برای اولین بار منتشر شد؛

روایت شهید «سیاف‌زاده» از امداد غیبی در عملیات والفجر ۸

شهید سیاف‌زاده در سخنانی به بیان تحلیل خود از برخی اتفاقات در عملیات والفجر ۸ و امداد‌های غیبی در این عملیات پرداخت.
کد خبر: ۵۶۹۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ - 25January 2023

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سخنان شهید سیاف‌زاده که برای اولین بار توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت سالروز شهادتش منتشر شده، در مصاحبه‌ای در قرارگاه کربلا به تحلیل خود را از سکوت دشمن حین اجرای عملیات والفجر ۸ پرداخته است.

تحلیل از سکوت دشمن / چتر خدا چشمان دشمن را کور کرده بود

این سخنان به شرح زیر است:

چتر خدا چشمان دشمن را کور کرده بود

«چیز عجیبی بود که خودمان بعضی وقت‌ها شک می‌کردیم و می‌گفتیم نکند دشمن دارد ما را فریب می‌دهد. فهمیده است، ولی چیزی نمی‌گوید. یعنی قضیه آنقدر برای خودمان مشکوک بود که چون آبادان جزیره‌ای بود که کسی در آن نه کار کرده بود نه واقعاً با پنج، شش سال قبل آن فرقی داشت، نه اصلاً برای دشمنی که اینقدر چشم‌هایش باز است که ما کجا می‌خواهیم عمل بکنیم، ماهواره‌ها برایش عکس می‌گیرند، دیده‌بانی‌ها، رازیت‌هایش، هواپیماهایش عکس می‌گیرد، جاسوس‌هایش می‌آیند این‌طرف. بسیاری از امکانات استخباراتش را به کار می‌گیرد که بفهمد منطقه عملیات کجا است؟ برای دشمن کاری نداشت که بفهمد اینجا می‌خواهد عملیات بشود.

در مجموع من معایب منطقه را گفتم، ولی شرایط مثبتی هم داشت که خیلی هم قوی نیستند. با توجه به این‌ها و اصل آن، همان امداد‌های غیبی و کمکی که خدا به اینجا کرد، نه یک روزی آمد یک عکس خیلی حساب‌شده‌ای بگیرد، نه یک روزی آمد بمبارانی بکند، نه یک روزی آمد آتش شدید بریزد، اصلاً منطقه درست مثل‌ اینکه خدا چترش را انداخته بود از روی آبادان به این‌طرف که اصلاً اینجا نمی‌خواهد چیزی بفهمد و چشم‌های دشمن را کور کرده بود. یعنی دشمن هم حساس شده بود به این تردد‌های جاده آبادان. به‌حساب منطقه شلمچه گذاشته بود که ارتش می‌خواست عمل بکند و یک تجمعی کرده بود. حتی منطقه مارد را که زد آنجا را به‌ حساب ارتش گذاشت.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها