یادداشت/ علی عبدالصمدی

ایران؛ پاینده و استوار بر تارک جغرافیای عالم

ملت ایران با استقامت و مقاومتی که از خود نشان دادند، اثبات کرده اند که که ایران عزیز همواره محکم و استوار خواهد ماند و تمامی دشمنان از مام میهن خلع ید خواهند شد.
کد خبر: ۵۶۸۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ - 25January 2023

ایران؛ پاینده و استوار بر تارک جغرافیای عالمگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ علی عبدالصمدی؛ در میان تمامی ایام سال، بهمن مهم‌ترین ایام کشور به شمار می‌رود. وقوع انقلاب اسلامی پراهمیت‌ترین رخداد در تاریخ معاصر ایران است. رویداد مهم سیاسی‌ای که نه تنها باعث تغییر حکومت و استقرار نظام جمهوری اسلامی شد و به طور کلی سبک زندگی مردم را تغییر داد بلکه تمامی تاریخ ایران‌زمین را به دو قسمت قبل و بعد از انقلاب اسلامی تقسیم کرد.

ادامه‌ی مبارزات علیه حکومت شاهنشاهی، بازگشت امام خمینی (ره) به ایران، تشکیل دولت موقت انقلابی به ریاست مرحوم بازرگان، پیوستن همافران ارتش به انقلاب اسلامی، پیروزی نهضت اسلامی و نهایتا آغاز دستگیری و محاکمه و اعدام عوامل وابسته به رژیم سابق از اهم اتفاقاتی هستند که در این ماه رخداده است.

چهل و چهار سال از آن روز‌ها می‌گذرد و هر سال سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به خصوص توسط مردم و نهاد‌های ذی ربط حاکمیتی به اشکال مختلف جشن گرفته می‌شود. برگزاری جشنواره‌های مختلف شعر، موسیقی، تئاتر، سینما و سایر هنر‌ها در همین ماه بر این موضوع دلالت دارد. همچنین از همان نخستین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صدا و سیما اقدام به پخش برنامه‌های شاد می‌کند.

یک سال و اندی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور وارد جنگی هشت ساله شد که خسارت‌های بی شماری را به کشور وارد آورد، اما عرصه و تجلی گاه رشادت‌ها و باعث استقرار گفتمان عمومی دفاع مقدس در کشور شد. پس از اتمام جنگ و آغاز دوران سازندگی، این گفتمان از میان نرفت بلکه در شکلی دیگر و در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به حیات خود ادامه داد. عدالت و اعتدال از گفتمان‌هایی بودند که در دهه‌های بعدی وارد عرصه‌های سیاسی و اجتماعی کشور شدند و عملا شکلی دیگر از خطابه‌ی دفاع مقدس را به منصه‌ی ظهور گذاشتند.

با گذشت اعصار و دوره‌های مختلف تاریخی در تاریخ چند هزار ساله‌های کشورمان بالاخص در دهه‌های اخیر، ایران همچنان پا برجا و استوار باقی مانده و در برابر تندباد حوادث همواره مقاومت کرده است. ایران پاینده و جاوید بر تارک جغرافیای عالم خواهد درخشید. ملت ایران با استقامت و مقاومتی که طی دهه‌های گذاشته در عرصه‌های مختلف از خود نشان داده‌اند، اثبات کرده‌اند که ایران عزیز همواره محکم و استوار خواهد ماند.

انتهای پیام/ 133

نظر شما
پربیننده ها