نگاهی به زندگی شهید «احمدرضا رجایی»

شهيد «احمد رضا رجایی» فرزند کاظم، یکم شهریور سال 1345 در خانواده ‌اي مذهبي در روستای «کفشگیری» از توابع گرگان به دنيا آمد و 25 دی 1365 در عملیات کربلای 5 به شهادت رسيد.
کد خبر: ۵۶۷۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۵ - 18January 2023

اگر ذره‌ای از تفکر اینان خارج شوید در تفکرهایتان شک کنیدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از گرگان، در یکم شهریورماه سال 1345 در روستای کفشگیری از توابع گرگان در خانواده رجایی کودکی متولد می‎شود که به واسطه علاقه بسیار مادر به امام رضا (ع)، نام «احمدرضا» را برایش انتخاب می‎کنند. او تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا می‎گذراند تا اینکه در سال 1358 به همراه خانواده به شهرستان کردکوی مهاجرت می‎کنند، پس از اخذ مدرک دیپلم، جهت تحصیل علوم دینی، وارد حوزه علمیه «امام خمینی» گرگان شد، با شروع جنگ تحمیلی، جهت حضور در جبهه، احساس تکلیف می‌کرد؛ از اینرو همزمان با تحصیل در حوزه، به همراه برخی از دوستان طلبه در چندین نوبت عازم جبهه‌های نبرد شد.

رشادت‎های طلبه شهید احمدرضا رجایی در کربلای پنج او را به ناجی لشکرش تبدیل کرده بود تا جایی که فرمانده لشکر 25 کربلا درباره او می‎گوید: شهید رجایی کسی بود که تمام بار لشکر را به دوش می‎کشید و وقتی صبح به آب می‎رفت شب برمی‎گشت.

شهید«رجایی» در عملیات والفجر 8 در بهمن 1364 و عملیات بزرگ کربلای 5 در سال 1365 حضور داشت که سرانجام در همین عملیات، در تاریخ 25 دی شهد شیرین شهادت را نوشید و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

شهید رجایی تمام بار لشکر را به دوش می‎کشید

دوست و همرزم طلبه شهید احمدرضا رجایی به نقش پررنگ طلاب و روحانیون در دوران دفاع مقدس اشاره می‎کند و می‎گوید، تنها لشکری که گردان روحانی مستقل داشت لشکر 25 کربلا بود و طلبه‎هایی که در جبهه حضور داشتند در یکی از سه گروه رزمی، تبلیغی و یا تبلیغی رزمی بودند.

حجت الاسلام «علی جعفری» می‎افزاید، شهید رجایی در عملیات کربلای چهار مسؤولیت هادی گردان ما که مسلم یک و مسلم دو بود، را به عهده داشتند.

وی ادامه می‎دهد، از سردار حاج «کمیل کهنسال» فرمانده سابق لشکر 25 کربلا که می‎گفتند شهید رجایی کسی بود که تمام بار لشکر را به دوش می‎کشید و وقتی صبح به آب می‎رفت شب بر می‎گشت،  پرسیدم به نظر شما رده فرماندهی این شهید چه بود؟ گفتند رده فرماندهی ایشان رده فرماندهی محور یا تیپ است، با اینکه شهید رجایی رده فرماندهی تیپ بود اما ما هنوز از ایشان به عنوان طلبه شهید احمدرضا رجایی نام می‎بریم.

بخشی از وصیت‌نامه طلبه شهید «احمدرضا رجایی»

به برادران روحانی و طلبه خویش سخنی بگویم: که این مردم را گرامی بدارید و در ارشاد اینان از توصیه‌های امام و نمایندگان حضرت امام درس بگیرید و بدانید اگر ذره‌ای از تفکر اینان خارج شوید در تفکرهایتان شک کنید و اگر امام را همچون امام علی (ع) مظلوم کنید و ملت را از خط ولایت‌فقیه خارج سازید مسئولید.

مردم همیشه درصحنه و حزب‌الله: قدر امام عزیز و نمایندگان محترم امام در هر نقطه‌ای که باشند را بدانید که اینان همان پیام‌رسانان اسلام واقعی هستند و مظلومشان نگذارید که به سرنوشت بی‌وفایی مردم کوفه خواهید رسید و تمام سعی خویش را صرف تقوا کنید و فرصت شناس باشید تا کارهایتان نیکوتر گردد.

بدانید که توجه به جنگ و مقدماتش در این زمان و عصر فعلی انقلاب از اهم امور است و این فرصت را غنیمت بشمارید و بدانید که انفاس مسیحای پیروزی به مشام می‌رسد و وقت آن رسیده است تا با هجومتان آرمان مقدس شهدای به خون غلتیده ۱۷ شهریور و فتح المبین تا مهران را به تحقق برسانید.

اگر ذره‌ای از تفکر اینان خارج شوید در تفکرهایتان شک کنید

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها