پس از سه روز اجرای هنری؛

کاروان «روایت حبیب» با «شب خاطره» به کار خود پایان داد

کاروان فرهنگی هنری روایت حبیب حوزه هنری، پس از سه روز تلاش و اجرا‌های متنوع، با برگزاری «شب خاطره» به فعالیت‌های خود در استان مازندران پایان داد.
کد خبر: ۵۶۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱ - 09December 2022

کاروان «روایت حبیب» با «شب خاطره» به کار خود پایان دادبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، پایان بخش ویژه برنامه‌های کاروان «روایت حبیب» در این استان که از صبح ۱۶ آذر با اجرای «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان مازندران آغاز شد، جمعه ۱۸ آذر با برگزاری «شب خاطره» پایان یافت.

در این رویداد فرهنگی هنری؛ آیت الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و جمعی از مدیران استانی، هنرمندان، خانواده شهدا و ایثارگران و همچنین تعدادی از مسوولان فرهنگی هنری استان‌های همجوار شرکت داشتند.

به گفته «مهدی معصومی» رییس حوزه هنری مازندران برنامه «شب خاطره» در واقع مراسم اصلی کاروان روایت حبیب است و هدف از برگزاری این ویژه برنامه‌ها پرداختن به اهداف انقلاب، اندیشه و آرمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه زبان هنر بهترین ابزار برای جاری و ساری کردن محتوای ارزشی است، افزود: حضور کاروان‌های فرهنگی هنری و اجرای برنامه‌هایی از این دست در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها یک گام اثرگذار در راستای شناساندن قهرمانان ملی و شخصیت‌های فاخر است.

«سید مهدی ابطحی» دبیر کاروان روایت حبیب حوزه هنری نیز در سخنانی اظهار داشت: این کاروان به تبیین مکتب سلیمانی با اجرای برنامه‌های هنری در تهران و ۱۰ استان کشور می‌پردازد.

وی بیان کرد: این کاروان در دل مردم و برای مردم شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی را با زبان هنر بازگو می‌کند و شبکه‌ای از توزیع محصولات هنری است که خیلی وقت‌ها دیده نمی‌شوند، اما با حضور در بین اقشار مختلف، این آثار هنری معرفی می‌شوند.

سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا نیز در حاشیه این مراسم گفت: کاروان حبیب روایتی از جنس ولایتمداری و تصویری با عیار مناسب برای نسل سوم و چهارم است.

وی افزود: در این برنامه بخشی از زندگی حاج قاسم تعریف شده و کاری بدیع و تازه است و نیازمند کار‌هایی از این دست برای روایت خیلی از قهرمانان ملی به همین شیوایی و گویایی برای نسل جدید انقلاب هستیم.

سرفصل برنامه‌های شب خاطره، قرائت قرآن مجید و اجرای زنده سرود جمهوری اسلامی ایران توسط رزم نوازان و همچنین صلوات خاصه امام رضا علیه السلام بود و با نقالی «محمد معجونی» و بیان خاطراتی از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید مدافع حرم محمد بلباسی توسط «مفید اسماعیلی سراجی» از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم ادامه یافت.

نمایشی با موضوع دلگویه‌های دختران حاج قاسم نیز توسط «بانو رضوی» یکی از هنرمندان نمایش مازندران به اجرا درآمد.

کتاب «برای زین‌أب» که شامل ۷۱ خاطره از خانواده، دوستان و همرزمان شهید محمد بلباسی است و توسط زهرا اسلامی و فاطمه قنبری گردآوری شده است نیز در این برنامه معرفی شد.

همچنین دو قطعه موسیقایی با اجرای «امیرحسین سمیعی» به برنامه‌های این رویداد فرهنگی هنری، نشاط خاصی بخشید و در ادامه بسته رسانه‌ای در خصوص فعالیت‌های چند روزه کاروان روایت حبیب در مازندران و موشن‌گرافی «راحله یگانه» و «کاظم قلی نتاج» در خصوص حادثه خان طومان از هنرمندان حوزه هنری مازندران نیز تقدیم حضار شد.

«حبیبی کسبی» نیز با قرائت اشعاری با محتوای حماسه و ایثار و همچنین شعری در وصف حضرت فاطمه زهرا سلام الله (با توجه به فرارسیدن ایام فاطمیه)؛ فضای برنامه را رنگ و روی دیگری بخشید.

در بخش دیگری از عصر خاطره روایت حبیب «حسین بهرامی» و «سید محمود حسینی» به بیان خاطراتی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداختند و از ابعاد اجتماعی، حماسی، مردم داری، معنویت و اخلاق سردار دل‌ها گفتند.

همچنین «مالک سراج» از هنرمندان تئاتر، تلویزیون و سینما نیز به اجرای نمایش کوتاه یک نفره با موضوع دفاع مقدس به زبان شعر و موسیقی پرداخت.

پایان بخش رویداد فرهنگی هنری یاد شده که با نمایش «سرباز» در فضای باز آغاز شد ارائه و معرفی تابلوی سیاه قلم چهره‌ی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که توسط «نسیم خوش تراش» از هنرمندان تصویرگر استان در طول برنامه طراحی شد.

کاروان هنری روایت حبیب که با برگزاری برنامه‌های متنوع از ۱۶ آذر در استان مازندران در بخش‌های مردمی و تخصصی (کارگاه هنری و نقد کتاب) ادامه داشت؛ جمعه شب با برگزاری ویژه برنامه «شب خاطره» به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها