استاد حوزه علمیه قم:

شهید «نواب صفوی» شاخصه‌ علم و جهاد در راه خدا بود

حجت‌الاسلام میرزامحمدی گفت: شهید نواب صفوی در عرصه‌های تقوا، علم و جهاد شاخص و اولین منادی تمدن نوین اسلامی بود.
کد خبر: ۵۶۷۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴ - 18January 2023

شهید «نواب صفوی» از شاخصه‌های تقوا، علم و جهاد در راه خدا برخوردار بودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت الاسلام «محمد میرزامحمدی» از اساتید حوزه علمیه قم در مراسم بزرگداشت شهید نواب صفوی و یارانش در حسینیه امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: هفتاد سال از دوران زندگی شهید نواب صفوی می‌گذارد و او اولین منادی تمدن نوین اسلامی بود و این در حالی است که در آن زمان کمتر کسی به این جنبه مهم توجه می‌کرد و او به جهاد فی سبیل الله اعتقاد داشت.

وی افزود: شهید نواب صفوی در محضر علامه امینی صاحب الغدیر و علمای بزرگ نجف تلمذ کرد و با وجود سن کم خود، جامع الطراف بود و هم از مباحث فکری و اعتقادی و هم از جنبه‌های سیاسی و بصیرتی دارای برجستگی‌هایی بود.

میرزامحمدی گفت: ملاک ارزش انسان‌ها در جامعه دینی، بر اساس آیات الهی تقوا، علم و جهاد فی سبیل الله است و شهید نواب صفوی هر سه را داشت.

وی با بیان اینکه قرآن کریم درجه مجاهدان و اجر و مزد آنان را عظیم دانسته است افزود: خداوند متاع را دنیا قلیل بیان کرده و این در حالی است که اجر و مزد مجاهدان را عظیم برشمرده است و حضرت علی (ع) در باب جهاد فرمودند، درب جهاد به روی هر مؤمنی باز نمی‌شود و افراد برای این امر برگزیده می‌شوند.

استاد حوزه علمیه افزود: اسلامی که جهاد نداشته باشد، اسلام ذلیل است و حضرت علی (ع) فرمود هر کسی جهاد را ترک کند دست تکوین الهی لباس خواری را بر او می‌پوشاند.

وی تصریح کرد: اسلام عزت و اقتدار خود را مدیون جهاد می‌داند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز فرمودند مظهر اقتدار نظام اسلامی شهدا هستند.

میرزامحمدی بیان داشت: نواب صفوی با وجود فقر مالی در عرصه‌های مختلف جهاد حضور فعال داشت و در این راستا به دنبال مرید پروری نبود و با اخلاص کار می‌کرد.

وی ابراز داشت: برای شهید نواب صفوی بن بستی وجود نداشت، چرا که برای خدا کار می‌کرد افزود: برخی‌ها تلاش می‌کردند تا بگویند نواب از حوزه نیست و اقدامات او مورد تأیید عالمان نیست که این توطئه با بیان زیبای او خنثی شد که فرمود تا زمانی که من به عنوان سرباز حضور دارم افسری همانند آیت الله بروجردی نباید در این عرصه وارد شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: شهید نواب معتقد بود که اگر کار برای خدا انجام شود ماندگاری دارد و او همواره به دنبال احسن عمل بود.

میرزامحمدی گفت: شهید نواب صفوی نگاه جهان شمولی و به ابعاد مختلف اشراف داشت و او از همان زمان دغدغه موضوع مهدویت را داشت و به رئیس جمهور مصر پیشنهاد داد که ما در ایران نفت را ملی کردیم شما هم کانال سوئز را ملی کنید و او اهداف بلندی را می‌دید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار