فرمانده هوانیروز ارتش:

آغاز طراحی و ساخت بالگرد ملی/ بالگردهای هوانیروز امکان پرواز شبانه بر فراز دریا را دارند

امیر سرتیپ قربانی از آغاز مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت: ما با استفاده از سامانه‌های دید در شب در رزمایش‌های شبانه حتی پرواز بر روی دریا را هم انجام داده‌ایم، کاری که در روز هم مشکل است.
کد خبر: ۵۶۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۰ - 08December 2022

امیر سرتیپ قربانیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در برنامه تلویزیونی «صف اول» که با محوریت دستاورد‌های این یگان برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز به این توانایی دست یافته‌ایم که علاوه بر بالگرد‌های رزمی، توان رزمی خود را بر روی سایر بالگرد‌ها نیز ایجاد کنیم.

امیر قربانی با بیان اینکه توان رزمی بالگرد‌های خود را افزایش دادیم، افزود: امروز توانستیم بالگرد‌های پشتیبانی و ترابری خود را هم مسلح کنیم تا بتوانیم از آن‌ها نیز در مأموریت‌های خود استفاده کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش بیان کرد: بالگرد‌های ترابری ما مانند بالگرد ۲۱۴ قادر هستند تا به‌صورت ۲۴ ساعته در سراسر شبانه‌روز عملیات خود را انجام دهند. این بالگرد‌ها در رزمایش‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توانند به‌عنوان یک پرنده استراتژیک و راهبردی در میدان نبرد نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: اورهال (بازآماد) بالگرد‌های ما امروزه به‌صورت صد درصد در داخل انجام می‌شود و هیچ نیازی به کشور‌های دیگر نداریم؛ البته سایر کشور‌ها هیچ‌گاه تجهیزات مورد نیاز را در اختیار ما قرار نمی‌دادند؛ اما ما توانستیم پس از پایان دفاع مقدس همه تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز خود را با پشتیبانی وزارت دفاع و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین کنیم.

امیر قربانی با اشاره به نهضت قطعه‌سازی در این یگان تصریح کرد: هوانیروز ارتش صفر تا صد قطعات مورد نیاز خود را با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها طراحی و تولید می‌کند. امروز به فناوری نهضت قطعه‌سازی دست یافته‌ایم که از صفر تا صد قطعات در داخل کشور تولید شده و بر روی بالگرد‌ها نصب می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه از سامانه‌های دید در شب در دو حوزه تکنیک و تاکتیک بهره‌برداری می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز فناوری‌های سامانه‌های دید در شب کاملاً بومی شده و این سامانه‌ها به خوبی در رزمایش‌هایی که انجام دادیم امتحان خود را پس داده‌اند و در بین کشور‌های دنیا منحصر به فرد هستند.  

وی ادامه داد: ما با استفاده از سامانه‌های دید در شب در رزمایش‌های شبانه حتی پرواز بر روی دریا را هم انجام داده‌ایم، کاری که در روز هم مشکل است و خلبان‌های ما با کمک این سامانه‌ها تیراندازی کرده‌اند. پس از حضور و آزمایش عملیاتی این سامانه‌ها به ما اثبات کرد که این تجهیزات کاربرد بسیار خوبی دارند.

امیر قربانی از رصد تهدیدات و جنگ‌های آینده برای ساخت تسلیحات و تجهیزات خبر داد و گفت: ما در حوزه تسلیحات همه آنچه در دنیا استفاده می‌شود را مطالبه کرده و در این راستا، نیاز‌های خود را مطابق با این شرایط بیان کرده و خواهان تجهیز به آخرین فناوری‌های روز دنیا هستیم.  

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به ساخت موشک در هوانیروز ارتش بیان کرد: با استفاده از افراد باتجربه در هوانیروز شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به سوی فناوری ساخت موشک رفتیم که موشک «شفق» یکی از آن‌هاست؛ چرا که باید در جنگ‌های آینده به‌صورت «دورایستا» عملیات و اهداف خود را به‌صورت نقطه‌زن منهدم کنیم.

وی درتشریح عملکرد موشک شفق گفت: این موشک قادر است علاوه بر روز در شب نیز به راحتی شلیک شود. خلبان‌های ما می‌توانند اهداف را در فاصله ۱۵ کیلومتری شناسایی و رهگیری و سپس از فاصله دور آن‌ها را منهدم کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: قدرت ما در شکار اهداف متخاصم به حدی رسیده است که دشمن بدون اینکه بتواند بالگرد ما را مشاهده کند، هدف موشک‌های ما قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت‌های مردم‌یاری هوانیروز ارتش بیان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی زمینی ارتش و هوانیروز کمک مردم را در دستور کار خود قرار داده و نخستین ارتش و نیرو‌های مسلح در جهان است که به مردم خود در همه شرایط یاری می‌رساند.   

امیر قربانی افزود: بالگرد‌های هوانیروز ارتش برای کمک به مردم در مناطق صعب‌العبور مانند قله‌های بسیار بلند و دره‌های عمیق فرود آمده و به مردم کمک می‌کنیم.  

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه ما در حوزه انتقال اعضای پیوندی انسان نیز فعال هستیم، تصریح کرد: این کار در دنیا منحصر به فرد است و فقط توسط ما انجام می‌شود. ما در این راه شهید هم دادیم تا بتوانیم به مردم خدمت‌رسانی کنیم و انسان‌ها را از مرگ حتمی نجات دهیم که برای این کار نزدیک به هشت هزار ساعت پرواز انجام شده است.

امیر قربانی در پایان سخنانش از آغاز مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت: این کار در هوانیروز ارتش آغاز شده و به‌زودی اخبار خوبی در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار