نماینده ولی فقیه در استان همدان:

جایگاه مادری در جامعه تقویت شود

حجت‌الاسلام «شعبانی» با تأکید بر لزوم تقویت جایگاه مادری در جامعه، گفت: گاهی دغدغه اول بانوان پیدا کردن شغل است، درحالی‌که حس مادری، حس انسان‌پروری و تربیت انسان است.
کد خبر: ۵۶۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 13January 2023

جایگاه مادری در جامعه تقویت شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان اظهار داشت: با وجود انتقاداتی که نسبت به برخی از موضوعات وجود دارد، اما بنای دولت خدمت به مردم است و در این عرصه شبانه روز در حال تلاش است.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید نسبت به اقتصاد، معیشت مردم و مدیریت فضای مجازی توجه ویژه داشته باشد، افزود: دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی فردی آشنا با نظام فرهنگی و مبانی امامین انقلاب و نظریه‌پرداز است.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه امیدواریم در دوره جدید شورا، شاهد تحول اساسی در ساختارهای فرهنگی و حکمرانی فرهنگی باشیم، گفت: متاسفانه گاهی فرهنگ متأثر از اقتصاد و سیاست و زیرمجموعه آن تعریف می‌شود، در حالی که فرهنگ‌ روح حاکم بر جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را برطرف کنیم و در عرصه سیاست موفق باشیم، باید به فرهنگ توجه کنیم. اینکه با وجود مجموعه‌های فرهنگی فراوان، در عرصه فرهنگ تأثیرگذاری‌ها کم است، تاکیدی بر لزوم تجدید نظر در عرصه مسائل فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: در نگاه حضرت امام (ره) به عنوان یک عارف و عالم برجسته، بزرگترین مسئولیت برای یک زن بچه‌داری و تحویل یک فرد موفق به جامعه است و این منافاتی با فعالیت اجتماعی ندارد.

وی با بیان اینکه تمدن غربی کرامت را از جامعه بانوان گرفته است، متذکر شد: امروز باید جایگاه مادری را در جامعه تقویت کرد. گاهی دغدغه اول بانوان پیدا کردن شغل است، درحالی‌که حس مادری، حس انسان‌پروری و تربیت انسان است. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها