یادداشت/ غلامرضا بنی‌اسدی

شاهچراغ و روشنایی که همچنان در افزایش است

به کلماتی می‌اندیشیم که از گلوی قلم برمی‌خیزد در شرح ماجرای شاهچراغ، تا بنویسد جاودانه است «شاه»ای که در تکرار نام بلند احمد بر امروز و فردای ما «چراغ» گرفته است تا تمدن‌سازی فرزندان موسی بن جعفر (ع) را نماینده‌ای نمایان باشد.
کد خبر: ۵۶۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹ - 08December 2022

گروه استان‌های دفاع‌پرس- «غلامرضا بنی‌اسدی» پیشکسوت دفاع مقدس و روزنامه‌نگار؛ معجزه در کلمه ماندگار می‌شود. دیگر اعجازها زمانمند و گذرایند. لذا با کلمه و فقط با کلمه می‌توان حق را یاوریی مانا داشت و در میرایی باطل کوشید. امروز هم با کلمه می‌توان زخمِ ترور را «مرهم» و البته «مرحم» نهاد.

هم «نوشدارو» شد و هم «مهربانی» را گستراند. فقط با کلمه می‌توان ساخت. می‌توان چراغ افروخت می‌توان در برابر بدی‌های تیغ و تیر شده ایستاد. همه ما تجربه کرده‌ایم تلخ روزی‌های ترور‌را. دیده‌ایم گلوله که چون به دست نااهل می‌افتد، ترور شکل می‌گیرد و مرگ با کفش پا به صحن‌وسرای زندگی می‌گذارد.حرم را هم محترم نمی‌شمارد چنان که در شیراز چنین کرد باید شکست تفنگِ سرگردان را. باید شکست گلوله‌هایی که با نیت مرگ در خشاب می‌شود. این هم رسالت «کلمه‌نگاران» و «واژه‌سرایان» است.

تکلیف کسانی که زندگانی را جاودانگی می‌بخشند. آنان که سخن‌شان رشحه‌ای از نهج‌البلاغه در جان دارد. باید به سنگ‌های در راه، به هارشدگان تکفیری گفت، «چراغی را که ایزد برفروزد/ هرآنکس پف کند ریشش بسوزد» نه فقط ریش‌هاشان که به قاعده یک قبضه از چانه‌شان آویزان است که ریشه‌شان هم می‌سوزد.

حکایت احمد بن موسی (ع) و شهدای حرم چنین است. شاه چراغ همواره در پرتوافشانی و تمدن‌سازی خواهد ماند. این وعده صادق خداوندی در آیه ۸ سوره شریفه صف است: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ؛ مى‏‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد» این حادثه هم حدیث خواهد ماند برای رسوایی تکفیری‌ها.

آنچه باید در یاد همه بماند، کلام معیار رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است که در پیام تسلیت خود فرمودند: «همه در مقابله با دست دشمن آتش‌افروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظایفی بر عهده داریم؛ از دستگاه‌های حافظ امنیت و قوه قضائیه تا فعالان عرصه فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحده‌ئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بی‌اعتنائی و بی‌احترامی روا می‌دارد. ملت عزیز و دستگاه‌های مسئول یقیناً بر توطئه‌ی خباثت‌آمیز دشمنان فائق خواهند آمد، ان‌شاءالله.»

ما با یقین به فردای روشن نگاه می‌کنیم. به فردایی که آفتاب معرفت همه سیاهی‌ها را بتاراند. به امروزی که تروریسم تکفیری را از میدان به در کند و ظلمت را به نور کشد. به کلماتی می‌اندیشیم که از گلوی قلم بر می‌خیزد در شرح ماجرای شاهچراغ، تا بنویسد جاودانه است «شاه» ای که در تکرار نام بلند احمد بر امروز و فردای ما «چراغ» گرفته است تا تمدن‌سازی فرزندان موسی بن جعفر (ع) را نماینده‌ای نمایان باشد. مانایند شهدایی که حرم فرزند رسول خدا، مشهدِشان شد و از حریمی به آسمان رفتند که ملائک برای زیارتش به زمین می‌آیند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار