در دیدار با رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی مطرح شد؛

وزیر دفاع سوریه: نقش ایران در مبارزه با تروریسم غیرقابل انکار است/ نباید به مهره‌های شطرنج در دست دیگران تبدیل شویم

سرلشکر محمود‌عباس با بیان اینکه نقش ایران در مبارزه با تروریسم غیرقابل انکار است، گفت: پیروزی‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی درسی به ما می‌دهد تا قدرت خود را در حوزه منطقه‌ای و جهانی را افزایش دهیم.
کد خبر: ۵۶۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱ - 23January 2023

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «علی محمودعباس» وزیر دفاع سوریه عصر امروز (دوشنبه) با حضور در دانشگاه عالی دفاع ملی با سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سرلشکر محمود‌عباس در دیدار اظهار داشت: این دانشگاهی است که نخبگان علوم نظامی را در بر گرفته و از بهترین دانشگاه‌های علوم نظامی است و آنچه درباره این دانشگاه عنوان شد، بیانگر آن است که از ساختار‌های یک دانشگاه نظامی برتری قرار دارد.

وزیر دفاع سوریه افزود: البته تنها خواندن مطرح نیست، بلکه علم مهم است، زیرا با داشتن علم می‌توانیم دشمنان را شکست دهیم؛ در واقع با داشتن علم می‌توانیم به عالی‌ترین سطح نظامی دست پیدا کنیم و با تروریسم بجنگیم و دشمنان مان را شکست دهیم و علاوه بر این توان و قدرت نظامی مان را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در عالم اسلام دارد؛ جهان از آغاز انقلاب اسلامی در ایران در حال دگرگونی بود، ولی این تغییر بعد از فروپاشی شوروی‌ها که بوجود آمد آمریکایی‌ها و ناتو به نوعی خود را سرآمد جهان معرفی کردند.

سرلشکر محمود‌عباس با اشاره به اینکه کشور‌های ایران و سوریه در هندسه قدرت جهانی نقش بارزی ایفا کرده اند، ادامه داد: قدرت ارتش سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران در جنگی که ما در سوریه داشتیم باعث شد تا برنامه ریزی‌های جهانی به هم بریزد به عبارت دیگر در زمینه مقاومت و مبارزه با تروریسم نقش جمهوری اسلامی ایران غیر قابل انکار است.

وی گفت: بعد از جنگی که غربی‌ها در سوریه راه انداختند، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تلاش کردند هر کشوری که در علم سرآمد است را نابود کنند لذا اینکه می‌بینید امروز ایران در برابر آن‌ها ایستاده به دلیل پیشرفت‌های علمی آن است به همین دلیل غربی‌ها می‌خواهند با ایران بجنگند تا فاقد توانمندی علمی شود به عنوان مثال ساخت پهپاد توسط جمهوری اسلامی ایران برای آمریکایی‌ها مثل صاعقه بود.

وزیر دفاع سوریه افزود: امروز جهان تک قطبی دیکر از بین رفته است به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران، چین، هند و روسیه و برخی کشور‌های دیگر به عنوان قدرت‌های جدید ظهور کردند و آن ترتیبات قبلی جهان را تغییر دادند؛ لذا چنانچه با همدیگر متحد بوده و همکاری داشته باشیم می‌توانیم توطئه‌های دشمنان را شکست دهیم.

وی در ادامه به تحریم اقتصادی علیه ایران و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: آن‌هایی که ایران و سوریه را تحریم کردند خودشان از این بابت بیشتر ضرر می‌کنند و این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران توانست از فرصت تحریم‌ها استفاده کرده و نیاز‌های خود را رفع کند و به همین دلیل به یک قدرت سرآمد تبدیل شد و توانست به کشور‌های دیگر نیز کمک‌هایی را انجام دهد.

سرلشکر محمود‌عباس ادامه داد: ما به لحاظ جغرافیای سیاسی در قلب زمین قرار داریم به همین جهت باید به عوامل موثر و فعال در نظم نوین جدید باشیم و لذا نباید به مهره‌های شطرنج در دست دیگران تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حامی اصلی بسیاری از کشور‌ها از جمله سوریه است، تصریح کرد: امیدوارم در آینده در همه زمینه‌های علمی و پژوهشی با هم همکاری کنیم، زیرا همکاری میان دانشگاه عالی دفاع ملی و آکادمی ملی و نیز دانشکده عالی دفاعی و راهبردی سوریه به نفع دو کشور، دو ملت و دو ارتش سوریه و ایران خواهد بود.

وزیر دفاع سوریه افزود: ما در نیرو‌های مسلح هر دو کشور پیش‌برنده هستیم به نحوی که در نیرو‌های نظامی دو کشور می‌توانیم با پیشرفت‌های نظامی باعث پیشرفت در سایر بخش‌ها شویم؛ پیروزی‌هایی که جمهوری اسلامی در عرصه‌های نظامی و سایر عرصه‌ها به دست آورده است درسی به ما می‌دهد که به این سمت برویم تا قدرت خود را در حوزه منطقه‌ای و جهانی افزایش دهیم؛ چرا که هرچه این قدرت افزایش یابد، می‌توانیم نقش بیشتری ایفا کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها