رئیس پلیس فتا استان گلستان:

فضای مجازی تاثیر زیادی روی جوانان داشته است

تجری گفت: فضای مجازی تاثیر زیادی روی جوانان ما داشته و باید آنان را از این خطر آگاه کنیم.
کد خبر: ۵۶۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۲ - 24January 2023

تاثیر فضای مجازی بر روی جوانان

به گزارش دفاع‌پرس از گرگان، سرهنگ دوم «سعید تجری» رئیس پلیس فتا استان گلستان در حاشیه نمایشگاه تبیین حوادث اخیر استان گلستان در گرگان اظهار داشت: بعد از بررسی گوشی‌های اغتشاشگران معلوم شد که آنان بصورت شبکه‌ای به هم وصل هستند و بیشتر آنها از کشور ترکیه خط می‌گرفتند.

وی افزود: خیلی از شایعاتی که دشمن در حوادث اخیر منتشر کرد مربوط به افراد زیر 18 سال بود، در حالی که در حوادث اخیر هیچ فرد زیر 18 سال در بازداشت ما نمی‌ماند و پس از توجیه بلافاصله آزاد می‌شدند.

تجری با اشاره به تاثیرگذاری فضای مجازی در جامعه ابراز داشت: فضای مجازی تاثیر زیادی روی جوانان ما داشته و باید آنان را از این خطر آگاه کنیم.

رئیس پلیس فتا استان گلستان تصریح کرد: تا قبل از بیماری کرونا شاید خیلی از ماها در خصوص گوشی و اینترنت برای بچه‌های خود سختگیر بودیم اما این بیماری ما را مجبور کرد تا برای بچه‌ها هم گوشی بخریم و هم اینترنت در اختیار آنان بگذاریم و این زنگ خطری برای خانواده هاست.

وی گفت: متاسفانه ارسال تصاویر و متنها تبدیل به یک عادت برای ما شده و هر عکس و متنی که می‌آید را سریع فوروارد می‌کنیم و من به همه توصیه می‌کنم که هر متن یا عکسی که در فضای مجازی می‌بینند باور نکنند و در مورد آن تحقیق کنند.

تجری در پایان با اشاره به جرائم فضای مجازی متذکر شد: در استان گلستان کلاهبرداری اینترنتی یک سوم جرائم اینترنتی را تشکیل می‌دهد و باید خیلی مراقب باشیم تا در دام کسانی که از این طریق کلاهبرداری می‌کنند نیفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها