کوی جهاد و مقاومت/ در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطرح شد؛

سردار کارگر: افتتاح ۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تا پایان سال/ پیشکسوتان جهاد و مقاومت به تبیین مسائل دفاع مقدس در دانشگاه‌ها و مدارس می‌پردازند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه تا پایان سال پنج مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس آماده افتتاح خواهند بود، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه جهاد تبیین دو قرارگاه مرکزی و استانی راه‌اندازی کرده که در حال راهبری است.
کد خبر: ۵۶۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹ - 09January 2023

سردار کارگر: افتتاح ۵ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تا پایان سال/ ۲ قرارگاه در راستای جهاد تبیین راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (دوشنبه) در همایش سراسری مدیران این بنیاد، با بیان اینکه یکی از اقدامات اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حوزه «جهاد تبیین‌» است، اظهار داشت: در حوزه جهاد تبیین، قرارگاه مرکزی و استانی راه‌اندازی شده و در حال راهبری است؛ الحمدلله در این خصوص اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

سردار کارگر اضافه کرد: امروز پیشکسوتان جهاد و مقاومت در راستای جهاد تبیین با حضور در دانشگاه‌ها و مدارس به تبیین مسائل جنگ تحمیلی می‌پردازند.

تا سال ۱۴۰۴، ۳۷ موزه دفاع مقدس در کشور خواهیم داشت

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه، در حوزه توسعه و ساخت مراکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: هم اکنون ۲۴ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تکمیل شده و مقرر است تا سال ۱۴۰۴، ۳۷ موزه با احتساب موزه بین‌المللی طبس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال موزه‌های استان زنجان، قزوین، گیلان، گلستان و لرستان آماده افتتاح خواهند بود، خاطرنشان کرد: امور طراحی و ساخت موزه‌ها بر عهده سازمان امور موزه‌ها است؛ اما در حوزه محتوایی و موزه‌آرایی دو کارگروه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکیل شده است که اقدامات محتوایی، ساخت و توسعه را انجام خواهند داد.

امسال یادمان شهدای گمنام در سراسر کشور تکمیل خواهند شد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه به تشییع شهدای گمنام اشاره کرد و اظهار داشت: ۴۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس در ۱۱ هزار و ۸۴۲ نقطه از کشور تشییع شدند. قابل توجه است که در تشییع اخیر هیچ‌گونه نیروی سازماندهی وجود نداشت و همه اقدامات مردمی بود.

سردار کارگر با بیان اینکه امسال یادمان شهدای گمنام در سراسر کشور تکمیل خواهند شد، گفت: دو هزار و ۳۶۰ یادمان در کشور ساخته شده که ۱۰ هزار و ۴۲۲ شهید در آن‌ها آرامیده‌اند؛ آمار یادمان‌های شهدا با توجه به شهدا جدید به دو هزار و ۵۳۵ یادمان خواهد رسید.

هم اکنون دو هزار و ۵۳۵ یادمان شهدای گمنام در کشور داریم

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در خصوص پیشرفت ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در سراسر کشور گفت: یادمان‌های شهدای گمنام تا کنون ۹۵ درصد پیشرفت کار داشتند؛ این در حالی است که در سال ۱۳۹۱ این‌ آمار با ۷۵۰ یادمان زیر ۴۰ درصد پیشرفت داشت در حالی که هم اکنون دو هزار و ۵۳۵ یادمان شهدای گمنام در کشور داریم.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: آماده‌سازی سه موزه کرمانشاه، اهواز و موزه بین‌المللی طبس در سال ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره کاروان‌های راهیان‌ نور گفت: از ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر در خوزستان حضور پیدا کردند و این سفرها ادامه دارد و پایان سال این آمار اعلام خواهد شد.

حمایت‌ اسنادی، محتوایی و لجستیکی بنیاد از تولید آثار هنری

وی با اشاره به اینکه راهبری، حمایت و نظارت بر آثار هنری توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال انجام است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ قسمت از مستند معیار که مبتنی بر پروژه ۶۸گانه است درحال تولید است؛ همچنین در حوزه پویانمایی که مقرر شد ۱۰۰ قسمت هم در این حوزه تولید شود، هم‌اکنون سه قسمت در خصوص عملیات‌های دفاع مقدس و عملیات طریق القدس ساخته شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امروز حمایت‌های اسنادی، محتوایی و لجستیکی از آثاری که در حوزه دفاع مقدس تولید می‌شود، توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد؛ فیلم‌ موقعیت مهدی از جمله مواردی که حمایت‌های خوبی از این فیلم‌ صورت‌ گرفت.

سامانه اسناد دفاع مقدس در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت

سردار کارگر با اشاره به تجلیل از یک‌ میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این اقدام در سال ۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در سراسر کشور صورت‌ گرفته است؛ همچنین بانک جامع پیشکسوتان راه‌اندازی شده است و ان‌شاالله تکمیل خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تقدیر از استانداران، فرمانداران و مدیران کل ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: امروز سامانه اسناد دفاع مقدس راه‌اندازی شد و از ابتدای سال در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص ستاد گرامی‌داشت مناسبت‌های ملی و دفاع مقدس گفت: اقدامات صورت گرفته در این حوزه همچنان در حال انجام است؛ همچنین خوشبختانه در حوزه مرکز رصد راهبردی اقدامات خوبی صورت‌ گرفته است.

فعالیت گسترده و اقدامات ویژه‌ی خبرگزاری دفاع مقدس

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به فعالیت گسترده و اقدامات ویژه‌ی خبرگزاری دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در ۹ ماه سال جاری، ۹۱ میلیون نفر از این خبرگزاری بازدید کرده‌اند و پیش‌بینی می‌کنیم که این آمار تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده برسد.

وی افزود: البته این خبرگزاری در سه زبان اردو، عربی و انگلیسی نیز فعالیت می‌کند.

سردار کارگر درخصوص ورود اطلاعات به مرکز اسناد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: تا کنون ۲۵ میلیون برگ اسناد تاکنون جمع‌آوری، گندزدایی و آرشیو ملی شده است؛ همچنین در پروژه ۶۸گانه، ۱۳ میلیون برگ سند در حال طی مراحل آماده سازی است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای گفت: نوجوانان و جوانان در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند؛ همچنین در این همایش ۱۲ استاد با حضور خود در جمع مدیران کل ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مسائل سواد رسانه‌ای را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حاشیه آن، نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد، از روز شنبه ۱۷ دی با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آغاز به کار کرده که تا بیست و یکم دی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار