وی بیان کرد: در طول دفاع مقدس حدود دو میلیون پرواز عمومی در کشور انجام شد و پدافند هوایی با تکیه بر سامانه‌های فرماندهی کنترل یکپارچه، کمترین ضریب خطا را داشت؛ این باعث شد که در دوران جنگ هیچ فرودگاهی بسته نشود که این کار بزرگ با تلفیقی از علم و فناوری به سرانجام رسید.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: اگر نیروی دریایی ارتش توانست رگ حیات اقتصادی عراق را ببندد و با اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی رگ حیات اقتصادی کشور را باز نگهدارد، این مهم، تنها با تکیه بر علم و فناوری و ایمان رزمندگان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها