کارگردان نمایش «آن کلات» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«آن کلات» هشیارانه بودن مقاومت را مطرح کند

حسنعلی عرب با تاکید براینکه نمایش «آن کلات» هشیارانه بودن مقاومت را مطرح کند، گفت: لازم است که ما در غالب هنر دین خود را نسبت به گذشتگانمان ادا کنیم.
کد خبر: ۵۶۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۸ - 07December 2022

«آن کلات» هشیارانه بودن مقاومت را مطرح کندحسنعلی عرب کارگردان نمایش «آن‌کلات» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، به تشریح تجارب هنری خود پرداخت و اظهار داشت: اولین فعالیت هنری‌ام درخصوص تئاتر در شهر اصفهان به سال ۸۴ برمی‌گردد؛ در این سال‌ها افتخار شاگردی مرحوم ابراهیم کریمی‌ هسنیجه، استادان اشرفیان و رفیعی و دیگر اساتید حوزه نمایش اصفهان را داشتم.

وی با اشاره به اینکه تحصیلات خود را در رشته کارگردانی سینما از دانشگاه فرهنگ و هنر ادامه داده است، افزود: یک برخورد ساده، شب بارانی، خندق نامه، رویای جنان، هزاران دست، شصت بستن دیو و پا ریل برخی از نمایش‌هایی است که تاکنون در آن‌ها بازی کرده‌ام.

کارگردان نمایش «آن‌کلات» درخصوص تجارب کارگردانی خود نیز عنوان کرد: نمایش‌های سیبی از آسمان، چه کسی دست مرا می گیرد، عروس توکا نیز توسط بنده تولید شده است.

این کارگردان تئاتر درخصوص اهمیت برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که در تاریخ بارها مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته‌ایم و با غیرت مردان و زنان ایرانی زخم خوردیم ولی ایستادیم جان دادیم تا نام ایران مثل همیشه چون خورشید تابان بدرخشد پس لازم است که ما در غالب هنر دین خود را نسبت به گذشتگانمان ادا کنیم.

وی درباره نمایش «آن‌کلات» گفت: این نمایش سمبلیکی است از روایت مقاومت و نقش پر رنگ زنان که در این بستر و در اندرون خود مقاومت کل جامعه چه زن چه مرد را در طول تاریخ از طریق مام وطن واگویه می‌کند. نمایش آن کلات قصد آن دارد تا هشیارانه بودن مقاومت را با مقابله دو وجهی مطرح کند، یکی در برابر دشمنان خارجی(مغول‌ها)، و دیگری در مصاف با گمراهان و فرصت‌طلبان داخلی(شمعون) و چه زیباست این شکفتگی و بالندگی که از دل عشقی پاک و راستین زاده شود.

عرب پیرامون مراحل تولید این نمایش گفت: مراحل پیش تولید این اثر حدود ۵ ماه طول کشید و متاسفانه بدون هیچ حمایتی و با هزینه‌ی شخصی آن را به جشنواره مقاومت رساندیم.

نمایش «آن کلات» یکی از نمایش‌های راه‌یافته به بخش نهاییِ هجدهمین جشنواره تئاتر مقاومت است.

عوامل این نمایش به این شرح هستند:

نویسنده و کارگردان: حسنعلی عرب. بازیگران: نمکی‌زاده، حسنعلی عرب، مهدیس قابضی، علی عابدی، محد سعیدی، علی اروجی، حمیدرضا فرامرزی و مژده زارعی.

مشاور کارگردان: نمکی‌زاده. آهنگساز: محمد نادری. طراح صحنه: امیرعلی زارع و حسنعلی عرب. طراح چهره‌پرداری: صفوار عبدالهی و طراح پوستر: علیرضا رنجبران.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار