امام جمعه ارومیه:

هدف دشمن تسخیر کشور با رویکرد تغییر فرهنگ است

حجت الاسلام «قریشی» گفت: هدف دشمن تسخیر کشور با رویکرد تغییر فرهنگ است چراکه وقتی نرم افزار فکری یک ملت عوض شود به راحتی می توان بر آن تسلط پیدا کرد.
کد خبر: ۵۶۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴ - 09December 2022

هدف دشمن تسخیر کشور با رویکرد تغییر فرهنگ است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، حجت الاسلام «سید مهدی قریشی» امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز استان ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: یکی از راههای سعادت در دنیا و آخرت بهره مندی از معارف دین و الگو و سرمشق قراردادن سیره زندگانی ائمه اطهار است.

وی عفت، حیا و ساده زیستی را از جمله اصول اساسی درسبک زندگی حضرت زهرا (س) دانست و گفت: اگر بانوان جامعه اسلامی از این اصول الگو بگیرند قطعا باعث تعالی خانواده خواهند شد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به دیدار اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با مقام معظم رهبری بر اهمیت موضوع فرهنگ پرداخت و تصریح کرد: هدف دنیای غرب تسخیر کشورها با رویکرد تغییر فرهنگ آن کشور است چراکه وقتی نرم افزار فکری یک ملت عوض شود  به راحتی می توان بر آن تسلط پیدا کرد.

وی اظهار داشت: در وقایع اخیر نیز همانگونه که مشاهده کردیم اغلب اغتشاشگران آنهایی بودند که در اثر امپراطوری دشمن فکرشان تغییر یافته بود.

حجت الاسلام قریشی ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری را از جمله معیارهای فرهنگی انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این درحالی است که پیش از آن و در زمان طاغوت فرهنگ تکبر حاکم بود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با تاکید به مسئولین استانی از آنها خواست تا با حضور در جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان بیش از پیش به موضوع فرهنگ اهتمام داشته باشند.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: رونق تولید و بهبود وضع اقتصاد در گرو رفع مشکلات مربوط به اخذ مجوزها است لذا مسئولین در صدد رفع مشکلات این قضیه باشند.

حجت الاسلام قریشی اتحاد و هم دلی را از مهمترین ضرورت های کشور دانست و بیان داشت: اکنون زمان اختلاف نیست و مسئولان باید یدواحد باشند و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار