هرتزوگ خواستار تشدید اقدامات ضدایرانی اتحادیه اروپا شد

رئیس رژیم صهیونیستی طی دیداری با رئیس کمیسیون اروپا در بروکسل خواستار تشدید اقدامات اتحادیه اروپا علیه ایران شد.
کد خبر: ۵۶۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷ - 25January 2023

هرتزوگ خواستار تشدید اقدامات ضدایرانی اتحادیه اروپا شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در بروکسل با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا دیدار کرد.  

طبق گزارش روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، هرتزوگ در این دیدار از رئیس کمیسیون اروپا خواست اتحادیه اروپا اقدامات علیه تهران را افزایش دهد.  

او گفت: «ایران با عرضه پهپاد و سلاح‌های مرگبار در حال ستیز با شهروندان اوکراین است و با پیشروی به سمت توانمندی‌های هسته‌ای، کشتار و شکنجه شهروندان خودش دنیا را به خاطر انداخته و معتقدیم وقت ان است که اروپا موضع بسیار مستحکمی علیه ایران اتخاذ کند چرا که این کشور چالشی نه فقط برای اسرائیل، منطقه و خاورمیانه بلکه برای اروپا و دنیا است.»

رئیس رژیم صهیونیستی که امروز چهارشنبه برای یک سفر دو روزه وارد بروکسل شده از اتحادیه اروپا به عنوان «یک شریط راهبردی بالقوه برای اسرائیل» یاد کرد.

هرتزوگ قبل از دیدار با رئیس کمیسیون اروپا با پادشاه بلژیک دیدار کرد. رئیس رژیم صهیونیستی در آن دیدار هم اظهارات ضد ایرانی خود را تکرار کرد.

این سفر در شرایطی انجام شده که پارلمان اروپا هفته گذشته با تصویب قطعنامه‌ای از شورای وزیران اتحادیه اروپا خواست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی این بلوک قرار دهد.  

شورای وزیران خارجه اروپا که روز دوشنبه تشکیل جلسه داد اقدامی در جهت قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی انجام نداد، اما ۳۷ شرکت و فرد را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.  

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توضیح داد که نمی‌توان یک گروه را فقط به دلیل آنکه کسی آن را دوست ندارد در چنین فهرستی قرار داد و انجام این کار به رأی دادگاه نیاز داد.  

انتهای پیثام/ 112

نظر شما
پربیننده ها