مدیرکل حفظ آثار دفاع‌ مقدس فارس:                   

امیدواریم کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت سال آینده بین‌المللی شود

سردار «کوشکی» گفت: فارس برای چهارمین بار میزبان کنگره شعر دفاع مقدس است که دهم آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار خواهد شد و امیدواریم سال آتی بتوانیم این رویداد را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.
کد خبر: ۵۶۹۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰ - 25January 2023

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس فارس، امروز در نشست خبری تشریح جزییات اختتامیه بیست و چهارمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت اظهار داشت: فارس برای چهارمین بار میزبان این رویداد مهم است که دهم آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار خواهد شد و امیدواریم سال آتی بتوانیم این رویداد را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم.

سردار سعید کوشکی جهرمی افزود: رونمایی از ۱۳۶ کتاب حوزه دفاع مقدس و ۴۰ کتاب صوتی این حوزه و تقدیر از ۲۷ اثربرگزیده این دوره شامل ۳ اثر از هرکدام از محور‌های نه‌گانه از جمله بخش‌های اصلی مراسم اختتامیه خواهد بود.

این پیشکسوت دفاع مقدس با بیان اینکه مومن با شمشیر و زبان خود جهاد می‌کند و سلاح شاعران نیز شعر آن‌ها است خاطرنشان کرد: پیامبر و اهل‌بیت، جلساتی جهت شعرخوانی شاعران برگزار می‌کردند و از آنجا که مردم ایران نیز از قدیم روحی لطیف داشتند شعر همواره بهترین ابزار و در واقع زبان انتقال فرهنگ است و انتقال فرهنگ باید با لطافت و ظرافت خاصی صورت بگیرد که در شیراز شهر فرهنگ و ادب و خاستگاه سعدی و حافظ این امر به بهترین امر صورت خواهد گرفت.

سردار کوشکی افزود: ذات جنگ خشن است، اما ما نجنگیدیم بلکه دفاع کردیم و همین دفاع مقدس ما نیز آنقدر زیبا و پر از فداکاری و درس بود که از خشونت حماسه ساخت.

کوشکی افزود: دفاع مقدس، منظومه و گنجی بی‌پایان است و شعر دفاع مقدس نیز هم روحیه‌بخش و هم تشجیع‌کننده و حماسه‌آفرین و هم سرشار از صداقت، صلابت و صمیمیت و فارغ از تکلفات مرسوم است.

وی با بیان اینکه بازگشت به خویشتن، توجه به مفهوم انتظار، ترویج معنویت و مهدویت، توجه به میهن‌پرستی و ترویج فرهنگ ایثار مهمترین درس‌های شعر دفاع مقدس است افزود: هدف کنگره این است که این گنجینه نهان با شعر و حماسه به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

مدیرکل حفظ آثار فارس در ادامه گفت: فارس همواره چه در حماسه و واقعیت و چه در تصویرسازی از این حماسه با شعر، پیشتاز بوده و امسال نیز با ۱۳۷۲ اثر، رتبه اول کشور در زمینه استقبال از فراخوان شعر دفاع مقدس در بیست و چهارمین دوره بود.

سردار کوشکی افزود: یکی از مهمترین ارکان جهاد تبیین و مقابله با دشمن در جنگ ترکیبی همین عرصه شعر دفاع مقدس است و در قالب شعر، روان‌تر و فراگیرتر می‌توان مفاهیم را انتقال داد و جذابیت زبان شعر نیز بین عامه بیشتر است.

به گفته وی پرورش جوانان انقلابی با معرفی استعداد‌های ادبی این حوزه، از دیگر اهداف این کنگره است و امیدواریم بتوانیم سال آتی این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار