کوی جهاد و مقاومت/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان مطرح کرد؛

نقش راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تبیین جنگ/ گفتمان با جوانان وظیفه‌‌ای در راستای عقبه‌ی دفاع مقدس است

سردار مرادحاجتی با اشاره به نقش راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تبیین دفاع مقدس گفت: تکریم و محبت نسبت‌ به جوانان و نوجوانان امروز وظیفه‌ای در راستای عقبه‌ هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۶۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰ - 11January 2023

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مسیر پیشرفت استگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از هفدهم دی تا بیست و یکم دی، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در حاشیه این همایش، نمایشگاهی نیز تحت عنوان «کوی جهاد و مقاومت» ایجاد شد که طی آن ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های سراسر کشور، دستاورد‌های پنج ساله خود را به معرض نمایش گذاشتند.

بر همین اساس در محل غرفه «خبرگزاری دفاع مقدس» حاضر در نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، میزبان سردار سرتیپ دوم پاسدار سردار «عبدالرضا مراد حاجتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان بودیم و با او گپ‌وگفتی در خصوص عملکرد این اداره کل در پنج ساله گذشته داشتیم که در ادامه می‌خوانید؛

نقش راهبردی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در تبیین دفاع مقدس

سردار مرادحاجتی با بیان اینکه نقش دفاتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موضوع دفاع مقدس بسیار راهبردی است، اظهار داشت: راهبرد پرداختن به دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعریف شده و مشخص است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: خوزستان پایتخت دفاع مقدس است؛ یعنی ۸۰ درصد از عملیات‌های بزرگ و شهدای کشور آمدند و در خوزستان آسمانی شدند؛ لذا خوزستان محل اسرا، جانبازان و محل عملیات‌های شیمیایی و بمباران شهر‌ها و جهاد و پشتیبانی و محل اجتماع یگان‌های مختلف است.

سردار مرادحاجتی در تشریح نقش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خوزستان عنوان کرد: با راهبری خیلی خوبی که در ستاد کل نیرو‌های مسلح و مدیریت سردار کارگر در بنیاد و مجموعه معاونین وجود دارد، بنیاد در سطح کشور جایگاه خیلی خوبی پیدا کرده است و در مسیر و ریل پیشرفت قرار گرفته است و ما اکنون در تمام موضوعاتی که مردم شبهه دارند، به وظایف خودمان آشنا و آگاهی پیدا کرده‌ایم.

وی ورود بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به موضوعات ادبی، هنری، فیلم‌سازی و ساخت موزه‌های دفاع مقدس را اثرگذار دانست و با بیان اینکه مبحث دروس دانشجویان دانشگاه‌ها بسیار راهبردی است، گفت: در این مسیر خوزستان نیز همانند سایر استان‌ها در انجام ماموریت‌هایش عملیات کرده است و در حال سازماندهی بهتر ماموریت‌ها برای نشر این آثار در بین مردم است تا بتوانیم با عملکرد خودمان، این فرهنگ ناب را به مردم و نسل جوان و نوجوان منتقل کنیم.

در گفتمان با نسل جوان عقب‌ماندگی داریم

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان به جنگ ترکیبی دشمن و هدف قرار دادن نوجوانان و جوانان پرداخت و با بیان اینکه دشمن تلاش خودش را می‌کند و تمام سران کفر جمع شده‌اند تا شعب ابی‌طالبی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کنند، تاکید کرد: محدودیت‌سازی، محاصره، حمله، ایجاد شبیخون فرهنگی و تحریم کردند، اما دستاوردشان در این سال‌ها که تمام پیاده‌نظامشان را به خط کردند تا جمهوری اسلامی زمین‌گیر شود، شکست بوده است.

سردار مرادحاجتی ایران را به مثابه‌ی یک کشتی در اقیانوس دانست که موج‌های بزرگی به بدنه آن اصابت خواهد داشت و ادامه داد: ایران یک ابرقدرت است که در مسیر جهانی کردن فرهنگ شیعی خود باید مقاومت زیادی در برابر بادها، سیل‌ها و زلزله‌های ویرانگری که غرب منشا آن است، داشته باشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی در شرایطی با این سیل‌ها روبرو است که نسل کنونی آن انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) را ندیده است و شاه و دوران پهلوی و آمریکا را نمی‌شناسد؛ لذا در گفتمان با این نسل جوان یک عقب ماندگی داریم در حالی که نوع نگاه و پوشش این نسل به معنی ضدیت آنها با آرمان‌ها نیست، بلکه آموزش و یادآوری نکرده‌ایم، و در مقابل سرویس‌های غرب تلاش می‌کنند تا نسل جوان را روبروی کشور قرار دهند.

محبت به جوانان وظیفه‌‌ای در راستای عقبه‌ی دفاع مقدس است

وی به نقش بی‌بدیل و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان تاکید کرد و ادامه داد: غرب براین باور است که فرهنگ جمهوری اسلامی درحال گسترش است و آن‌ها درحال بلعیده شدن‌ هستند؛ لذا طی ۴۳ سال گذشته قرار بود عراق، افغانستان، لبنان، سوریه و غزه نابود شوند، اما با حضور و اقتدار جمهوری اسلامی تمام این نقشه‌ها نقش برآب شد. البته هر اتفاقی ممکن است ریزش‌هایی را به‌همراه داشته باشد؛ درحالی که معتقدیم همین دخترها و پسر‌هایی که شاید در شلوغی‌های اخیر فریب خورده باشند را با دعوت به جلسه و دیدار و مهربانی می‌توان جذب کرد.

مدیر کل اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان، تکریم و محبت نسبت‌ به جوانان و نوجوانان امروز را وظیفه‌ای در راستای عقبه‌ هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: وقتی در مدارس و دانشگاه‌ها از شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و خاطرات و ایثارگری‌های آن‌ها سخن می‌گویم شاهد ارتباط و محبت این نسل با نسل دوران جنگ و دفاع مقدس هستیم؛ لذا می‌توانیم با یک کلاس و ارائه منش و معرفت شهدا، این بچه‌ها را به ریل و حرکت صحیح انقلاب هدایت کنیم.

وفاداری و نوکری مردم، حاج قاسم را قاسم سلیمانی کرد

سردار مرادحاجتی اخلاص و صداقت را سلاح فرهنگ ایثار معرفی کرد و با بیان اینکه این سلاح، سلاح حاج قاسم سلیمانی‌ها بوده است، تاکید کرد: تنها یک بخش از زندگی فرماندهان ما همانند شهید سلیمانی بُعد نظامی‌گری داشت درحالی که محبت و عشق و وفاداری و نوکری مردم، قاسم را قاسم سلیمانی کرد.

وی ادامه داد: مردم می‌دیدند آن ژنرال و سردار بزرگ، همان قاسم سلیمانی عاشق مردم و خانواده‌های شهدا است، پس باید ما با مردم قاسم، خوش برخورد، مهربان، دوست و همراه مردم باشیم و از انتقادات ناراحت نشویم؛ چراکه مشکلات اقتصادی موجب ناراحتی مردم است که عوامل آن مشخص است و ما باید با سیاست‌گذاری درست مسیر برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را هموار کنیم.

وی در توصیه‌ای، خطاب به جوانان و نوجوانان گفت: این انقلاب برای استقلال‌اش ۲۵۰ هزار شهید تقدیم کرده است؛ این جوانان فدا شدند تا یک خاکریز ما دست دشمن نباشد؛ لذا خواهش می‌کنیم تحت تاثیر فضای مجازی و ماهواره‌های دشمن قرار نگیرید و بازیچه دست ابرقدرت‌های رسانه‌ای قرار نگیرید. آن‌ها آرزو دارند ایران را تجزیه کنند و به اسارت ببرند و قائل به خانواده و مناسبات عمیق دینی و فرهنگی ما نیستند، بلکه به‌دنبال هیجانات و ابتذال و برهنگی‌اند.

سردار مرادحاجتی در پایان با بیان اینکه، دشمن به‌دنبال استفاده کالایی از زن است درحالی که زنان و دختران پاک و عفیفه‌ی ایرانی به آن‌ها ثابت کردند که تحت فرمان آن‌ها قرار نمی‌گیرند، گفت: غرب امروز به مرحله‌ی پوچ‌گرایی و سقوط رسیده است درحالی که ما در صعود هستیم؛ آن‌ها تمام راه‌های فساد را رفته‌اند و ایران مقتدر و شجاع در مقابل همه آن‌ها ایستاده است.

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس مستقر در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و در حاشیه آن، نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت»، ویژه دستاورد‌های پنج ساله ادارات کل این بنیاد، از هفدهم دی تا امروز (بیست و یکم دی) با حضور معاونین، رؤسای سازمان‌ها و مدیران ادارات کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار