اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران:

توهین به مقدسات ادیان توحیدی را نمی‌پذیریم

«کاشچیان» گفت: افرادی که به اسم مسیحیت و فرهنگ اروپایی در ایران فتنه‌انگیزی می‌کنند را مسیحی به حساب نمی آورم و توهین به مقدسات ادیان توحیدی را نمی‌پذیریم.
کد خبر: ۵۶۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵ - 28January 2023

توهین به مقدسات ادیان توحیدی را نمی‌پذیریمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اصفهان، «سیپان کاشچیان» اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران امروز (شنبه) در دیدار با «سیدرضا مرتضوی» استاندار اصفهان اظهار داشت: امسال اگر چه دیدار ما با برداران مسلمان به تاخیر افتاد اما در روزهای گذشته انتظار دیدار دوباره شما را می کشیدیم و اکنون از دیدار و گفت‌وگو با شما بسیار خوشحال هستیم.

وی با اشاره به عمق همزیستی، برادری و همسایگی میان ادیان توحیدی در اصفهان، عنوان کرد: در سالی که گذشت توانستیم بسیار مسالمت آمیز، دوستانه و برادرانه روابط گذشته را تعمیق ببخشیم و در راه اعتلای کشورمان تلاش کنیم.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: شاهد این هستیم که با وجود زندگی اقوام مختلف در اصفهان، این زیست دائماً رو به پیشرفت و نزدیکی است. همه دوشادوش یکدیگر بعنوان ملت ایران زندگی می‌کنند و عمق این روابط در حال پیشرفت است.

کاشچیان خاطرنشان کرد: با وجود تمام واقعیت های اجتماعی که در استان وکشور وجود دارد بسیاری از افراد نمی‌خواهند این نزدیکی و دوستی را ببینند، از این رو واقعیت ها را تحریف کنند و با خصومت سعی در فتنه‌انگیزی دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در روزهای گذشته شاهد بودیم کشورهای دیگر سعی دارند دوستی را میان ملت ایران بر هم بزنند که به لطف خداوند تاکنون موفق نشده‌اند نقشه‌های شوم خود را اجرایی کنند، تصریح کرد: افرادی که به اسم مسیحیت و فرهنگ اروپایی در ایران فتنه‌انگیزی می‌کنند را مسیحی به حساب نمی‌آورم و توهین به مقدسات ادیان توحیدی را نمی‌پذیریم.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران اضافه کرد: متأسفم که یک شخصیت ضد دین اعمالی را در اروپا انجام و تمامی تمرکز رسانه‌های جهانی را به خود معطوف می‌کند در حالی که ما در جمهوری اسلامی هر روز به صورت دوستانه و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم؛ آنها این موضوع مهم را از چشم مردم دنیا پنهان می‌کنند.

کاشچیان یادآور شد: از دولت جمهوری اسلامی ایران که دوستانه و برادرانه با جامعه مسیحیت بالاخص ارامنه همکاری صمیمانه و خالصانه‌ای دارد تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها