فرمانده سپاه تهران بزرگ:

برگزاری آئین تشییع ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور/ مراسم وداع همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود

سردار حسن‌زاده گفت: امسال نیز هم ‌چون سال‌های گذشته در روز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان ۴۰۰ شهید گمنام در تمام ‌استان‌ها خواهیم بود که از این‌ تعداد، ۲۰۰ شهید در تهران تشییع می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ - 21December 2022

مراسم تشییع ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ‌ صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری تشییع ۴۰۰ شهید گمنام که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ ‌ایثار و‌ مقاومت و ایستادگی ‌به برکت هشت سال دفاع شکل گرفته به نحوی ‌که امروز خیلی از جوان‌ها در سراسر جهان این فرهنگ ‌و الگو را موثرترین راه مقابله با کفر و استکبار انتخاب کردند.

سردار حسن‌زاده ‌افزود: دفاع مقدس قله‌های ارزشمندی دارد که یکی ‌از آنها واژه شهید گمنام است؛ این عزیزان کسانی هستند که در دفاع مقدس جهاد کردند و به شهادت رسیدند اما نام و ‌نشانی از آنها وجود ندارد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ‌ ادامه داد: شهدای ما به‌واسطه عشق و علاقه به فاطمه الزهرا (س) علاقمند بودند آنها هم ‌گمنام باشند از این روی‌ امسال نیز هم ‌چون سال‌های گذشته در روز شهادت حضرت زهرا (س) میزبان ۴۰۰ شهید گمنام در تمام ‌استان‌ها خواهیم بود که از این‌ تعداد، ۲۰۰ شهید در تهران تشییع می‌شود که این ‌مراسم نیز ‌با حضور مردم در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران‌ ساعت هشت صبح برگزار شده و از آنجا به سمت معراج شهدا حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: این ‌شهدا در مناطق عملیاتی بدر، رمضان، بیت‌المقدس، کربلای ۵ و ۶ به‌واسطه تفحص‌هایی که صورت ‌گرفته، به دست آمده‌اند.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: ۲۵۰ ایستگاه صلواتی نیز توسط هیات‌های مذهبی، بسیج و مردم برقرار است و در شب شهادت حضرت زهرا (س) مراسم وداع در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از نماز ‌مغرب و عشا برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ‌ با بیان‌اینکه جوانان و نوجوانان علاقمند به شهدا هستند، تاکید ‌کرد: مراسم خاکسپاری این ‌پیکرها بعد از تشییع از مقابل دانشگاه تهران در نقاط از قبل تعیین شده برگزار می‌شود که در تهران حدود ۱۸ نقطه خواهد بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار