یادداشت/ فرشته افشردی

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ از خدمت به مردم تا مبارزه با ضدانقلاب

سپاه از ابتدای تشکیل تا به امروز، اقدامات زیادی انجام داده است که تنها فعالیت‌های امنیتی، نظامی و پدافندی نبوده است؛ بلکه در اردو‌های جهادی و سازندگی نیز حضوری فعال داشته است. هنگامی که سیل یا زلزله رخ می‌دهد و هم‌وطنان ما نیاز به کمک پیدا می‌کنند، سپاه به‌‎سرعت خود را به آن مناطق می‌رساند و به مردم کمک می‌کند.
کد خبر: ۵۶۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۶ - 26January 2023

جمهوری اسلامی ایران حرم استگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - فرشته افشردی؛ چندی پیش پارلمان اروپا تصمیم گرفت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را وارد لیست تروریست‌ها کند؛ هرچند که آن‌ها خود، به تروریست‌ها کمک می‌کنند، نیرو و کمک‌های تسلیحاتی برایشان می‌فرستند یا در برابر  تروریست‌ها سکوت می‌کنند باید اسمشان در لیست تروریسم و حامی تروریست قرار بگیرد، نه سپاه پاسداران که تمام هم و غم خود را برای کمک به مستضعفان به کار می‌گیرد.

اسلام دستور به مقاومت در برابر مستکبران و همچنین کمک به زیردستان و ضعفا داده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) برای کمک به زیردستان و صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی به‌وجود آمد.

سپاه از ابتدای تشکیل تا به امروز، اقدامات زیادی انجام داده است که تنها فعالیت‌های امنیتی و نظامی _ از جمله حضور در جبهه دفاع مقدس و رفع ناآرامی‌های غرب کشور _ نبوده است؛ بلکه در اردو‌های جهادی و کمک به سازندگی نیز حضوری فعال داشته و دارد. برای مثال هنگامی که سیل یا زلزله رخ می‌دهد و هم‌وطنان ما نیاز به کمک پیدا می‌کنند، سپاه به‌‎سرعت خود را به آن مناطق می‌رساند و به مردم کمک می‌کند.

سپاه در بحبوحه اقدامات ضدامنیتی و ضدانقلابی پ.ک.ک، پژاک، کومله و دموکرات و... نیرو‌های خود را فرستاد تا با آن‌ها مقابله کنند و امنیت را به مناطق غرب و شمال‌ غرب کشور بازگردانند. چیزی که دشمنان نمی‌خواهند؛ بلکه آن‌ها می‌خواهند از ناامنی‌هایی که توسط عمّال خود در مناطق غرب کشور ایجاد می‌شوند و آشوبی که در نتیجه این ناامنی به بار می‌آید، یک کشور تکه تکه شده ببینند.

آنها شاید به‌طور موقت به این هدف خود رسیده‌اند یا آنکه فکر کرده‌اند که رسیده‌اند، اما متوجه نیستند که مسیر را اشتباه انتخاب کرده‌اند. آن‌ها فکر کردند همه مردم عروسک خیمه شب بازی‌شان هستند، اما سپاه پاسداران با رشادت‌ها و شجاعت‌‎های اعضای خود که جان بر کف به میدان آمدند و به مردم آن مناطق کمک کردند، جلوی این کار آن‌ها را گرفت. چه آن اوایل انقلاب و سال ۱۳۵۸، چه در این سال‌ها و چه در آشوب اخیر.

چیزی که این دشمنان می‌خواهند، این است که کسی نباشد جلوی آن‌ها را بگیرد و خودشان رئیس کل جهان باشند، اما آن‌ها متأسفانه حساب یک چیز را نکرده‌اند و آن هم این است که مردم مسلمان جهان و مسلمانان ایران دیگر مثل گذشته نیستند که ضعیف عمل کنند و از آنها بترسند؛ بلکه جلوی آنها می‌ایستند. این از برکات انقلاب اسلامی بود که از خون جوانان، ریشه‌های مقاومت جوانه زد.

جمهوری اسلامی ایران حرم است و کسی نباید به این حرم تجاوز کند و حتی فکر آن را در سر بپروراند. سپاه پاسداران برای این به‌وجود آمده است که از آرمان‌های انقلاب اسلامی محافظت کند و هرگز اجازه تعدی را به هیچ دشمنی ندهد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها