جانشین وزیر دفاع:

تدوین نقشه راه بهره‌گیری از ۱۴ فناوری نوین در وزارت دفاع/ موفقیت‌های صنعت دفاعی مرهون دفاع مقدس است

سردار «فرحی» گفت: نقشه راه بهره‌گیری از ۱۴ فناوری نوین را در وزارت دفاع تدوین و تعریف کردیم که سند جامع آن‌ها به تدریج در حال ابلاغ است.
کد خبر: ۵۶۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹ - 06December 2022

سردار فرحیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «سید مهدی فرحی» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح عصر امروز در آیین اختتامیه همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس زنجیره کاملی است که از حلقه‌های متعددی تشکیل شده است؛ به نحوی که هر کدام از این‌حلقه‌ها می‌توانند زمینه‌ای برای پژوهش‌هایی باشد.

سردار فرحی افزود: با وجود اینکه در دوران دفاع مقدس در بخش دفاعی، ما فقط بهره‌بردار تجهیزات دفاعی بودیم، ولی به تدریج با تلاش شبانه‌روزی و تقدیم هزار شهید در صنعت دفاعی، توانستیم تجهیزات دفاعی متعددی را تولید کنیم.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: ما فناوری‌های زیستی را از همان دوران دفاع مقدس تولید کردیم؛ به نحوی که تجربیات آن باعث شد در بازه زمانی کوتاه در اوج دوران کرونا واکسن آن را تولید کنیم.

وی اضافه کرد: اینکه امروز بر روی ۱۴ فناوری نوین مشغول کار هستیم به واسطه تلاش‌هایی است که از دوران دفاع مقدس شروع شده و سرریز داشته‌های دفاعی را در سایر صنایع کشور تعمیم می‌دهیم.

سردار فرحی با بیان اینکه امروز در صنعت دفاعی به میزان ۸۵ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم، گفت: زمانی در تولید سلاح انفرادی ژ-۳ در تهران وابسته به شرکت آلمانی سازنده آن بودیم، ولی امروز از این موضوع عبور کردیم و می‌توانیم سلاح‌های انفرادی همچون «مصاف» را بسازیم.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه از همان دوران دفاع مقدس می‌گفتیم «ایران سرای من است»، افزود: اگر ۴۰ هزار مستشار خارجی نظامی با وقوع انقلاب اسلامی ایران را ترک کردند، اما دفاع مقدس باعث شد که نخبگان علمی زیادی در صنعت دفاعی حضور یابند و در تولید محصولات دفاعی بومی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی در صنعت دفاعی وجود دارد، عنوان کرد: موفقیت‌های صنعت دفاعی امروز مرهون اول انقلاب و جنگ‌ تحمیلی است؛ زیرا دستاورد‌های دفاع مقدس به ما آموخت که باید اقتدار را در همه عرصه‌ها به‌ویژه در عرصه دفاعی حفظ کرد؛ به همین منظور موظف هستیم قدرت بازدارندگی را توسعه دهیم.

سردار فرحی  گفت: امروز عرصه جنگ تحمیلی به جنگ‌های شناختی روانی اقتصادی و فضای مجازی تغییر یافته است؛ به همین منظور نقشه راه بهره‌گیری از ۱۴ فناوری نوین را در وزارت دفاع تدوین و تعریف کردیم که سند جامع آن‌ها به تدریج در حال ابلاغ است تا از هوش مصنوعی، هایپرسونیک، کوانتوم و سایر فناوری‌های پیشرفته دیگر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار