قهرمانی بسیج شهرداری شیراز در جام سردار اسکندری

تیم حوزه بسیج شهرداری شیراز قهرمان مسابقات جام سردار شهید حاج عبدالله اسکندری شد.
کد خبر: ۵۶۸۲۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴ - 20January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، تیم حوزه بسیج شهرداری شیراز امروز با پیروزی در بازی نهایی، قهرمان مسابقات جام سردار شهید حاج عبدالله اسکندری شد.

آرش فرج‌زاده قائم‌مقام شهردار و فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهدای شهرداری شیراز با ارائه توصیحاتی از کسب عنوان قهرمانی در دومین دوره مسابقات بسیج ادارات کل امیرالمؤمنین (ع) استان فارس جام سردار شهید حاج عبدالله اسکندری خبر داد.
 
این دوره از مسابقات با حضور ۲۰ تیم از ادارات و سازمان‌های مختلف استانی و شهری در قالب ۴ گروه طی مدت ۲۰ روز در دی ماه سال جاری برگزار شد‌‌.
 
 در این دوره از مسابقات پس از رقابت‌های گروهی و حذفی، در نهایت ۴ تیم شهرداری، بنیاد شهید، بانک ملت و کانون وکلا به مرحله نیمه نهایی و پایانی راه یافتند و به ترتیب تیم‌های شهرداری شیراز، بنیاد شهید و بانک ملت مقام اول تا سوم را کسب کرده و تیم کانون وکلا به‌عنوان تیم اخلاق معرفی شد.
 
سردار شهید حاج عبدالله اسکندری متولد ۱۵ فروردین سال۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز، در سال۶۰ به عنوان پاسدار عازم جبهه‌های نبرد شد و در هشت سال دفاع مقدس مسئولیت های مختلفی از جمله جانشینی و ریاست ستاد تیپ امام هادی، جانشینی تیپ مهندسی و فرماندهی تیپ مهندسی را برعهده گرفت.
 
از دیگر مسئولیت‌های این شهید عزیز فرماندهی مهندسی رزمی امام هادی ،فرماندهی تیپ۴۶ امام هادی ، فرماندهی مهندسی رزمی قرارگاه مدینه منوره، فرماندهی مهندسی تیپ۴۲ قدر، فرماندهی مهندسی رزمی جبهه مقاومت و مدیریت بنیاد شهید استان فارس است.
 
این شهید گرانقدر پس از بازنشستگی در دفاع از حرم اهل بیت به سوریه رفت و در دفاع از حرم حضرت زینب کبری (س) در اولین روزهای خرداد در حلب ۱۳۹۳به شهادت رسید و  پیکر ایشان به دست گروه اجناد الشام افتاد و سر وی توسط یکی از فرماندهان این گروه تروریستی - تکفیری از تن جدا شد.
 
از سردار اسکندری به عنوان نخستین شهید مدافع حرمی یاد می‌کنند ، که به مانند مولایش حضرت سیدالشهدا(ع) سر از بدنش جدا شده است. پیکر مطهر این سردار رشید بعد از ۸سال اخیرا به کشور بازگشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار