خطیب جمعه تهران:

«ایران مقتدر» لرزه بر اندام دشمنان خود انداخته است/ در عرصه تمامیت ارضی خود با کسی تعارف نداریم

آیت‌الله «خاتمی» گفت: رییس جمهور چین و سایر کشور بدانند که ایران اسلامی در تمامیت ارضی خود با هیچ‌کس شوخی ندارد و نیروهای مسلح در حفظ جزایر سه‌گانه و مرزهای کشور قاطعانه برخورد می‌کند.
کد خبر: ۵۶۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶ - 16December 2022

نپذیرفتن حکم ولی‌فقیه، کوچک شمردن حکم خداوند استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «سید احمد خاتمی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تهران، ضمن تاکید بر اینکه «تقوا» اساسی‌ترین عنصر جذب رحمت خداوند است، گفت: اساسی‌ترین عنصر جذب خشم الهی بر اساس آیات قرآن، «جرم» است. جرم به معنای عبور از خطوط قرمز خداوند است و برجسته‌ترین جرم از نگاه قرآن، ایستادن در برابر انبیای الهی است که برای دعوت بشریت به صراط مستقیم آمده‌اند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: بنا بر آیات قرآن، بدترین گناه در افتادن با انبیا و صالحان خداوند است. ما در عصر پیغمبر و حضور نیستیم؛ بدترین گناه در عصر غیبت، درافتادن و مقابله کردن با جانشینان اولیای الهی است؛ بنابراین درافتادن با ولی فقیه مصداق این مقابله است. درافتادن با نایب امام زمان (ع)، عاقبت خوبی ندارد.

حوزه و دانشگاه دو بازوی توانای اداره کشور هستند

خطیب جمعه تهران درباره وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه از آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است. حوزه و دانشگاه دو بازوی توانای اداره کشور هستند و باید بدانیم اکثریت دانشجویان ما متدین، حزب‌اللهی و علاقه‌مند به ایران اسلامی هستند.

اقلیتی از افراد در شأن دانشجویی عمل نکرده‌اند

وی با بیان اینکه دانشجویان را پاره تن خود می‌دانیم، تاکید کرد: نظام، تقویت علمی و همه‌جانبه عرصه دانشگاهی کشور را یک تکلیف می‌داند؛ البته گاهی اقلیتی از افراد در شأن دانشجویی عمل نکرده‌اند. اگر این تعداد را اقلیت می‌خوانیم، به این علت است که از مجموع ۴۰ هزار دانشجو در کشور حدود ۵۰۰ نفر چنین رفتارهایی داشته‌اند.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: قاتل خودش می‌گوید من مستحق چند اعدام هستم و به کسانی که او را فریب داده‌اند می‌گوید شما انسان نیستید، آن‌وقت کسانی به اسم دانشجو از چنین قاتلی حمایت می‌کنند و طوری عمل کرده‌اند که آمریکا و اسرائیل آن‌ها را تحسین می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه چنین رفتاری در شأن دانشجویان نیست، خطاب به آن‌ها اظهار داشت: شما دانشجویان بزرگ‌تر از این‌ها هستید که از یک قاتل حمایت کنید. ما به آینده شما امید داریم و فردای کشور در دستان شماست. این اراذل و اوباش چه کسانی هستند که در فکر شما بیایند و شأن دانشجویی را از بین ببرد؟

دانشجوی حزب‌اللهی، مسلمان و متدین آب به آسیاب اسرائیل نمی‌ریزد

خطیب نماز جمعه تهران متذکر شد: از دانشجویان ارزشی و انقلابی که در هر دانشگاهی حضور دارند، انتظار داریم با موضع‌گیری جانانه خود، نشان دهند که دانشجوی حزب‌اللهی، مسلمان و متدین آب به آسیاب اسرائیل نمی‌ریزد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه این اقلیت، دشمن آرمان بلند وحدت حوزه و دانشگاه هستند، یادآور شد: باید بدانیم وحدت این دو عرصه موضوعی فیزیکی نیست که این دو در کنار هم بنشینند و حضور داشته باشند؛ بلکه در فکر، اندیشه و آرمان آن‌ها تعریف می‌شود.

وی در رابطه با حواشی اخیر درباره جزایر سه گانه ایرانی، اظهار داشت: در سفر اخیر به جزایر تنب بزرگ و تنب کوچک، از نزدیک شاهد حضور مقتدرانه نیروهای مسلح بودم و دیدم که این خدمتگزاران برای حفظ امنیت چه تلاش‌هایی می‌کنند و چگونه جلوی ورود ناوهای آمریکایی را می‌گیرند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: این‌ها نشان‌دهنده اقتدار است. به لطف خدا، ایران مقتدری داریم که لرزه بر اندام دشمنان خود می‌اندازد؛ همه باید بدانند نیروهای مسلح جزو لاینفک و ابدی ایران اسلامی هستند.

آیت‌الله خاتمی بیان کرد: اخیراً رئیس‌جمهور چین به عربستان رفته است، همان‌جایی که ترامپ از آن به عنوان گاو شیرده یاد کرده بود. در این سفر مواضعی نادرستی گرفته شده و حرف‌های بی‌ربطی درباره جزایر سه‌گانه ایران زده شده است. بنا بر تاکید رئیس جمهور کشورمان مطالبه جدی ایران، جبران مواضع یاد شده از سوی رئیس‌جمهور چین است.

در عرصه تمامیت ارضی با هیچکس رودربایستی نداریم

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور چین یا هر کس دیگری باید بداند ما در عرصه تمامیت ارضی خود، با هیچکس رودربایستی نداریم و قاطع برخورد می‌کنیم.

وی درباره حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، گفت: این قطعنامه ضمانت اجرایی ندارد. آمریکا ۴۰ روز تلاش کرد تا این قطعنامه را به تصویب برساند و این مورد نیز یکی از پرونده‌های سیاه این کشور است. راز نفرت ملت ایران از ایالات متحده مجموعه این اقدامات است.

آزادی واقعی زن در نظام اسلامی تعریف می‌شود

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: بیشترین بها را نظام اسلامی به زن داده است. آزادی واقعی زن در نظام اسلامی تعریف می‌شود و آنچه آمریکا می‌گوید آزادی نیست؛ بلکه بردگی است.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: آمریکا زن برده می‌خواهد، زنی که هویت خود را از دست داده و فرهنگ بردگی را پذیرفته باشد. تنها در نظام اسلامی است که زندگی بانوان، زندگی شرافتمندانه انسانی است. شعارهایی که داده می‌شود فریبنده است؛ چراکه آن‌ها به دنبال آزادی هرزگی هستند.

وی افزود: مسئله دیگر، پرونده سیاه اتحادیه اروپاست. این اتحادیه در یک دهه اخیر عین مستعمره آمریکا عمل کرده و هر آن‌چه ایالات متحده گفته را عمل کرده است. این‌ها در صدر لیست ناقضان حقوق بشر هستند. جز آمریکا و اروپا چه کسی از رژیم صهیونیستی آدمکش، زن‌کش و طفل‌کش حمایت می‌کند؟

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: اخیراً لیست دیگری منتشر شده و تعدادی از شخصیت‌ها را تحریم کرده‌اند که نام بنده نیز در آن لیست آمده است. یک افتخار عمرم تحریم آن‌هاست و احساس می‌کنم به لطف خدا تیر به هدف خورده و «جهاد تبیین» من اثر داشته است.

وی تاکید کرد: تا آخرین نفس در سنگر جهاد تبیین هستم و وحشی‌گری‌های سلطه‌گران را افشا خواهم کرد و سر سوزنی عقب‌نشینی نمی‌کنم. یک وجب از خاک کشورمان را به دنیا نمی‌دهم. همواره با مردم بوده‌ام و در کنار آن‌ها نیز خواهم مُرد و هرگز عطشی برای رفتن به خارج از کشور نداشته‌ام.

آیت‌الله خاتمی درباره قانون‌مداری بیان کرد: امامین انقلاب اسلامی بیشترین تاکید را در عرصه قانون‌مداری دارند که می‌تواند کتاب مفصلی باشد. نظام اسلامی، نظام قانون است و بنابر تاکید امام خمینی (ره) همه باید به این مقید باشد که قانون را بپذیرند. قرآن می‌گوید اول عمل‌کننده به قانون، خود پیامبر (ص) است. امیرالمومنین نیز فرمود که اگر به طاعتی دستور می‌دهم، اول خودم آن را انجام می‌دهم و اگر می‌گویم معصیت انجام ندهید، اول خودم انجام نمی‌دهم.

وی افزود: امام خمینی (ره) فرمود که خود را با قانون تطبیق بدهید، نه آنکه بخواهید قانون خودش را با شما تطبیق بدهد. امامین انقلاب اسلامی مکرر از قانون‌شکنی پرهیز داده‌اند؛ چراکه قانون‌شکنی هرج و مرج را در پی دارد که بدترین منکر است.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: برای اینکه منکر هرج و مرج نباشد، قانون‌شکنان باید منزوی شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند دفاع از مجرم، جرم است. اگر می‌خواهید بیانیه بدهید، باید از سید روح‌الله عجمیان آن مظلومی دفاع کنید که سی نفر محاصره‌اش کردند و هر کس با چیزی به او ضربه زد.

همه در برابر قانون مساوی هستند

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: برای قاتلی بیانیه می‌دهید که خودش می‌گوید من مستحق چندبار اعدام هستم. آرمان علی‌وردی و نیروهای امنیتی ما را با شکنجه به شهادت رساندند. اگر بیانیه می‌دهید در حمایت از این‌ها باید بدهید؛ چرا از مجرمان حمایت می‌کنید؟ دفاع از انسان خوب است، به شرط آنکه خلاف قانون خدا نباشد.

وی تاکید کرد: بنا بر تاکید امامین انقلاب اسلامی همه در برابر قانون مساوی هستند. رئیس و مرئوس با هم تفاوتی ندارند، هیچ‌کس نباید خود را برای تجاوز در حصار قانونی ببیند و خیال کند اگر تخلف کند به حسابش رسیدگی نمی‌شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها