مدیرکل کمیته امداد استان همدان خبر داد؛

پرداخت بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان استان همدان

«شیخی‌زاده» گفت: در ۹ ماهه نخست ۳۳۰ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان مستمری به‌ حساب ۵۳ هزار و ۲۸۰ خانواده واریز شد.
کد خبر: ۵۶۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ - 24January 2023

پرداخت بیش از ۳۳۰ میلیارد تومان مستمری به مددجویان استان همدانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «محمد رسول شیخی زاده» مدیرکل کمیته امداد استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای رفع بخشی از نیازهای اساسی خانواده‌های تحت حمایت، در ۹ ماهه نخست امسال، ۳۳۰ میلیارد و ۲۶۳ میلیون تومان مستمری به‌ حساب ۵۳ هزار و ۲۸۰ خانواده واریز شد.

وی با بیان اینکه در کنار پرداخت مستمری ماهانه خدمات حمایتی دیگری نیز صورت می‌گیرد، افزود: این خدمات حمایتی شامل برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی، پرداخت تسهیلات کارگشایی و تأمین کمک‌هزینه تأمین جهیزیهٔ نوعروسان نیازمند به مددجویان ارائه می‌شود.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه کمیته امداد یک مکان امدادرسان موقت برای رفع نیاز مددجویان و نیازمندان است، گفت: کمیته امداد پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آن‌ها را از چرخه حمایت خارج می‌کند

وی با بیان اینکه مددجویان تحت پوشش شامل ۵۳ هزار و ۲۸۳ خانوار هستند، که به چند دسته تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: معیشت بگیران، مددجویان تبصره ۱۴ و مددجویان تک خدمتی و چند خدمتی ازجمله آن‌ها هستند و طی این مدت هزار خانوار به علل مختلف مانند توانمندسازی، کسب درآمد ثابت، فوت و ... از چرخه حمایتی خارج و سریعاً به همین میزان نیازمندان جدید جایگزین شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان در پایان متذکر شد: توانمندی خانواده‌ها یکی از اهداف کمیته امداد است و درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی مناسب و ارائهٔ خدمات متنوع به مددجویان و افراد بی‌بضاعت گامی بلند و استوار در توانمندسازی و حمایت از خانواده‌های محروم منطقه برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار