پیشنهاد نامگذاری روز ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی در تقویم کشور

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم در یادداشتی پیشنهاد کرد: روز اول بهمن سالروز شهادت گروه سرود دانش آموزی قم، به عنوان روز ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی در تقویم کشور نامگذاری شود.
کد خبر: ۵۶۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ - 09December 2022

پیشنهاد نامگذاری روز ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی در تقویم کشوربه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «محمدرضا قاسمی نیا» معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در یادداشتی عنوان کرد: ترویج، گسترش و حفظ آثار و نشر ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس و معارف انقلاب اسلامی، ایثار، شجاعت و مقاومت رزمندگان با زبان هنر وظیفه‌ای همگانی و مردمی می‌باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز و حکیم (مدظله العالی) در دیدار با اعضای ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۶۰۹۰ شهید استان قم در تاریخ ۸ آبان سال جاری در خصوص زنده نگه‌داشتن یاد و نام و راه شهیدان به ویژه شهیدان عزیز گروه سرود دانش آموزی مدرسه قطب راوندی قم تاکید فرمودند.

این گروه سرود شامل ۹ نفر از نوجوانان دانش آموز مدرسه قطب راوندی پس از اجرا در روز یکم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ در جشنواره دهه مبارک فجر در راه بازگشت به مدرسه بر اثر بمباران رژیم بعثی عراق به همراه مربی امور تربیتی به شهادت رسیدند.

به همین مناسبت به ستاد کنگره ملی ۶۰۹۰ شهیدسرافراز استان قم پیشنهاد می‌شود پیگیری و هماهنگی نمایند تا روز اول بهمن ماه در تقویم کشور عزیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی سرود و آهنگ‌های انقلابی ثبت و نامگذاری شود.

امیداست این اقدام فرهنگی هنری موجبات تبیین، یادآوری، نشر و توسعه و تعمیق فرهنگ ایثار، جهاد، مقاومت و شهادت و معارف انقلاب اسلامی و شکوفایی هنر اسلامی، ایرانی و انقلابی به ویژه برای کودکان ونوجوانان وآیندگان و نسل نو شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار