سرلشکر صفوی مطرح کرد؛

نقش‌آفرینی مؤثر سردار «زارعی» در دوران دفاع مقدس

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به توانایی علمی و نبوغ مرحوم سردار زارعی در راه‌اندازی فرماندهی جنگال سپاه گفت: ایشان نقشی تأثیرگذار چه در دوران جنگ و چه پس از آن ایفا کرد.
کد خبر: ۵۶۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 11December 2022

سرلشکر صفوی و سردار جلالیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، مراسم دومین سالگرد درگذشت مرحوم سردار «علی اصغر زارعی» با حضور سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ «غلامرضا جلالی» رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار «محسن ساسانی» جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» وزیر اسبق اطلاعات، خانواده آن مرحوم و جمعی از مسئولین لشکری و کشوری در سالن شهید طهرانی‌مقدم سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

سرلشکر صفوی در این مراسم، مرحوم علی اصغر زارعی را سردار مؤمن، خردمند، شجاع، وفادار، ولایتمدار، مردم‌دار و مردم‌یار توصیف کرد که رحلتش همه کسانی که وی را می‌شناختند در غم و اندوه فرو برد.

وی با بیان اینکه داشتن یک روح بزرگ و متعالی، ویژگی بارز شهدایی همچون سردار زارعی است، ادامه داد: نخستین بار من با این مرد بزرگ در ماه‌های اول جنگ در آبادان و در روز‌هایی که این شهر در حصر بود، آشنا شدم و چهره نورانی، جوان و خندان و عقل، فهم و دانایی ایشان مرا مجذوب و شیفته خود کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه وی به آموزش، تربیت و آموختن علم روز بسیار اهمیت می‌داد، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بارز انسان‌های مؤمن این است که در شدائد، بلایا و مصیبت‌ها پریشان نشده و به نصرت الهی ایمان دارند که مرحوم زارعی یکی از این افراد بود.

سرلشکر صفوی به بیان ویژگی‌های شخصیتی این مجاهد نستوه پرداخت و گفت: انسان‌ها را با سه ویژگی اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد می‌توان شناخت که مرحوم زارعی از یک تفکر قرآنی و اسلامی برخوردار و به واقع یک انسانِ مطلوب بود.

وی با بیان اینکه خضوع، خاکی بودن و صمیمیت این مرد بزرگ با بسیجیان و سایر رزمندگان نشان از اخلاق و رفتار نیکوی ایشان داشت، گفت: مرحوم زارعی، در همان زمان جنگ، برای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی به دانشجویان و دانش‌آموزان، مفاهیم مذهبی و سیاسی را به آنان آموزش می‌داد.

به گفته سرلشکر صفوی، مرحوم سردار زارعی، انسانی بسیار مهربان، سرشار از عطوفت، خوش اخلاق، خوش‌رفتار، خنده‌رو و خدمتگزار بود.

وی با بیان اینکه از نظر عملکرد نیز، مرحوم سردار زارعی از ابتدای دوران خدمت تا اواخر عمر، یکسره به دنبال خدمتگزاری مؤثر بود، تصریح کرد: ایشان هرکجا که مشغول به کار شد، نقشی تأثیرگذار چه در دوران جنگ و چه پس از آن ایفا کرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به توانایی علمی و نبوغ مرحوم زارعی در راه‌اندازی فرماندهی جنگال (جنگ الکترونیک و شنود) به توصیف نقش بسزای این شهید در شنود بیسیم ارتش رژیم بعث در دوران دفاع مقدس که تأثیر بسیاری در موفقیت رزمندگان در عملیات‌های مختلف داشت، پرداخت.

سردار صفوی با بیان اینکه هنر مردان خوبی همچون سردار زارعی، پاک زندگی کردن، پاک مردن و خدمتگزاری به مردم است، تصریح کرد: هنر مردان بزرگی مانند مرحوم زارعی این است که تا آخر به مردم و ولایت وفادار باشند و در آرمان‌ها، اندیشه‌ها و تفکرشان انحرافی حاصل نشود.

جنگال سپاه با نام سردار زارعی عجین شده است
در این مراسم، سردار جلالی هم اظهار داشت: مرحوم زارعی یک رزمنده مخلص دفاع مقدس بود که از پایین‌ترین سطوح رزمندگی در منطقه فعالیت خود را آغاز کرد و به دلیل تخصصی که در حوزه جنگال داشت با ورود به حوزه مخابرات منشاء خدمات بزرگی شد که تاثیر بسزایی در سرنوشت جنگ داشت.

وی حوزه فعالیت مرحوم سردار زارعی را حوزه‌ای بسیار سخت و پیچیده عنوان کرد و افزود: به واسطه فعالیت‌های ایشان دانش دفاعی و الکترونیکی در حوزه جنگال ارتقاء یافت از همین رو نام مرحوم زارعی همواره با جنگال سپاه و عرصه‌ای که وی آن را معماری کرد، عجین شده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: همه حوزه‌های دفاعی در دفاع مقدس شخصیت‌هایی وجود داشتند که معمار آن حوزه بودند. به‌طور مثال شهید حسن طهرانی‌مقدم، معمار حوزه موشکی بود و حسن شفیعی‌زاده معمار توپخانه کشور بود. معماری، خلق، راهبری و به ظرفیت رساندن حوزه جنگال سپاه نیز از جمله فعالیت‌های مرحوم سردار زارعی به شمار می‌آید.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: فعالیت‌ها و خدمات ایشان به دوران دفاع مقدس محدود نمی‌شود و بعد از دفاع مقدس شاهد خدمات شایان توجه در حوزه‌های علمی و بسیج اساتید و ارتقاء سطح علمی دانشکده فنی مهندسی دانشگاه امام حسین (ع) هستیم که حاصل آن هم‌افزایی و همسویی بین ظرفیت‌های علمی و برنامه‌های توسعه کشور است.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: وی همواره با سازماندهی اساتید کشور و ایجاد کارگروه‌های مختلف در عرصه‌های مختلف به موضوعات اصلی کشور می‌پرداخت و به دنبال راه حل‌هایی علمی برای حل مشکلات بود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز شخصیتی این مجاهد نستوه این بود که مقام و منصب در جایگاه‌های مختلف باعث نشد که روحیه پاسداری و انقلابی خود را فراموش کند و همواره یک پاسدار انقلاب اسلامی بود که برای یک رسالت بزرگ خلق شده است.

به گفته سردار جلالی، نقطه اوج بصیرت ایشان، تلاش برای نشان دادن ضعف‌ها و اشکالات توافق برجام بود که خروش و گریه و غیرت انقلابی ایشان در جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد و امروز شاهد اثبات حقانیت آن گریه‌ها و غیرت مردانه هستیم.

وی با بیان اینکه در دیداری که به اتفاق معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور با مقام معظم رهبری داشتیم، ابراز رضایت و خشنودی رهبر معظم انقلاب از انتصاب ایشان به‌عنوان جانشین این سازمان باعث خوشحالی و اطمینان قلب مرحوم زارعی از خدمت در این سازمان شد، توضیح داد: این امر نشان‌دهنده ولایت‌مداری ایشان بود که انگیزه دوچندان برای خدمت در این سازمان را به دنبال داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: مناعت طبع، اخلاص، غیرت دینی و انقلابی، بی اعتنایی به مادیات، پشتکار و پیگیری جزء صفات ارزشمندی بود که همه همکاران ایشان در سازمان پدافند غیرعامل کشور از آن به نیکی یاد می‌کنند.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها