فرمانده هوانیروز ارتش:

اراده تقویت توان نظامی کشور باید به حوزه اقتصاد هم منتقل شود

امیر قربانی از ادامه مراحل طراحی و ساخت بالگرد ملی خبر داد و گفت: همانگونه که در حوزه نظامی شاهد رشد و تکامل در حوزه های مختلف هستیم در حوزه اقتصاد و معیشت مردم هم باید با همین فرمان پیش برویم.
کد خبر: ۵۶۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ - 15January 2023

اراده تقویت بنیه نظامی کشور باید به حوزه اقتصاد هم منتقل شودامیر سرتیپ خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، امنیت آسمان کشور را مکمل امنیت زمینی دانست و اظهار داشت: ما امروز به این توانایی دست یافته‌ایم که علاوه بر بالگرد‌های رزمی، توان رزمی خود را بر روی سایر بالگرد‌ها نیز ایجاد کنیم تا آسمان نیلی کشورمان بیش از پیش شاهد خدمات فرزندان خود در هوانیروز باشد.

وی با بیان اینکه در حال توان رزمی بالگرد‌های خود برای ماموریت های گوناگون هستیم، افزود: امروز توانستیم بالگرد‌های پشتیبانی و ترابری خود را هم مسلح کنیم تا بتوانیم از آن‌ها نیز در سایر مأموریت‌ها استفاده کنیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به نقش بی بدیل هوانیروز در خوزستان و انجام عملیات های بی نظیر به خصوص در شهر مسجدسلیمان که کمتر بدان پرداخته شده است، بیان کرد: راه اندازی موزه ها و دفاتر حفظ آثار کمک می کند که این حماسه ها در تمام نقاط کشور دیده شوند و مردم به خصوص نسل جوان ما بدانند که در زمان جنگ، چه تدابیر مهم و ایثارهای نهفته ای رخ داد که یک وجب از این خاک به دست دشمن نیفتد.

وی خبر داد: بالگرد‌های ترابری ما مانند بالگرد ۲۱۴ قادر هستند تا به‌صورت ۲۴ ساعته در سراسر شبانه‌روز عملیات خود را انجام دهند. این بالگرد‌ها در رزمایش‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند و می‌توانند به‌عنوان یک پرنده استراتژیک و راهبردی در میدان نبرد نقش ایفا کنند.

امیر قربانی گفت: دشمن را هیچ وقت حتی در زمان صلح و آرامش نباید دست کم گرفت چون کار دشمن، دشمنی کردن است و از هر روزنه ای برای ضربه زدن به ملت و کشور استفاده می کند لذا هم در زمین و هم در هوا باید همیشه خود را مجهز و مسلح نگه داریم که آسیب یا خطری، ملت شریف و نجیب مان را تهدید نکند.

وی متذکر شد: مردم همه مسائل را به خوبی رصد می کنند و انتظار دارند همان گونه که در حوزه های نظامی به این همه موفقیت و پیشرفت دست یافته ایم در عرصه اقتصاد و معیشت هم مقتدر باشیم که البته این خواسته برحقی است که قطعا دلیل انجام نشدنش، غفلت از فرامین راهبردی و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی دیگر از راه های مقابله با تهاجمات همه جانبه دشمنان را حفظ ارزش ها دانست و یادآور شد: در بسیاری کشورهای مدعی، تنها از طریق داستان ها و افسانه ها برای خود هویت سازی می کنند و قهرمان های پوشالی و دروغینی را از طریق هنر و رسانه به دنیا معرفی می کنند در حالی که کشور ما لبریز از دلاوران حماسه سازی است که در دوران دفاع مقدس فراتر از شخصیت های شاهنامه برای این آب و خاک از همه چیزشان گذشتند و جاودانه شدند.

امیر قربانی افزود: حفظ و نشر ارزش ها باید همیشه به عنوان یک پاتک فرهنگی مدنظر مسئولین باشد به همین منظور قصد داریم تا فضایی را به عنوان موزه به جمع آوری اسناد، مدارک و اقلام ارزشمند هوانیروز اختصاص دهیم تا حماسه های فرزندان این ملت را تحویل تاریخ دهیم.

وی در پایان رسالت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و متذکر شد: هم در حوزه حفظ و هم در عرصه نشر ارزش ها، اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست و باید با یک رویکرد نوین فرهنگی، پیوند عمیقی بین نسل جوان و دوران دفاع مقدس برقرار کنیم به خصوص در جغرافیای کربلایی خوزستان که میزبان خیل عظیم راهیان نور نیز هست و همه روایت ها قابل لمس و مستندگونه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار