وزیر خارجه تاجیکستان: همکاری‌ها با ایران به تحکیم صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند

وزیر خارجه تاجیکستان در دیدار امیرعبداللهیان در تاشکند با بیان اینکه همکاری‌های دو کشور به تحکیم صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند، نسبت به انجام سفر حجت‌الاسلام رئیسی به دوشنبه درسال جاری میلادی ابراز امیدواری کرد.
کد خبر: ۵۶۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰ - 24January 2023
وزیر خارجه تاجیکستان: همکاری‌ها با ایران به تحکیم صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در تاشکند به سر می‌برد، عصر امروز (سه‌شنبه) چهارم دی ماه با «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار و درباره راه‌های گسترش هر چه بیشتر مناسبات دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی مورد علاقه مشترک گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
 
در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان مشترکات گسترده فرهنگی بین مردم دو کشور ایران و تاجیکستان را اساسی‌ترین زمینه تحکیم پیوندها و بستر مستحکم گسترش روابط دو کشور در تمامی زمینه‌ها توصیف و از توسعه مناسبات به ویژه در زمینه‌های فرهنگی ابراز خرسندی کرد.
 
امیرعبداللهیان تأکید کرد: زمینه‌های فراوان همکاری‌های دوجانبه باید توسعه و تعمیق یابد. مناسبات اقتصادی در حال توسعه بین دو کشور با توجه به ظرفیت‌های موجود، قابل ارتقا به سطوح بالا و رسیدن به نقطه مطلوب را دارا است.
 
وزیر امور خارجه کشورمان صدور خدمات فنی و مهندسی، سرمایه گذاری‌های شرکت‌های ایرانی در زمینه تاسیس شرکت‌های مشترک تولیدی در مناطق آزاد تاجیکستان و همکاری شرکت‌های دانش بنیان با تاجیکستان در خصوص انتقال فناوری، ظرفیت‌های ترانزیتی و همکاری در عرصه انرژی را از جمله بسترهای گسترش مبادلات تجاری و اقتصادی برشمرد.
 
وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار نسبت به گسترش چشم انداز روابط دو کشور ابراز خرسندی کرده و مناسبات دو کشور را در سطح عالی ارزیابی کرد.
 
وی با بیان اینکه سفرهای متقابل مقامات عالی دو کشور به مناسبات دوجانبه قوت بیشتری بخشیده است، ابراز امیدواری کرد سفر رئیس جمهور کشورمان به تاجیکستان، در سال جاری میلادی انجام پذیرد. 
 
سراج الدین مهرالدین تأکید کرد: همکاری‌های دو کشور به تحکیم صلح و ثبات در منطقه کمک می‌کند و دو کشور همکاری‌های مفید و موثری در چارچوب سازمان‌های منطقه‌ای و مجامع بین‌المللی دارند و مواضع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در مقابله با تهدیدهای امنیتی همچون تروریسم، قاچاق مواد مخدر و سایر جرایم سازمان یافته و موضوعات منطقه‌ای مواضعی مشترک است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها