جان فدا/ یادداشت/ امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی

شهید سلیمانی تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد

ترس و‌ کینه غرب به‌ویژه آمریکا از شهید سلیمانی از این رو بود که وی همه طرح‌ها و نقشه‌های سلطه‌جویانه و مداخله‌گرایانه آنان را از خاورمیانه بزرگ تا خاورمیانه جدید، نقش بر آب و هنرمندانه تهدید را به فرصت تبدیل کرد.
کد خبر: ۵۶۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴ - 10January 2023

شهید سلیمانی نظم‌سازی منطقه‌ای را در نفی سلطه استکباری آمریکا و اخراج آنان دنبال می‌کردگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح؛ دی‌ماه برای ملت ایران، ماه شهادت، ماه بصیرت و دلدادگی در راه آرمان‌های بلند انسانی است؛ ماهی که در آن مردم سلحشور ایران از آغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون در طول این چهار سال، بیش از ۲۲ هزار شهید همچون دقایقی‌ها، احمد کاظمی‌ها، منصور ستاری‌ها، احمدی‌روشن‌ها و علی‌محمدی‌ها را روی دوش و بر بال ملائک تشییع کرده‌اند.

ویژگی‌های متمایزکننده دیگر این ماه، شهادت سردار بزرگ اسلام سپهبد حاج‌ قاسم سلیمانی و تشییع باشکوه، کم‌نظیر و حیرت‌انگیز توسط مردم‌قدرشناس ایران اسلامی است که تجلی مکتبی شد که از هجرت پیامبر گرامی اسلام (ص) و قیام به عدل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) و نهضت خونین و بیدار بخش حضرت اباعبدالله الحسین، آغاز و با انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) نمایان و با رهبری حکیمانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب حضرت امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تداوم یافته است. مکتبی نبوی با سیره علوی و مشی فاطمی که دل و چشم در گرو آرمان مهدوی دارد.

شهید حاج قاسم سلیمانی، نویددهنده رویش عظیم نسل جهادی فرامرزی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در آن جوانان آزاده جهان اسلام و شیفتگان آیین ناب محمدی بدون توجه به ملیت و مرز‌ها در پرتو این مکتب، یکپارچه و متحد برای ساختن تمدن اسلامی دست در دست یکدیگر دادند و امتزاج خون آنان ریشه‌های درخت اتحاد و همدلی امت اسلامی را آبیاری کرد و تفسیر به زمانه سوره مبارکه کوثر شد که انقلاب اسلامی نه فقط ابتر نیست، بلکه خداوند به فرزندان فاطمی امت، خیر کثیر داده است. همانا وعده خداوند شدنی و حتمی است. نسل فاطمیون، حیدریون، زینبیون و مدافعان حرم، حزب‌الله، انصار‌الله و‌ حشد الشعبی در کنار سپاه قدس، رزمندگان بدون مرز و فرزندان و رویش‌های درخشان این مکتب نورانی هستند.

شهید حاج قاسم سلیمانی، معمار نظم منطقه‌ای برگرفته از نظریه تمدن نوین اسلامی است که با پیروی از نظریه رهبر انقلاب اسلامی؛ نظام‌سازی، دولت‌سازی، جامعه‌سازی تا تمدن نوین اسلامی را در منطقه به‌صورت اجرایی پیگیری نمود. وی نظم‌سازی منطقه‌ای را ابتدا در نفی سلطه موجود استکباری آمریکا و اخراج آنان دنبال کرد و سپس الگویی جدید و مبتنی بر فرهنگ اسلامی ارائه داد. ترس و‌ کینه غرب به‌ویژه آمریکا از شهید سلیمانی از این رو بود که وی همه طرح‌ها و نقشه‌های سلطه‌جویانه و مداخله‌گرایانه آنان را از خاورمیانه بزرگ تا خاورمیانه جدید، نقش بر آب و هنرمندانه تهدید را به فرصت تبدیل کرد. وی مسیر مهم تحقق تمدن اسلامی را با به‌کارگیری آموزه‌های دینی و اتخاذ شیوه‌های اثر بخش فرماندهی و مدیریتی پیمود و بازگشت دوران شکوه عظمت اسلامی و اعتماد به نفس از دست رفته و غرور خدشه برداشته امت اسلامی را ترمیم و بازسازی کرد و در یک کارزار سخت ضمن شکست دشمنان، الگوی موفق و برتری را بنا نهاد.

شهید حاج قاسم سلیمانی، نه‌فقط شهید راه اسلام، امامت و ولایت است، بلکه شهید راه عزت جهان اسلام و مایه مباهات ایران، منطقه و آبروی هر انسان آزاده‌ای است که در راه استقلال و آزادی و برای بشریت، صلح و امنیت، قدم برمی‌دارد. یاد و راه ایشان را گرامی می‌داریم و به روح پرفتوحش و همه شهدا درود می‌فرستیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها