عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح کرد؛

زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت (عج)، مهم‌ترین اثر جهاد تبیین

هاشمی فشارکی گفت: اقدام پنجم جهاد تبیین، آینده‌سازی (عاقبت‌اندیش) و زمینه‌سازی ظهور مهدوی در گام دوم انقلاب با هدف گفتمان‌سازی، تقویت فرهنگ انتظار و زمینه‌سازی ظهور حضرت حجت (عج) است.
کد خبر: ۵۶۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۶ - 27January 2023

/به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید جواد هاشمی فشارکی» عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های  نماز جمعه نصیرشهر مورخ (۳۰ دی ۱۴۰۱) در مسجد حضرت رقیه (س)، در خصوص پیروزی انقلاب و شرایط حساس عصر حاضر اظهار داشت: انقلاب اسلامی در تحقق پیروزی غیرممکنی بود که به نَفَس مسیحایی امام به ملت ایران و عنایت الهی متحول و محقق شد و در حیات و بقایش در برابر انواع تهدیدات و تحریم مقاوم و بالنده بوده است، طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریم‌ها علیه ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مؤلفه‌های قدرت علیه کشور و به‌صورت جنگ تمام عیار، تمامی باطل در برابر تمامی حق شکل گرفته است. جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است، ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند.

هاشمی فشارکی در خصوص محو شدگی باطل گفت: شعار «دیو چو بیرون رود فرشته درآید.» طبق آیه ۸۱ سوره اسرا «وَ قُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْبَاطِلُ/ بگو حق آمد و باطل نابود شد» طراحی شده است. با تابش شعاع نور حق، باطل نابود شدنی خواهد بود. آنگونه که وقتی چراغ آید، تاریکی محو خواهد شد. امام خمینی (ره) پیش از آنکه روز ۱۲ بهمن به ایران بیایند، در قلب‌های مردم نفوذ کرده بودند و بدین جهت شاه وحشت کرد و از ایران گریخت.

وی در مورد فرار آخرین شاه ایران افزود: فرار شاه‌مهره استکبار و استبداد از خاک ایران و جمع شدن بساط نظام ستم‌شاهی، از برکات فروزان شدن انقلاب اسلامی بود و با فرار این شاه‌مهره طی یک ماه شعله‌های انقلاب اسلامی، بقیه مهره‌های درشت طاغوتیان نیز غربال شدند.

هاشمی فشارکی در خصوص تحریف انقلاب اسلامی بیان داشت: برخی منحرفان برای تحریف تاریخ انقلاب، می‌گویند: «شاه از ایران رفت و قدرت را رها کرد که کسی کشته نشود. چرا در کشتار‌های قبلی، کشته‌های چهلم‌ها و ۱۷ شهریور که به آن همه نفر جنایت کرد، ماند و نرفت؟ چرا حاکمیت را تحویل مردم نداد تا کشتار‌های بعدی هم انجام نشود. چرا ثروت‌های انبوه مردم را بردند؟ پس چرا برای برگشت به تاج و تخت از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. درباریان خوردند، کشتند و بردند! و یرانه‌ای را برای ما جای گذاشتند.»

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: فرار محمدرضا در تاریخ، بی‌سابقه بود، اما فرار رضاشاه فقط سرنوشت فلاکت را برای خودش به‌همراه آورد و تغییر پالان شاهی صورت گرفت و در فرار‌های دیگر نیز چنین تحولاتی رخ نداد. فرار محمدرضا شاه، یک فرار تاریخی در دنیا بود. این فرار، سبب انقراض تمامی سلسله‌های شاهنشاهی و شروع شکست زنجیره فرعون‌ها بوده است. فرار مفسدانی چون بنی‌صدر و رجوی به مثابه چرک زدایی، زلال‌تر شدن گوهر انقلاب اسلامی را از پلیدی‌ها را به‌همراه آورد.

وی در خصوص شایعه فرار مسئولین گفت: شایعه فرار مسئولین کشور در حوادث پائیز ۱۴۰۱ از خبر‌های ساختگی و مضحک برای عملیات روانی درجنگ شناختی و بسترسازی برای التهاب‌آفرینی در اغتشاشات پائیز ۱۴۰۱ بود. در صورتی که حتی در جنگ تحمیلی نیز رزمندگان هیچ‌گاه از میدان نبرد فرار نکردند.

هاشمی فشارکی در خصوص فرار مجاز در اسلام چنین گفت: تنها فرار مجاز مؤمنان که امر الهی است بر اساس آیه ۵۰ سوره ذاریات، «فَفِرُّوا إِلَى اللَّهِ» به سوى خدا فرار کردن و به درگاه خدا گریختن از بند‌های شیطان است؛ بیانگر والاترین درجه قرب انسان به‌سمت پروردگار خویش است.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ادامه داد: فرار از خانه، فرار از زندگی؛ فرار از قبول مسئولیت در تشکیل خانواده، فرار از مسئولیت‌های اجتماعی و فرار مغز‌ها، از معضلات مهم اجتماعی _ فرهنگی هر جامعه‌ای و به‌خصوص کشور عزیز ماست.

وی در خصوص علل فرار مغزنما‌ها گفت: انگیزه‌های فرار از ایران، فرار از محاکمه خیانت‌های مالی مانند خاوری، فرار از محاکمه جنایت‌های انجام داده مانند رضاشاه و پسرش و رجوی، یا فرار از محاکمه خیانت‌های سیاسی مانند بنی‎صدر یا برای آزاد بودن در گرداب فساد اخلاقی و سیاسی غرب یا بر اثر فریب تبلیغات جذاب و کاذب دشمنان (در خصوص جوانان جویای آینده رؤیایی) که دشمنان در استثمار فکری افراد کشور‌های مختلف هستند، بوده است.

هاشمی فشارکی بیان داشت: غیر از کشور‌های استعمارگر، شرکت‌های تسهیل‌گر مهاجرت و برخی اساتید دانشگاه‌ها ترغیب کننده دانشجویان برای مهاجرت، متهمان ردیف اول این خیانت به کشور هستند. همان‌هایی که در آشوب‌های پاییز امسال کلاس‌ها را تعطیل کردند تا دامنه آشوب به صحن مقدس دانشگاه کشانده شد.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: جای تأسف دارد که پدیده فرار مغز‌ها را می‌شنویم، ولی باید گفت که اگر مغز بودند، بایستی مغز خود را به‌کار می‌بستند و در کشور می‌ماندند؛ ادای دِین کرده و به ملت خویش که به آنها مدیونند، خدمت می‌کردند، اما برعکس در آینده نزدیک موج معکوس خواهیم داشت و مغز‌های متفکر و آزاده از نظام سلطه فرار کرده و به ایران آزاد و تعالی‌بخش پناه خواهند آورد.

وی در خصوص پیامد‌های فرار شاه ایران گفت: فرار شاه ایران در امواج انقلاب اسلامی، فرار پادشاه اردن، حسنی مبارک دیکتاتور از مصر، فرار معمر قذافی از لیبی، فرار زین‌العابدین بن علی از تونس، فرار علی عبدالله صالح از یمن، فرار آمریکا از افغانستان و عراق و... را در گام اول انقلاب به‌همراه داشته است و با جهاد تبیین و تحول در مردم منطقه و جهان، اینها شاهک‌هایی حقیرند که براساس آیه ۸۱ سوره اسرا «إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقاً/ قطعا باطل نابودشدنى است» و ان‌شاءالله شاهد فرار صهیونیست‌ها و بقیه شاهان جهان به جهنم در گام دوم انقلاب خواهیم بود.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص مهندسان طراح بیان داشت: زلزله انقلاب اسلامی، فرعون‌های سرمست را بیدار کرد و به‌اتفاق انواع هجمه‌ها را به سرکردگی شیطان بزرگ علیه پرچمدار نهضت اسلامی پیاده کرد. این تهدیدات دشمنان اسلام و ایادی داخلی آنان در نبرد بزرگ حق و باطل ادامه داشته و خواهد داشت؛ لذا باید به جهاد تبیین اهتمام فوری و جدی داشت.

هاشمی فشارکی در خصوص مراحل اقدام در جهاد تبیین بیان کرد: در جهاد تبیین بایستی پنج اقدام را انجام داد: اقدام نخست جهاد تبیین، اقدامی ایجابی (اثباتی، کنشی) است که به معنای بیان حقایق، روایت درست، بیان مطالب و حقایق کار‌های انجام شده با روش صحیح، بیان دستاورد‌های عظیم انقلاب اسلامی، توصیف و تشریح و مقایسه تطبیقی - عمومی - تخصصی در حوزه‌های مختلف است. هدف جهاد تبیین، ایجاد امید به آینده درخشان در برابر هدف دشمن است و هدف دشمن، کوچک‌نمایی، ناموفق جلوه دادن، انزجار از توان داخلی و بزرگنمایی کار‌های غربی‌هاست.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دومین اقدام جهاد تبیین را اینگونه توصیف کرد: اقدام دوم جهاد تبیین، اقدامی دفاعی (تدافعی) است و به معنای خنثی کردن اثر تهاجمات دشمن بر اذهان و افکار و رفتار مردم و متخصصان و تصمیم مدیران است.

وی در مورد هدف جهاد تبیین گفت: هدف جهاد تبیین، شناخت اقدامات دشمن، روشنگری، بصیرت، آگاهی، خنثی کردن تهدیدات و تحریفات، شبهه زدایی، خنثی‌سازی حرکت دشمنان در برابر تحریف یا انحراف و فریب و اغواگری در برابر جنگ شناختی بر ادراک مردم، جنگ ترکیبی، جنگ روایت‌ها، بمباران مغز‌ها و تلاش در برابر آن است.

هاشمی فشارکی افزود: اقدام سوم جهاد تبیین، پیش‌گیرانه (دفع‌کننده) و به معنای آمادگی داشتن برای دفع تهدید دشمن پیش از تاثیر تهاجم دشمن. به‌عبارتی تبیین پیش از انتشار ویروس، با هدف آمادگی مردم در برابر تهدیدات آینده تلاش صورت گیرد.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اقدام چهارم جهاد تبیین را چنین توصیف کرد: اقدام چهارم جهاد تبیین، اقدام پیش‌دستانه (تهاجمی، آینده‌نگرانه) و به معنای حمله تبیینی به قصد از میان بردن امکان حمله قریب‌الوقوع دشمنان است.

وی ادامه داد: اقدام پنجم جهاد تبیین، آینده‌ساز (عاقبت‌اندیش) و زمینه‌ساز ظهور مهدوی در گام دوم انقلاب با هدف گفتمان‌سازی، فرهنگ انتظار و زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت (عج) است.

هاشمی فشارکی در خصوص هجمه جدید منحرفان به امام جمعه کرج اظهار داشت: امام جمعه انقلابی کرج جمعه گذشته (۲۳ دی) از حکم شرعی حجاب و ضرورت مقابله با پدیده بی‌حجابی گفت؛ ولیکن دو نفر در یک کانال غیر رسمی با تحریف لفظی سخنان وی در خطبه‌های نماز جمعه بی‌پروا به مواضع به‌حق وی تاختند. سپس بیش از ۳۰ لشکر رسانه همسو با دشمنان با استناد به نقل آن دو فرد به‌وسیله تیترسازی آن را برجسته کرده و پوشش خبری داده و تلویحا مورد هجمه قرار دادند. بایستی همانند جوشش در برابر مقاله توهین‌آمیز اطلاعات در سال ۱۳۵۶ که آتشی برپا شد و طومار نظام استبدادی و ستم شاهنشاهی را در هم پیچید، براساس جهاد تبیین بر این شاهک‌ها تاخت و به زباله‌دان تاریخ افکند تا راه برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب هموار شود.

وی در خصوص تحریم سپاه گفت: در فهرست تروریست قرار دادن «سپاه پاسداران» مقتدر از سوی غرب تروریست‌پرور، نشان از ترس انتقام سخت سپاه از جانیان و فراریان داشته و اقتدار بیشتر سپاه و شکست غرب وحشی را به‌همراه خواهد داشت.

عضو شورای راهبردی جبهه مردمی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خصوص طوفان انقلاب در گام دوم گفت: طوفان انقلاب اسلامی، شاه و ناپاکان را در چله اول انقلاب اسلامی به غرب فراری داد و در گام دوم انقلاب پادشاهان منطقه و امپراطوران جهانی را به جهنم خواهد فرستاد!

وی افزود: لازمه نزدیک شدن فرج، ایجاد آمادگی فردی و اجتماعی است؛ «إنّ اللهَ لایُغیِّرُ ما بِقومٍ حتی یُغیِّروا ما بِأنفُسِهم/ در حقیقت‏ خدا حال قومى را تغییر نمى‏‌دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند.» «وَ جَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَاداً کَبِیراً/ با کافران سخت جهاد و کارزار کن.» (آیه ۵۲ سوره فرقان)

هاشمی فشارکی در مورد اینکه هدف انقلاب، زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) است، گفت: انقلاب اسلامی، مطلع فجر بود و بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هدف انقلاب، زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) است؛ لذا راه مقدسی بوده و هر تلاشی در این راه مأجوریت دارد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار