مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

همه ارگان‌ها باید در رفع مشکلات بیکاری جوان استان کمک کنند

«پیشکاری» گفت: همه ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی باید در ایجاد اشتغال و رفع مشکلات بیکاری جوان در استان کمک کنند.
کد خبر: ۵۶۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۴ - 28January 2023

همه ارگان‌ها باید در رفع مشکلات بیکاری جوان استان کمک کنندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «فرزاد پیشکاری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان امروز در نخستین جلسه قرارگاه اشتغال استان کردستان اظهار داشت: قرارگاه اشتغال با هدف نظارت حضوری و مستقیم بر طرح‌های اشتغالزایی در استان تشکیل شد و تا ۲۰ اسفند امسال فعالیت خواهد داشت.

وی یادآور شد: قرارگاه اشتغال استان همزمان با سراسر کشور کار نظارت بر تمام طرح‌ها و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد را به صورت میدانی و حضوری انجام می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: با توجه به گزارش دریافتی از سامانه رصد و اشتغال تعهد شده دستگاه‌های اجرایی در سال جاری این قرارگاه کمک می کند تا صحت و تعهد اشتغال ایجاد شده در استان را مورد ارزیابی قرار گیرد.

پیشکاری با اشاره به تعهد ایجاد اشتغال دستگاه‌های اجرایی در سال جاری و تاکید بر نظارت، پایش و تحقق آن، افزود: مهمترین مسئله در طرح ها و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، نظارت و راست آزمایی است که در مرحله اول با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی به صورت مجازی و در مرحله بعد با نظارت حضوری و مستقیم تمام طرح‌هایی که تسهیلات اشتغالزایی دریافت و اقدام به ایجاد اشتغال کرده اند مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه گزارش های ناظران و بازرسان از طرح ها جمع بندی می شود، ادامه داد: گزارش های دریافتی ایجاد شغل با سامانه جامع "سانار" که به عنوان یک ابزار کنترل و ارزیابی مناسب در سطوح ملی و استانی است و کدملی‌های ثبت شده به عنوان شاغل‌شدگان سال ۱۴۰۱، مطابقت می شود.

وی با اشاره به وضعیت بیکاری در استان، تاکید کرد: همه ارگان‌ها، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مردمی باید در ایجاد اشتغال و رفع مشکلات بیکاری جوان در استان کمک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها