بگومگوی پدرپسری برای شهادت/ محاله دفعه اول شهید بشی!

پدرش از رزمندگان دفاع مقدس بود؛ از آن دسته رزمنده‌هایی که در جبهه هم در خط مقدم بود و هم مداحی می‌کرد، حالا که پسرش برای دفاع از حرم راهی شده بود، پشت تلفن به او گوشزد کرد: با یک بار اعزام، شهادت خبری نیست!
کد خبر: ۵۶۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹ - 19January 2023

بگومگوی پدرپسری برای شهادت/ محاله دفعه اول شهید بشی!به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مدافع حرم، داوود نریمیسا خواب دیده بود در یک کانال شهید می‌شود. چند روز قبل از اینکه عملیات آزادسازی نبل و الزهرا آغاز شود، خوابش را برای همرزمانش تعریف کرده و گفته بود: از گروهان ما، فقط من شهید خواهم شد و من فدایی همه شما هستم. برای همین وقتی جلسه توجیهی نقشه عملیات را گذاشتند، می‌گفت: کانالش کجاست؟ تا اینکه روز عملیات، رزمندگان اسلام به صورت اتفاقی آن کانال را پیدا کردند. همان کانالی که باعث نجات آن دو شهر شیعه‌نشین در شمال حلب سوریه شد.

با یک دفعه اعزام که شهید نمی‌شوی!

چند بار برای حفاظت از زائران اربعین به عراق رفته بود. وقتی مدافع حرم شد، تنها یک بار به آنجا رفت. در واقع اولین و آخرین اعزامش بود. روز قبل از شهادتش با پدرش صحبت کرد. پدر که حس کرده بود آخرین تماس است به شوخی به فرزندش گفت: نوربالا می‌زنی! من این همه سال در جبهه بودم، شهید نشدم. حالا تو با یک بار رفتن می‌خواهی شهید شوی! آقا داوود در جواب گفت: پدرجان! این عملیات، عملیات سختی است. احتمال دارد آخرین دفعه‌ای باشد که صدای هم را بشنویم. حلالم کن.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید

شهید داوود نریمیسا، متولد ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ از شهدای مدافع حرم خوزستان و یکی از شهدای عملیات آزادسازی شهر‌های شیعه‌نشین نبل و الزهراء سوریه بود که روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ به همراه تعدادی از رزمندگان اسلام در ۳۲ سالگی به شهادت رسید. مزار پاک او در گلزار شهدای اهواز قرار دارد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار