در دیدار دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام مطرح شد؛

آیت‌الله جوادی آملی: بسیاری از شهدا بدون پلاک به میدان می‌رفتند/ جمهوری اسلامی، نظامی الهی است و تا ظهور صاحب اصلی‌اش باید بماند

مرجع تقلید شیعیان گفت: خیلی از شهدای ما که گمنام هستند، چون پلاک‌ها را در شب عملیات می‌کندند و به میدان می‌رفتند.
کد خبر: ۵۶۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ - 24January 2023

بسیاری از شهدا بدون پلاک به میدان می‌رفتندبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت‌الله جوادی آملی از مراجع تقلید شیعیان در دیدار محمدمهدی عبدخدایی، دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام و جمعی از اعضای مجموعه فرهنگی ـ تاریخی سعدآباد اظهار داشت: قصه و تاریخ دو نبش دارد: یک سوی به گذشته دارد که تاریخ است، یک سوی به آینده دارد که پیام است.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: این راه را اهل بیت (ع) احیا کردند، اصلش از وجود مبارک علی بن ابی طالب (ع) است که فرمودند برای من بی تفاوت است که به سراغ مرگ بروم یا او به سراغم بیاید! چرا که معتقد است مرگ را باید میراند! ماییم که مرگ را می‌میرانیم، این مکتب ادامه داشت تا اینکه به وسیله امام راحل رضوان الله تعالی، ظاهر شد.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه این مکتب می‌تواند افرادی مانند نواب صفوی بپروراند، اظهار داشت: ما اگر در جریان عزیزان فدایان اسلام چند نفر داشتیم که آن گونه بودند، در جنگ دفاع مقدس هشت ساله ده‌ها نواب صفوی داشتیم! شهید نواب صفوی جوان تحصیلکرده بود، در تهران بزرگ شده بود، قم آمده بود، طلبه فاضلی بود، خیلی چیز‌ها را شنیده بود و آن راه را انتخاب کرد، اما عزیزانی بودند که جبهه رفتند و اصلا نخواستند تا نامی از آن‌ها باقی بماند! خیلی از این شهداء که گمنام اند، چون پلاک‌ها را در شب عملیات می‌کندند و به میدان می‌رفتند.

وی ادامه داد: در صحنه کربلا یک عابس بود که عریان به میدان آمد، اما در جنگ دفاع مقدس هشت ساله، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک‌های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آن‌ها نیست! ما عزیزانی داشتیم که در همین زمستان کردستان، برای حفظ سنگر‌ها آنقدر مقاومت کردند تا از سرما یخ زدند و به این شکل به شهادت رسیدند! این اصل اول که این‌ها چکار کردند! اما اصل دوم این است که ما باید چه کنیم؟.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: در کتابی با نام «اسد الغابه» به معنای شیران بیشه که سرگذشت افراد خیلی شجاع نقل شده، نام شخصیتی با نام «احنف بن قیس» آمده است که باید مورد توجه قرار گیرد، او در جلسه‌ای که اموی‌ها برگزار کرده تا سختی‌ها، بی عرضه گی‌ها و گرانی‌ها را توجیه کنند، شرکت کرد. سخنران اموی می‌گفت در قرآن آمده که رازق خداست و هر چه مصلحت بداند بر مردمش نازل می‌کند، خداوند برای شما همین مقدار نازل کرده و اگر اهل تقوا باشید گشایشی بر زندگی شما خواهد آمد، دیگر از گرانی و سختی چه شکایتی دارید؟ احنف بن قیس برخاست و گفت:‌ ای سخنران، اینجا سه مسئله است، چرا مغالطه می‌کنی؟ در اینکه مخزن الهی نامتناهی است هیچ تردیدی نیست.

وی ادامه داد: مطلب دوم در اینکه ذات اقدس الهی از مخزن خود، روزی ما را حکیمانه و مهربانانه نازل می‌کند نیز حرفی نیست، ما در این دو مورد، بنده خالص خدا هستیم، اما اصل سومی هست و آن اینکه ذات اقدس الهی حکیمانه برای ما روزی را نازل کرده، ولی جنابعالی جلوی آن‌ها را گرفته‌اید، تو نمی‌گذاری چیزی به ما برسد، ما روی این سومی مشکل داریم.

آیت‌الله جوادی آملی اضافه کرد: ما همیشه باید بدانیم این نظام ما نظام الهی است و تا ظهور صاحب اصلی‌اش باید بماند، اما برای حفظ آن باید بدانیم که وظیفه‌مان چیست و چه کار باید انجام دهیم، باید جلوی دزدی‌ها و غارت‌ها گرفته شود و معضل اشتغال، مسکن و گرانی حل شود تا موفق باشیم.

وی در پایان برای همه شهداء خصوصا این عزیزان (فدائیان اسلام) و تمامی شهدای انقلاب اسلامی از ذات اقدس الهی، روح و ریحان و روضه و رضوان الهی طلب کرد و اظهار امیدواری نمود تا به برکت این ارواح و نفوس طیب و طاهر این نظام به صاحب اصلی اش برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها