نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

رویکرد جدید بنیاد برای تعامل با مجلس و سایر دستگاه‌ها با هدف حل مشکلات ایثارگران

سعادتی بر نقش رویکرد جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران برای تعامل با مجلس شورای اسلامی برای حل مشکلات جامعه ایثارگری تأکید کرد.
کد خبر: ۵۵۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳ - 06December 2022

رویکرد جدید بنیاد برای تعامل با مجلس و سایر دستگاه‌ها با هدف حل مشکلات ایثارگران/ خدمت به خانواده شهدای امنیت وظیفه همه دستگاه‌ها استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مهدی سعادتی بیشه‌سری» نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی درباره رویکرد‌های جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران و تعامل با مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه رویکرد‌های جدیدی توسط «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اتخاذ شده است. اقدامات بزرگی از جمله تعامل با مجلس شورای اسلامی برای بسط و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با همکاری همه وزارتخانه‌ها و در استان‌ها با کمک استانداران، فرمانداران، مدیران و به خصوص بدنه مردم در حال انجام است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات مؤثر بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: در ابتدا باید از برگزاری مراسم یادبود شهدا گفت که در دنیا و در میان همه کشور‌های اسلامی و تاریخ اسلام بی‌نظیر است؛ در حالیکه ما هر روز و هر هفته در حال برگزاری یادواره شهدا هستیم. نکته مهم این است که در همه اقشار کشور شاهد برگزاری این یادواره‌ها هستیم و از شهرنشین‌ها گرفته تا روستاییان و طیف‌های وسیعی از شهیدان از شهدای پزشک تا شهدای کارگر و شهدای خانم و... که این برنامه‌ها در میان آن‌ها بسیار هم تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: موضوع تهیه کتب، هم در حوزه رمان‌ نویسی و هم در حوزه‌های دیگر از جمله سرگذشت‌ها، خاطرات شهدا و ... کار بسیار بزرگی است. در حوزه برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره‌های ورزشی، فرهنگی و برگزاری مسابقات ورزشی به یاد شهدا نیز کار‌های مهمی انجام شده است. شاهد برگزاری اردو‌های خاص برای خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستیم که تأثیر و اهمیت بسیاری داشته است.

سعادتی با اشاره به تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با مجلس شورای اسلامی، افزود: تسهیلات اشتغال فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان در قالب تبصره ۱۶ بودجه تقریباً هفت برابر شده است و در کنار این‌ها بحث بیمه این عزیزان و سطح‌بندی برای رسیدگی به این ایثارگران برنامه‌هایی بود که مجلس شورای اسلامی دنبال کرد. در ادامه این برنامه‌ها می‌توان به افزایش حقوق خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد که به نظر ما کافی نیست و باید بیشتر از این‌ها افزایش یابد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی از مصوبات دیگری است که از این تعداد بالغ بر ۱۵۰ هزار واحد و تسهیلات به ایثارگران اختصاص یافته است. جذب، استخدام و تغییر وضعیت مربوط به خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را در دستور کار قرار دادیم که خوشبختانه آمار بسیار خوبی از این فرزندان عزیز ایثارگر نیز تاکنون استخدام رسمی شدند.

وی درباره اغتشاشات اخیر گفت: دشمن دست به طراحی یک توطئه بسیار گسترده‌ای زد که باز هم مثل همیشه با رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری و همین طور حضور به موقع مردم این فتنه خنثی شد. اوج این توطئه‌ها مربوط به روز ۱۳ آبان بود که مقام معظم رهبری اخیراً به آن اشاره فرمودند.

سعادتی با بیان اینکه ایران بزرگ آنقدر استحکام دارد که با این باد‌ها نلرزد، گفت: شهدای عزیزی که ما تقدیم کردیم قطعاً به مانند دیگر شهدا جایگاه خاصی دارند و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به وظایف قانونی خود درباره خانواده‌های این عزیزان عمل خواهد کرد و در سایر بخش‌ها نیز لازم است به مشکلات این خانواده‌ها رسیدگی شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: خون این شهدا باعث شد تا این بلوا و آشوب تجزیه‌ طلبان، اغتشاش‌گران و تروریست‌ها نقش بر آب شود و به همین دلیل به این عزیزان بدهکاریم. همینجا باید تبریک و تسلیت به بازماندگانشان همچون همسران، فرزندان، پدران و مادران و ... بگویم. قطعاً این شهدا نقش بسیار مهمی در ۴۰ و اندی سال این مملکت دارند و ما هم امیدواریم که ان‌شاءالله بتوانیم بخشی از مشکلات آن‌ها را به کمک دستگاه‌های دیگر حل کنیم.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار