مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

تولید نوشت افزار‌های ایرانی و اسلامی نیازمند پیوست فرهنگی است

علامتی گفت: ورود کاراکترها، شخصیت‌ها و قهرمانان ملی و مذهبی در حوزه نوشت افزار باید یک پیوست داشته باشند و در یک زنجیره مناسبی قرار بگیرند.
کد خبر: ۵۶۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ - 08December 2022

تولید نوشت افزار‌های ایرانی و اسلامی نیازمند پیوست فرهنگی است

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حامد علامتی» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت وگویی با اشاره به ارتقای حوزه نوشت افزار به ویژه نوشت افزار ایرانی - اسلامی، اظهار داشت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ تولیدکننده در این حوزه داریم که البته این تعداد تولیدکننده در نمایشگاه‌های مختلف همچون ایران نوشت حضور داشتند و با حدود ۶۰ غرفه توانستند خدمات بسیاری را به مخاطبان ارائه کنند. این رقم یعنی چیزی بالغ بر ۱۵ درصد از بازار نوشت افزار را توانستیم اشباع کنیم و چیزی حدود ۸۵ درصد بازار دست کسانی است که با المان‌های غربی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: سیاست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نهاد سیاست گذار نه تصدی گری این است که از نوشت افزار ایرانی اسلامی به ویژه تولیدکنندگان این حوزه حمایت کند. همچنین ما از تشکل‌های مردمی و شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهیم کرد و حمایت مان به این صورت است که برای شأن بازار تعریف و موضوع توزیع را تقویت کنیم. درواقع سعی خواهیم کرد تا واسطه‌ای میان تولیدکنندگان و مخاطبان شویم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بنظر می‌رسد ورود کاراکتر‌ها و شخصیت‌های ملی و مذهبی و قهرمانان در حوزه نوشت افزار باید یک پیوست داشته باشند و در یک زنجیره مناسبی قرار بگیرند؛ چراکه نمی‌توان به یکباره شخصیتی را خلق کرد و انتظار داشته باشیم آن شخصیت در میان کودکان و نوجوانان محبوب شود و مورد استقبال قرار بگیرد.

وی افزود: محبوب شدن شخصیت‌ها و کاراکتر‌ها و ورود آن‌ها به حوزه نوشت افزار منوط به حفظ زنجیره است؛ یعنی باید کودک و نوجوان آن شخصیت را در انیمیشن، موشن گرافیک و دیگر بخش‌ها ببیند تا با آن زندگی کند و مجذوب شخصیت شود و زمانی که عکس آن شخصیت را برای مثال روی دفتر می‌بیند، به سراغ خرید آن دفتر یا جامدادی برود، چون کودک یا نوجوان با آن شخصیت در کارتون یا انیمیشن زندگی کرده است؛ بنابراین برای موفقیت باید صنایع فرهنگی مان در یک زنجیره درست و منطقی قرار بگیرد.

علامتی گفت: برای تهیه این پیوست فرهنگی همه نهاد‌های مرتبط از جمله وزارت آموزش و پرورش، صداوسیما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید ورود کنند و این طور نباشد که تنها این مسأله برعهده یک نهاد خاص باشد. ما هم در کانون به دنبال این هستیم هماهنگی‌های لازم را در حوزه کودک و نوجوان در این زمینه انجام دهیم.

وی ادامه داد: بنظر می‌رسد امروز هم افزایی مناسبی در کشور ایجاد شد است و باید به سمت عملیاتی شدن آن برویم. همچنین در این زمینه نباید نقش خانواده را دست کم بگیریم و خانواده در کنار همه نهاد‌های مرتبط فرهنگی می‌توانند اتفاقات بزرگی را رقم بزنند. یکی از برنامه‌های اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حمایت از تولیدکنندگان است. نمایشگاه ایران نوشت و ایجاد بازار توزیع یکی از این حمایت‌های ما به شمار می‌رود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: ما حدود ۱۰۰۰ مرکز فرهنگی داریم که همه آن‌ها را در اختیار تولیدکنندگان ایرانی قرار می‌دهیم تا بتوانند غرفه‌های دائمی بزنند. همه این امکانات برای تولیدکنندگانی است که حتماً باید ایرانی و کاراکتر ملی اسلامی را در کار‌های شأن مدنظر قرار دهند و نسبت به این امر مقید باشند. برای این گروه از تولیدکنندگان بازار فروش را فراهم می‌کنیم تا به درآمد مناسبی دست یابند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار