دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نشریه‌نما «شارلی ابدو» بغض ترکیده غرب از مرجعیت دینی مسلمانان

یکی از اهداف نشریه‌نما «شارلی ابدو» اهانت به مقدسات اسلامی است تا با قبح‌شکنی و آغاز شبه‌افکنی نسبت به تمام اصول بنیادین دین واکنش مسلمانان و میزان حساسیتشان نسبت به مقدسات خود را بسنجند، تا سرویس‌های جاسوسی غربی بهتر بتوانند برای اسلام‌زدایی در اروپا تبلیغ کنند.
کد خبر: ۵۶۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰ - 12January 2023

نشریه‌نما «شارلی ابدو» بغض ترکیده غرب از مرجعیت دینی مسلمانانبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، سال ۲۰۰۶ اولین سناریوی توهین به مقدسات اسلامی و پیامبر اکرم (ص) در فرانسه توسط پرسنل یهودی نشریه‌نما «شارلی ابدو» که انجمن‌های اسلامی در اروپا از ارتباطشان با «موساد» پرده برداشتند، طراحی و اجرا شد.

این هتاکی‌ها از جهات مختلف قابل بررسی است، بنظر پژوهشگران اولین هدف از اهانت‌های شارلی ابدو و مشابه آن سنجش واکنش مسلمانان و میزان حساسیتشان نسبت به مقدسات خود است، تا سرویس‌های جاسوسی غربی بهتر بتوانند برای اسلام‌زدایی در اروپا و تروریسم فرهنگی‌شان در کشور‌های اسلامی برنامه‌ریزی کنند.

غرب درصدد قبح‌شکنی نسبت به مقدسات اسلامی است

همچنین هدفی دیگری که از اهانت به مقدسات اسلامی دنبال می‌شود، قبح‌شکنی و آغاز شبه‌افکنی نسبت به تمام اصول بنیادین دین خاتم‌المرسلین است، دینی که توصیه‌هایش به گفته مورخین غرب بزرگ‌ترین اعجاز را رقم زد و اعراب جاهلی غرق در فحشا را به تمدنی تبدیل کرد که بزرگ‌ترین دانشمندان را پرورش می‌داد.

شارلی ابدو ابزار موساد برای پیشبرد اهداف خود

روند اهانت و حساسیت‌سنجی شارلی ابدو در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تکرار شد، نکته جالب اینکه مدیر مسئول شارلی ابدو بعد از هتاکی‌هایی که این نشریه‌نما مرتکب شد، ادعا کرد خبر جعلی حمله چند مسلمان به فروشگاه یهودیان و کشته شدن چند یهودی باعث این اقدام شارلی ابدو شده است، از همین رو با بررسی‌هایی که پلیس فرانسه انجام داد مشخص شدن عوامل حمله به فروشگاه یهودیان ارتباطی به مسلمانان ندارد و عوامل حمله تروریستی به شکل کاملاً سری این عملیات را نجام داده‌اند.

اما ماجرا چه بود؟ چند هفته بعد از واقعه تروریستی در فروشگاه یهودیان و اهانت به پیامبر اسلام (ص) برخی از تحلیگران منتقد تفکر صهیونیسم از ارتباط این نشریه‌نما صهیونیستی با سرویس جاسوسی موساد پرده برداشتند، و اینگونه تحلیل کردند که با توجه به جنگ و رژیم غاصب اسرائیل با گروه‌های مقاومت اسلامی و شدت گرفتن روند مهاجرت معکوس در رژیم صهیونیستی موساد برای کنترل و تغییر این روند دست به ترور یهودیان در نقاط مختلف جهان می‌زند تا یهودیان احساس ناامنی کرده و به سرزمین‌های اشغال شده فلسطین بازگردند؛ بنابراین در یکی از این پروژه‌ها سرویس جاسوسی صهیونسیت‌ها عوامل خود را در پاریس فعال کردند و تا به فروشگاه یهودیان حمله تروریستی داشته باشند و به دنبال آن نشریه‌نما شارلی ابدو با منتصب کردن این اقدام به مسلمانان پازل موساد را تکمیل کند و با یک تیر نشان را هدف قرار دهد، درواقع شارلی ابدو علاوه بر پیشبرد امورات رژیم صهیونیستی با اهانت‌های عامدانه خود میزان حساسیت جوامع اسلامی نسبت به مقدسات خود را می‌سنجد و در اختیار مسئولان کشور‌های غربی قرار می‌دهد.

مرجعیت دینی از میرزای شیرازی تا امام خامنه‌ای خاری در چشم غرب

اما قرعه در پروژه قبح‌شکنی این بار بنام رهبر معظم انقلاب اسلامی افتاد که تحلیل‌ها آن را مرتبط با وقایع اخیر ایران می‌داند، در دوره حکومت‌های قجری وقتی به واسطه تحریم توتون و تنباکو زنان پادشاه ایران قلیان‌ها را امارت پادشاهی شکستند و اوجقدرت و میزان نفوذ و تاثیر مرجعیت در یک جامعه اسلامی مانند ایران حکام انگلیسی را در بهت و حیرت قرار داد به نحوی که با وجود مرجعیت دینی عملاً پیشبرد اهداف خود در ایران را غیر ممکن می‌دانستند، اگرچه تلاش‌هایی داشتند و حتی منجر به روی کارآمدن حکومت پهلوی شد، اما در نهایت یک مرجعیت دینی دستشان را از منافع ایران قطع کرد.

بر این اساس توهین، تخریب و هجمه به امامین انقلاب اسلامی همواره یکی از دستورالعمل‌های رسانه‌های غربی برای نزول جایگاه و میزان اثرگذاری مرجعیت دینی در ایران بوده است که انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی کشور هرچه سریع‌تر اقدام قاطع خود را نسبت به این توطئه نشان دهد.

اهانت نظام سلطه با مفاهیم آزادی بیان و حقوق بشر به مسلمانان

 

«ذبیح‌الله اعظمی» نماینده مردم کرمان و جیرفت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس، در واکنش به اقدام موهن نشریه‌نمای فرانسوی (شارلی ابدو) اظهار داشت: غربی‌ها همواره از سیاست یک بام و دو هوا در مقابل مسلمانان استفاده کرده‌اند.

اعظمی تصریح کرد: اینکه نظام سلطه تحت مفاهیم زیبا بشری همچون آزادی بیان و حقوق بشر به مردم دنیا به ویژه مسلمانان اهانت می‌کند باعث شرمساری است، ما شاهد بودیم در اعتراضات گسترده‌ای که مردم فرانسه به دلیل سیاست‌های این دولت داشتند رنگ و بویی از آزادی بیان وجود ندارد و پلیس از سخت‌ترین برخوردها برای سرکوب کردن مردم استفاده می‌کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما به شدت اهانت نشریه‌نما فرانسوی را به پیامبر اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی محکوم می‌کنیم و معتقدیم دول کشورهایی که دایه دموکراسی، حقوق بشر و آزادی بیان دارند، نباید اجازه توهین به مقدسات بیش از دو میلیارد انسان در کره زمین را بدهند.

در این میان برخی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران نسبت به  این مهم واکنش درخور و شایسته‌ای نشان دادند که در ادامه به برخی از این واکنش‌ها می‌پردازیم.

اقدام شارلی ابدو نشانه استیصال غرب در برابر مرجعیت رهبری است

محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور گفت: اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی نشان از اوج انحطاط و استیصال غرب در برابر گفتمان انقلاب اسلامی و مرجعیت سیاسی و دینی رهبر معظم انقلاب است.

محکومیت شدید اهانت نشریه «شارلی ابدو» از سوی حزب‌الله لبنان

حزب‌الله لبنان در بیانیه خود در ارتباط با اهانت شارلی ابدو به مقام معظم رهبری، این نشریه فرانسوی را یک نشریه شوم توصیف و تاکید کرد: شارلی ابدو پس از اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص) و حضرت مسیح این بار، توهینی آشکار علیه مقدسات و مقامات اسلامی مرتکب شده است.

حزب‌الله لبنان تاکید کرده است: شارلی ابدو با انتشار تصاویر تمسخرآمیز کاریکاتوری، تلاش دارد جایگاه رفیع امام خامنه‌ای (دام‌ظله) را مورد تخطئه قرار دهد؛ شخصیتی که بالاترین مقام اسلامی و دینی در جهان حاضر است.

دولت ایران بایستی کالا‌های فرانسوی را تحریم کند

آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفت: دولت ایران بایستی درباره این اقدام فرانسوی‌ها، یعنی هتاکی و اهانت نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی، عکس‌العمل مناسبی نشان دهد و این واکنش باید در حد تحریم کالا‌های فرانسوی باشد. چنین حرکتی، حداقل کاری ست که جمهوری اسلامی ایران می‌تواند انجام دهد و باید به صورت عمومی اعلام شود.

اقدام نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت‌پراکنی بود

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره توهین نشریه شارلی ابدو به مرجعیت دینی اظهار داشت: در این ارتباط هم اعلام موضع کرده و هم اقدام عملی دیپلماتیک را انجام دادیم. بیانیه‌ای در همین ارتباط وزارت خارجه منتشر کرد. سفیر فرانسه در تهران را به وزارت خارجه احضار و اعتراض رسمی دولت ایران را به وی ابلاغ کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: اقدام این نشریه فرانسوی مصداق بارز نفرت پراکنی، توهین به ارزش‌ها و مقدسات دیگر ملت‌ها به ویژه ملت‌های مسلمان بود و مصداقی از خشونت طلبی و تحریک به خشونت بود.  

امروز تمام ایمان در برابر استکبار جهانی صف آرایی کرده است

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز تمام ایمان که مصداق آن جمهوری اسلامی ایران است به مصاف تمام استکبار جهانی رفته‌است.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: توسل به توهین و اهانت آن هم به بهانه آزادی، گواه روشنی بر پوچی منطق هتاکان و ناامیدی آن‌ها از به ثمر رسیدن توطئه آشوب و ناامنی در کشور است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اهانت نشریه فرانسوی به رهبر معظم انقلاب اسلامی نتیجه نبود منطق و نشانه عصبانیت جبهه غرب از شکست پروژه اغتشاشات ۱۴۰۱ است.

گزارش از پوریا کریم‌پور

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها