نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس:

امنیت شیشه‌ای اروپا بدون سپاه خُرد می‌شود/ عقلای اروپایی کار غلط پارلمانشان را تکمیل نمی‌کنند+ فیلم

توسلی گفت: جمهوری اسلامی ایران توان تأمین امنیت خود را در مقابل تروریست‌های آمریکایی‌ دارد، اما حضور این جریانات امنیت شکننده اتحادیه اروپا را دچار مشکل می‌کند و امنیت شیشه کشورهای اروپایی خرد می‌شود.
کد خبر: ۵۶۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۳ - 23January 2023

«فتح‌الله توسلی» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به اقدام پارلمان اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اروپایی‌ها با این اقدام غیر قانونی و غیر حقوقی یک اشتباه استراتژیک مرتکب شدند. بنده بعد از مصوبه پارلمان اروپا فوراً توئیتی با این مضمون که سپاه ضد تروریست مانع از ظهور و بروز تروریست‌های تکفیری می‌شود منتشر کردم.

توسلی با تاکید بر اینکه تروریست‌های داعشی در اروپا شبکه بسیار وسیع و منسجمی داشتند، تصریح کرد: اگر قرار باشد اروپایی‌ها جریان و قدرتی که در منطقه خاورمیانه مخالف تروریسم است و در این مسیر هزینه جانی و مالی زیادی پرداخته است تا جایی که شهدای گرانقدری همچون شهید همدانی و شهید سلیمانی را تقدیم امنیت کرده است در کنار جریانات تروریستی مانند داعش و جبهه النصره قرار بدهند، امنیت نه تنها منطقه بلکه اروپا مختل می‌شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توان تأمین امنیت خود را در مقابل تروریست‌های آمریکایی‌ دارد، اما حضور این جریانات امنیت شکننده اتحادیه اروپا را دچار مشکل می‌کند و امنیت شیشه‌ای کشورهای اروپایی خُرد می‌شود، بنابراین معتقدم تصمیم نهایی که با شورای عالی اتحادیه اروپا است منجر به تکمیل کار غلط پارلمان اروپا نمی‌شود.

وی افزود: بنظرم عقلای اروپایی به حدی از فهم برخوردار هستند که بخش مهمی از جریان قدرت امنیتی دفاعی یک کشور ۸۵ میلیون نفری را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار ندهند، مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم در مقابل این هجمه سکوت نمی‌کند، و نمایندگان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی واکنش مناسب به اروپایی‌ها هستند.

توسلی تاکید کرد: با توجه به عملکرد اتحادیه اروپا مجلس شورای اسلامی هم تصمیم متناسب خود را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار