معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

جوانان ایرانی باید دشمن را در میدان فضای مجازی سنگر به سنگر عقب برانند

«جعفری» با بیان اینکه امروز میدان جهاد نسل جوان ما حضور هوشمند در فضای مجازی است گفت: باید خاکریز مقاومت و ایستادگی در برابر نظام کفر و الحاد را در فضای مجازی با بهره‌گیری از سکو‌های رسانه‌ای ایجاد کنیم و بتوانیم دشمن را سنگر به سنگر عقب ببریم.
کد خبر: ۵۶۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱ - 24January 2023

جوانان ایرانی باید دشمن را در میدان فضای مجازی سنگر به سنگر عقب برانند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «علی‌اصغر جعفری» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی که در سیرجان برگزار شد؛ فعالان فضای مجازی در این عرصه را پرچمداران سلاح جهاد تبیین و مشعل داران صلاح و رستگاری دانست که از اقصی نقاط ایران در این جشنواره دور هم جمع شدند.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: فضای مجازی فرصتی فوق العاده و مناسب برای ترویج معارف اسلامی و تأثیرگذاری در ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی در عرصه‌های ملی و بین المللی است؛ ظرفیتی که تا امروز در اختیار نداشتیم.

وی ادامه داد: گرچه فضای مجازی میدانی است که نظام سلطه ایجاد کرده تا تفکر و پارادیم فکری خود را بر جهان مستولی کند و ظرفیت برساخته‌ای است که نظام سلطه برای مدیریت افکار عمومی مردم دنیا و تغییر فرهنگ‌های سایر کشور‌ها بکار گرفته، اما خیلی اتوکشیده و مرتب و به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی با دستکش مخملی؛ خدمات خود را ارزان و رایگان و در دسترس عرضه می‌کند.

جعفری با طرح این پرسش که چرا دشمن این همه هزینه می‌کند؟ افزود: کسانی که نان، شیرخشک و داروی بچه‌های پروانه‌ای ما را تحریم کردند چرا اینترنت و فضای مجازی را تحریم نمی‌کنند و روز به روز تجهیزات بهتری می‌دهند؟ معلوم است در پس قصه منفعتی وجود دارد بنابراین فضای مجازی برای تأمین منفعت آن‌ها ایجاد شده و میدان بسیار بزرگ، گسترده و اثرگذار و روز به روز با پیچیدگی‌های فراوان که کلید آن دست خودشان است.

وی با اشاره به اینکه به محض انتشار عکس و نام حاج قاسم در فضای مجازی، به صورت هوشمند فیلتر می‌شود؛ افزود: معلوم است حساب و کتاب دارند و بی‌حساب و کتاب خدمات را در اختیار افراد قرار نمی‌دهند؛ این فضای از پیش طراحی شده برای منافع و حوزه نفوذ نظام سلطه است، اما معنای آن این نیست که در این فضا با قاعده آنان بازی کنیم.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اصلاً انقلاب اسلامی قاعده بازی را به هم زد؛ دشمن ۳۰۰ سال تلاش کرد نظامات خود را حاکم کند و جهان را به سمت حاکمیت خود بکشاند، اما امام و شهدا در دهان این‌ها زده و بازی را بهم زدند و دلیل اینکه با انقلاب ما مخالف هستند همین است که قاعده‌های آنان را به هم زده است و این همان خشمی است که شهید بهشتی فرمود از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم این جادوگر قهار را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم دنیا در مدار او بچرخد؛ تلاش کنیم از این ظرفیت فراهم شده استفاده و قواعد انسانی و اخلاقی خود را در این هیاهوی ایجاد شده پیاده کنیم.

جعفری، فضای مجازی را دجال قرن دانست و گفت: این جریان؛ پرشتاب و توقف ناپذیر و پرجاذبه و اغواگر است اگر نتوانیم بر آن فائق بیاییم و نهیب رهبر معظم انقلاب اسلامی هم گواه همین است لذا راه مقابله با جریان پرسرعت اطلاعات و ارتباطات برخورد انفعالی و قهری نیست، زیرا چه بخواهیم و نخواهیم این فضا فراهم است و جوانان ما در آن هستند و بیرون از فضای حقیقی نیست بلکه بخشی از زندگی ما است.

وی تأکید کرد: باید شناخت میدان بازی و قواعد حاکم و روش‌های مؤثر را با تولیدات خوب و جذاب و ارزش مدار و روش‌های اثربخش و خدمات پاک و سالم با جریان عمومیِ تقویت شده ساختارمند دنبال کنیم.

جعفری با یادآوری اینکه جوانان ما در جنگ سخت همه موانع را شکستند و پیروز شدند؛ عنوان کرد: نسل جوان ما مثل جوانان دوران جنگ همه موانع را ان‌شاءالله می‌شکند و ما به نسل جوان ایمان داریم؛ این نسل مؤمن و فهیم و باسواد است؛ گرچه دشمن هم تلاش می‌کند، اما علت اینکه نتوانسته این ملت را به زانو در بیاورد برای این است ملت ایستاده در حالی که دشمن خیلی جا‌ها به زانو در آمده، اما نمی‌گوید و پشت او به خاک خورده و به روی خود نمی‌آورد، اما جمهوری اسلامی ایران امروز خیلی از میدان‌ها را فتح کرده است.

وی ادامه داد: فضای مجازی با لذت آفرینی‌های مهارنشده و وسوسه آمیز و با شتاب به دنبال ترویج هنجار‌ها و سبک زندگی غربی و مسخ شده است؛ ما باید این جریان را متوقف کرده و در برابر آن بایستیم و ارزش‌ها و هنجار‌ها و قواعد دینی و ایرانی را منتقل کنیم.

این مسئول با بیان اینکه امروز مردمان بسیار زیادی به عشق ایران و این کشور دنبال پیام‌های ملت ایران هستند متذکر شد: باید پیام متنوع و مورد نیاز آنان را پخش کنیم و از همین جا با صدای بلند فریاد بزنیم نباید مقهور طراحان فضای مجازی بشویم؛ با فریاد رسا بگوییم قادر هستیم دشمن را در میدان فضای مجازی شکست داده و آنان را به مرز‌های خیالی خودشان برگردانیم.

وی بر لزوم هم افزایی در فضای مجازی تأکید کرد و تصریح کرد: دشمن ظرفیتی فراهم کرده که صدای ما به دیگران برسد؛ آن‌ها سعی می‌کنند صدای جمهوری اسلامی را خفه کنند، اما خدا کاری کرده موسی در دامان فرعون رشد کند؛ خدا پس گردن این‌ها زده این ظرفیت را ایجاد کنند و ما اگر خوب بازی کنیم دشمن در زمین خودش مقهور خواهد شد لذا باید از این ظرفیت علیه خودشان استفاده کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: امروز میدان جهاد نسل جوان ما حضور هوشمند، قدرتمندانه، هنرمندانه و عالمانه در فضای مجازی است؛ باید خاکریز مقاومت و ایستادگی در برابر نظام کفر و الحاد را در فضای مجازی با بهره گیری از سکو‌های رسانه‌ای ایجاد کنیم و بتوانیم دشمن را سنگر به سنگر عقب ببریم.

وی ادامه داد: فضای مجازی امروز یک منبر بی‌نظیر و غیر قابل توصیف برای بیان حقیقت و افشای دسیسه‌های دشمن و فضای بسیار مؤثری است اگر قاعده آن را بدانیم.

جعفری در خطاب به والدین ضمن توصیه به مراقبت از فرزندان در برابر آسیب‌های مجازی، تأکید کرد: آرش‌های کمانگیر ما باید در فضای مجازی تیر‌ها را پرتاب کنند و مرز‌های جغرافیایی فکری ما را توسعه بدهند؛ نسل جوان بی مانندی داریم که اگر به او اعتماد کنیم و به صحنه بیاید، غوغا می‌کند.

وی با متذکر شدن این مطلب که امروز هوشمندی، درایت و منطق درست می‌تواند اثرگذار باشد؛ افزود: یکی از عرصه‌های مهمی که فعالان فضای مجازی باید در آن فعالیت کنند جهاد و مقاومت است، زیرا هر چه در این کشور داریم مدیون شهدا و دفاع مقدس است و برای ترویج معارف دینی و انقلابی از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌با اشاره به ارسال هفت هزار اثر به این جشنواره، بر تولید و انتشار پیام‌های جذاب، مستند‌های کوتاه، نماهنگ‌های جذاب، تولیدات متنی و تصویری فاخر و اثربخش صوتی و‌... تأکید و بیان کرد: باید سفره‌ای پهن کرد که هر کس با هر سلیقه‌ای بتواند از آن استفاده کند و یک سایت بین المللی به زبان‌های مختلف{برای بهره برداری از این آثار} ایجاد شود.

وی در پایان این جشنواره را نوعی تمرین و ممارست و فرصتی برای آشنایی از ظرفیت استان‌ها دانست و از حُسن مساعدت استان کرمان در میزبانی این رویداد قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار