مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا خبر داد؛

فعالیت ۴ هزار گروه جهادی در آذربایجان شرقی

سرهنگ «ملک‌لو» از فعالیت چهار هزار گروه جهادی در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۰۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱ - 08December 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سرهنگ پاسدار «جواد ملک‌لو» مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه چهارهزار گروه جهادی در آذربایجان شرقی فعالیت دارند، اظهار داشت: فعالیت جهادگران منحصر به زمان و عرصه خاصی نیست و در همه عرصه‌ها و فصول سال در حال خدمات‌رسانی هستند.

وی افزود: خدمات جهادگران در دو عرصه عمرانی و غیر عمرانی بوده و با توجه به بیماری کرونا در دو سال گذشته فعالیت آن‌ها بیشتر متمرکز غیرعمرانی بود که کمک‌های مومنانه از شاخص‌ترین آن‌ها در رسیدگی به اقشار آسیب‌پذیر بود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا ادامه داد: خدمات غیرعمرانی جهادگران در ۱۲ عرصه کمک مومنانه، اهدای جهیزیه، اهدای بسته‌های آموزشی، کلاس‌های تقویتی، ویزیت رایگان، کارگاه‌های اشتغال‌زایی، فرهنگی، آزادی زندانیان نیازمند و ... را شامل می‌شود که نمود عینی آن را جهادگران در رزمایش فاطمی ۲ همزمان با هفته بسیج در جای جای نقاط استان به نمایش گذاشتند.

«ملک‌لو» اضافه کرد: همچنین نمایشگاهی از محصولات تولیدی جهادگران در قالب طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی به مدت ۱۰ روز به نمایش درآمد که ضمن معرفی محصولات در آن فرصتی برای عرضه آن‌ها نیز فراهم شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا به فعالیت‌های عمرانی جهادگران نیز پرداخت و گفت: چهار طرح بزرگ و ملی آبرسانی به روستاها را در دست اجرا داریم که با تحقق این طرح که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت داشته است ۱۲۱ روستا از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات این طرح که در سه شهرستان کم برخوردار خداآفرین، ورزقان و هشترود اجرا می‌شود، جذب شده است و با تامین مصالح و لوله‌ها امیدواریم تعداد این روستاها را نیز به ۵۰۰ روستا در سال‌های پیش‌رو برسانیم.

«ملک‌لو» امضای تفاهم‌نامه با شرکت عمران سهند را از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای ساخت نهضت ملی مسکن عنوان و بیان داشت: طی تفاهم نامه‌ای که داریم ساخت نزدیک به سه هزار واحد مسکونی را در فاز چهار شهر سهند مکلف هستیم که دو هزار واحد آن پیشرفت خوبی داشته و نزدیک به هشتصد واحد آن در حال آماده‌سازی برای ساخت است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا توزیع قیر رایگان را نیز از دیگر خدمات بسیج سازندگی طبق بند «ز» قانون برنامه و بودجه نام برد و افزود: در سال گذشته چهار هزار و ۴۵۸ تن برای راه روستایی، بین مزارع، جاده‌های منتهی به مزار شهدا، آسفالت پاسگاه‌های انتظامی و پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج اختصاص یافت.

وی طرح جهاد روشنایی را هم از دیگر طرح‌های اجرایی بسیج سازندگی برشمرد و ادامه داد: در این طرح ۱۱۰ واحد پنل خورشیدی به افراد کم‌درآمد و محروم در کشور واگذار می‌شود تا منبع درآمدی از این طریق داشته باشند که از این تعداد بنا به موقعیت جغرافیایی استان از نظر نورگیر بودن دو هزار پنل خورشیدی سهم آذربایجان شرقی است.

«ملک‌لو» به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در پایگاه‌ها هم اشاره و بیان کرد: این صندوق‌ها از سال ۹۷ در پایگاه‌های بسیج راه‌اندازی شده است که به نوعی کمک به اشتغال و معیشت زندگی مردم باشد و در استان یک‌هزار و ۱۷۰ صندوق تاکنون راه‌اندازی شده است.

وی افزود: ۶۶ هزار و ۲۰۰ نفر در استان عضو این صندوق‌ها هستند که تاکنون ۲۰ هزار نفر از این طریق وام دریافت کرده‌اند که مجموع وام دریافتی آن‌ها ۸۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است و ۲۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون نیز موجودی فعلی صندوق‌هاست.

«ملک‌لو» اضافه کرد: برای ۱۳ هزار ۲۵۷ نفر نیز از طریق این صندوق‌ها برای خود اشتغال ایجاد کرده‌اند که کارگاه‌های خانگی و زودبازده از آن جمله است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه عاشورا به ساخت خانه محروم اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۰۰ خانه محروم را با همکاری کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجرا داریم که ۲۰۰ واحد آن برای مرحله نخست در حال اجراست و ۳۰ واحد آن در هفته بسیج تحویل داده شد.

«ملک‌لو» همچنین از اهدای ۱۰۰ جهیزیه به نوعروسان همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) خبر داد و گفت: این تعداد مربوط به همه شهرستان‌ها بوده و مختص تبریز نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار