معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

دشمن هر روز درصدد تحمیل یک چالش فرهنگی به کشور است 

«احمدوند» با تاکید بر اینکه دشمن هر روز به دنبال تحمیل یک چالش فرهنگی جدید به کشور است، گفت: هدف دشمن ایجاد تفرقه در کشور است.
کد خبر: ۵۷۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۵ - 01February 2023

«یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از البرز، خدشه دار کردن امید، غرور ملی و اعتماد به نفس ایرانیان را مهمترین هدف دشمن از تهاجم فرهنگی رسانه‌ای دانست و اظهار داشت: ملتی که امید، غرور و اعتماد به نفس نداشته باشد شکست می‌خورد و دشمن که از روحیه شکست ناپذیر ملت ایران به واسطه ایمان ناشی از انقلاب اسلامی می‌هراسد درصدد است از طریق ابزارهای فرهنگی و رسانه ای اعتماد به نفس و ایمان ملت ما را سست نماید.

وی با بیان اینکه دشمن در پی  القاء روحیه یاس و ناامیدی به ملت بزرگ ایران است؛ افزود: دشمنان یک روز به بهانه حمایت از زبان های محلی به زبان فارسی که عامل چند هزاره وحدت ملی است می‌تازند و زمانی نیز کاهش فشار چند ساعته گاز در یک شهر کوچک را به یک چالش رسانه ای تبدیل می سازند اما هر گز از همدلی اقوام ایرانی در طول تاریخ یا وجود بزرگترین شبکه گاز رسانی دنیا در کشور سخنی نمی‌گویند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با تاکید بر اینکه قومیت‌های ارزشمند ایرانی از مهم ترین عوامل هویت ملی ایران اسلامی هستند؛ اادامه داد: تخریب زبان فارسی به عنوان یکی از عوامل مهم وحدت ملی و ایجاد تفرقه در میان اقوام ایرانی مهم‌ترین رویکرد رسانه‌های تجزیه طلب وابسته به بیگانه است.

احمدوند با بیان اینکه تولید محتوا و آثار  فرهنگی مبتنی بر مبارزه با تهاجم فرهنگی بیگانگان یک مسئولیت تاریخی برای عاشقان ایران اسلامی و  اهل فرهنگ و ادب است؛ عنوان کرد: امروز در برابر تاریخ، کشور و شهدا مسئول هستیم و باید همانند یک رزمنده که در زمان دفاع مقدس به جبهه رفت در برابر تهاجم فرهنگی – رسانه‌ای دشمن مقتدرانه بایستیم.

وی با اشاره به اینکه نویسندگان و فرهیختگان باید با ابزار فرهنگ و هنر به تولید محتوا خلق آثار فاخر در زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اقدام کنند؛ افزود: اهل فرهنگ و ادب باید با وقوف به مسئولیت تاریخی خود باید فعالانه در این عرصه ورود پیدا کند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: نسل جوان ما باید با فرهنگ و ارزش‌های شهدا آشنا شود و این یکی از وظایف اهل فرهنگ، ادب و هنر است تا با آثار خود بستر آشنایی نسل‌های آتی با معارف دفاع مقدس را فراهم آورد.

احمدوند با اشاره به اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه ترویج ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، خاطر نشان کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان می‌تواند تا حد زیادی آنها را در برابر تهاجم فرهنگی – رسانه‌ای بیگانگان و آسیب‌های فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی ناشی از آن مصون سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها