نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقابل با تهاجم فرهنگی نیازمند ایجاد شور فاطمی و مهدوی در جامعه است

آیت‌الله «محمدی لائینی» گفت: تقابل با تهاجم فرهنگی نیازمند ایجاد شور فاطمی و مهدوی در جامعه است.
کد خبر: ۵۶۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴ - 28January 2023

تقابل با تهاجم فرهنگی نیازمند ایجاد شور فاطمی و مهدوی در جامعه استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای سیاست‌گذاری مهدویت استان با موضوع برنامه‌ریزی جشن‌های نیمه شعبان، ضمن تبریک ایام دهه فجر و روز ۱۳ رجب، سالروز میلاد حضرت علی (ع) و ایام بعثت پیامبر و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: جریان مهدویت بسیار فراتر از آنچه تصور می‌کنیم است، از این رو باید برنامه‌های این مناسبت پرشور و باشکوه برگزار شود.

آیت‌الله محمدی لائینی خواستار پیگیری‌های جدی و قوی در حوزه مهدویت شد و افزود: در این مسیر در راستای بزرگداشت این وعده و موعودی که خدا آن را بزرگ شمرده و ایده، آمال و امید تمام عالم است، هیچ چیز نباید غافل‌کننده باشد و باید کاری کنیم جریان مهدویت فراموش نشود.

نماینده ولی فقیه در مازندران متذکر شد: هر وقت که شور و شعور انقلابی ما ضعیف می‌شود باید متوجه حادثه عاشورا و کربلا شویم و از آنجا شور و شعور انقلابی دریافت کنیم، زیرا شور حسینی انقلاب اسلامی را پیروز کرد و شور زینبی شش سال دفاع از حرم ما را پیش برد و پیروز کرد و سیاست‌های نظام سلطه را نقش بر آب کرده است.

این مسئول اضافه کرد: با شور فاطمی باید به جنگ تهاجم فرهنگی رفته و با شور و شعور مهدوی به جنگ یأس و ناامیدی برویم.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه در دستگاه‌ها و نهاد‌ها برنامه‌های مذهبی داشته باشیم، عنوان کرد: در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به این مسائل بپردازیم و فضای کلی جامعه باید فضای نشاط، شور، هیجان باشد.

آیت الله محمدی لائینی اذعان داشت: در گذشته جشن نیمه شعبان در کوی و برزن توسط نوجوانان به زیبایی برگزار می‌شد، الان هم باید همه کوچه‌ها و خیابان‌ها تبدیل به نمایشگاه جشن مهدوی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: ما هم برای عامه مردم باید برنامه داشته باشیم و هم اینکه کار‌های معرفتی انجام بگیرد، زیرا دشمن می‌خواهد تابلوی چشم نواز از آینده که در ادیان به‌خصوص دین اسلام ترسیم شده را سیاه کند، ما هم باید در مقابل به موازات کار‌های اجتماعی و برگزاری جشن، برنامه‌های معرفتی داشته باشیم.

امام جمعه ساری تاکید کرد: در این برنامه‌ها باید یک روایتگری درست از ماجرای مهدویت و ظهور داشته باشیم تا بسیاری از شبهات را به‌صورت زیربنایی از بین ببرد.

وی خواستار تشکیل جلسات معرفتی به‌خصوص برای نخبگان جامعه شد و گفت: اگر بتوانیم ۱۲ جلسه در ۱۲ نقطه یا شهر برگزار کنیم خوب است، چرا که اگر خواص روشن شوند عوام نیز روشن خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها