مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، تجلیلی از صبوری مادران و همسران شهداست

سردار «ملکی» گفت: جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، تجلیلی از صبوری و مقاومت مادران، همسران و دختران شهداست.
کد خبر: ۵۶۹۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰ - 25January 2023

جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت، تجلیلی از صبوری مادران و همسران شهداستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت که در سالن همایش دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان مازندران و تسلیت شهادت امام هادی (ع)، اظهار داشت: دهمین همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا امروز در دانشگاه نوشیروانی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: بابل بیشترین شهدا را در استان مازندران داشته است بنابراین در برگزاری مراسم این شهرستان انتخاب شد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه امروز ما در قبال خانواده شهدا نمی‌توانیم صحبت کنیم، افزود: شهرستان بابل در دفاع از ارزش‌های انقلاب شهدای زیادی تقدیم کرد و در این شهرستان خانواده‌های چهار شهید و سه شهید داشته و ۷۲ خانواده دو شهید داریم.

سردار ملکی عنوان کرد: در این همایش از ۵۰۰ خانواده شهید تکریم و تجلیل می‌شوند که فقط برای یادآوری است تا فراموش نکنیم که همیشه شرمنده خانواده‌های شهدا خواهیم بود.

وی با گرامیداشت چهل‌ویکمین سالروز حماسه اسلامی ششم بهمن آمل و بیان اینکه به این مناسبت ویژه برنامه‌هایی در سطح استان و شهرستان آمل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ما شرمنده خانواده‌های شهدای حماسه اسلامی ۶ بهمن آمل هستیم که هنوز نتوانستیم به فرموده رهبر معظم انقلاب روایت‌گری درست با ساخت یک فیلم سینمایی برای این حماسه داشته باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: امیدواریم زیرساخت‌های لازم جهت ساخت فیلم سینمایی حماسه ۶ بهمن آمل مهیا شود تا بتوانیم با نوکری به خانواده‌های شهدا گامی در مسیر آنان برداریم.

سردار ملکی بیان کرد: مادر شهید بوشهری که در دیدار با امام، فریاد می‌زند که ۳ فرزند داشتم که در راه شما، شهید شدند و جانم فدای شما باشد؛ اوج صبر و صبوری را نشان می‌دهد که باید در این راستا روایت‌گری انجام شود.

وی اظهار کرد: همایش امروز جهت یادآوری نام شهدا و ادامه دهنده راهشان بودن، برگزار شد تا تجلیلی نیز از مادران و همسران شهدا شود.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان متذکر شد: استقبال از ۱۴ شهید گمنام که به نیت چهارده معصوم به استان مازندران آوردیم، در بابل بی‌نظیر بود که جای دارد از مردم شهیدپرور این شهرستان تشکر ویژه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار