رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره):

برگزاری هفته‌های فرهنگی باید استمرار داشته باشد

حجت‌الاسلام کمساری گفت: با توجه به نتایج و تجربیات خوب حاصل شده از برگزاری هفته فرهنگی برآستان آفتاب، فعالیت‌های فرهنگی باید همچنان استمرار داشته باشد و چرخ فعالیت‌های فرهنگی همچنان بچرخد.
کد خبر: ۵۶۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ - 20January 2023

برگزاری هفته‌های فرهنگی باید استمرار داشته باشدبه گزارش ‌دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «علی کمساری» امروز (جمعه) در آیین اختتامیه هفته فرهنگی بر آستان آفتاب در خمین ضمن قرائت پیام آیت الله سید «حسن خمینی» درخصوص برگزاری این هفته اظهار داشت: در مجموعه موسسه، در این دوره، به ضرورت کار فرهنگی بیش از گذشته واقف هستیم و به انجام آن اهتمام داریم. 

وی با بیان اینکه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در دوره ۳۳ ساله عمر خود، دوره نسبتا موفقی را پشت سر گذاشته است افزود: این موسسه چندسالی مشغول گردآوری آثار  امام راحل شامل سخنرانی ها و نوشته ها و... بوده که عملکرد موفقی نیز داشته و این آثار در قالب صحیفه امام منتشر شده است. 

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) تصریح کرد: در دوره دیگری کار علمی و پژوهشی پیرامون آثار امام راحل در دستور کار موسسه قرار گرفت که حاصل آن نیز چند هزار عنوان کتاب و مقاله و نوشته ای است که در خدمت اهالی قلم و فرهنگ قرار دارد. 

حجت الاسلام ‌کمساری ادامه داد: از دی ماه سال ۱۳۹۲ موسسه به سمت رویکرد فرهنگی و ترویجی حرکت خود را تنظیم کرد، البته بخش های دیگر تعطیل نشد بلکه بخش فرهنگی و ترویجی پررنگ تر شد. مقام معظم رهبری نیز در ۲ سال گذشته بیش از پیش بر این محور و تهاجم فرهنگی تاکید داشتند. 

وی با بیان اینکه اخیرا مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین تاکید بسیار دارند گفت: تاکید مقام معظم رهبری این بود که این موسسه به عنوان نخستین دستگاه به جهاد تبیین لبیک بگوید که به همین منظور بخش فرهنگی موسسه تقویت و شوراهای تخصصی خوبی با حضور صاحب‌نظران طراز اول و اهل فکر و فرهنگ برگزار شد. 

کمساری با بیان اینکه برگزاری این هفته یکی از نتایج رویکرد جدید این موسسه بود ادامه داد: در این دوره فضای مناسبی در موسسه فراهم شد و بیت امام به عنوان نخستین اقلیم ایشان امکان و ظرفیتی را برای برگزاری این هفته ایجاد کرد. این هفته با بودجه محدود و تلاش و کوشش علاقه مندان برگزار شد. 

وی اضافه کرد: تجربه برگزاری این برنامه و این نوع کار، تجربه بی بدیلی بود که محقق شد. هفته فرهنگی دوم در اصفهان یا قم برگزار خواهد شد. 

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: مجموعه مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در راستای برگزاری این هفته تلاش و اقدامات ویژه ای انجام دادند که قابل تقدیر و تشکر است. اینگونه فعالیت های فرهنگی باید استمرار داشته باشد و چرخ فعالیت های فرهنگی همچنان بچرخد.

در پیام حجت الاسلام سیدحسن خمینی که در این آئین قرائت شد، از مدیریت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، مسئولین استان مرکزی بویژه آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه اراک، استاندار استان مرکزی و دیگر دست اندرکاران و شرکت کنندگان در هفته فرهنگی خمین تقدیر شده است.

وی در این پیام همچنین، ارادت خود را به مردم شریف خمین ابراز کرده است.

انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار