معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان:

حجاب و عفاف موضوعی کلیدی است

«جان نثاری» گفت: مساله حجاب و عفاف موضوعی کلیدی و هدف دشمن متزلزل کردن بنیان خانواده است. حفظ حریم خانه و خانواده و تاکید بر مساله حجاب و عفاف موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۵۷۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰ - 04February 2023

حجاب و عفاف موضوعی کلیدی است«محمدرضا جان‌نثاری» معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص عفاف و حجاب با بیان اینکه عفاف و حجاب از اصول اساسی دین مبین اسلام است، اظهار داشت: برخی دنبال عادی‌سازی کشف حجاب در کشور و استان هستند اما با صراحت تمام اعلام می‌کنیم که تمام قد تا پای جان پای حجاب می‌ایستیم و اجازه نخواهیم داد کشف حجاب عادی شود.

وی با بیان اینکه حجاب نماد هویت و فرهنگ اصیل ایرانی است؛ صرفا مساله مربوط به اسلام نیست و طبق تاریخ در ایران باستان هم زنان دارای پوشش و حجاب بودند، عنوان کرد: دنیای غرب هر وقت می‌خواهد به بیان عقب افتادگی و دور ماندن کشور ما از قافله پیشرفت اشاره کند، مساله زنان و حجاب و عفاف را مطرح می‌کند و مساله حجاب و عفاف در جامعه ما یک جریان تاریخی و یک مساله هویتی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب بخش جدایی ناپذیر هویت و فرهنگ زنان ایران است، افزود: برخلاف جوامع غربی که برای آنها پوشش زنان اهمیتی ندارد می‌بینیم که در ایران با سابقه تمدنی که دارد به این موضوع نگاه عفیفانه‌ای داشته است زیرا حجاب و عفاف با تار و پود جامعه ما آمیخته شده‌است.

جان‌نثاری با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای سیاسی کردن مساله حجاب و عفاف یادآور شد: حجاب و عفاف جز هویت جامعه ایران است و جدای از مساله شرعی و قانون که باید از آن تبعیت کنیم، عنصر هویت‌ساز برای جامعه ایرانی است و زنان نیز همواره از این عنصر هویت‌ساز حمایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مساله حجاب و عفاف موضوعی کلیدی و هدف دشمن متزلزل کردن بنیان خانواده است، تاکید کرد: امروز حفظ حریم خانه و خانواده و تاکید بر مساله حجاب و عفاف موضوع مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه کسانی که امروز به دنبال کشف حجاب هستند در سه گروه دسته‌بندی می‌شوند، بیان کرد: گروه اول که عمده افراد را شامل می‌شود جاهل هستند و نسبت به قوانین دین، جامعه و عرف ناآشنا هستند.

جان‌نثاری اضافه کرد: گروه دوم غافل هستند که البته این غفلت توام با جهالت بوده و نمی‌دانند که بی‌حجابی چه تبعاتی برای آنان دارد و دقیقا زمانی متوجه می‌شوند که دچار مشکل شده و بخش عظیمی از حیثیت خود را از دست داده‌اند. دسته سوم معاند هستند که برای لجبازی با دین یا مسئولان دست به کشف حجاب می‌زنند و معاندانه رفتار می‌کنند.

وی با بیان اینکه مساله حجاب و عفاف در کشور نیازمند ایجاد قرارگاه قوی است، مطرح کرد: ما علاوه بر دِین شرعی نسبت به حضرت زهرا(س) نیز دِین داریم و از چادر به عنوان میراث ایشان حفاظت و حراست خواهیم کرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به حوادث اخیر در کشور، تصریح کرد: لزوم برخورد قاطعانه با هنجارشکنان فرهنگی که برهنگی را در پیش گرفته‌اند پیش از گذشته باید انجام گیرد و به هیچ عنوان نباید از اجرای قانون عفاف و حجاب عقب نشینی کرد.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: صراحتا می‌گوییم که حجاب از قوانین کشور است به همین دلیل خدمت‌رسانی به فرد قانون‌گریز قابل توجیه نیست. کسی که قانون را زیر پا می‌گذارد ابتدا باید تمکین به قانون را بیاموزد.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی هیچ زمانی بر سر اصول اعتقادی خود با هیچ شخصی تعارف و شوخی ندارد، متذکر شد: اسلام ما نه آمریکایی و نه وابسته خواهد شد بلکه همان اسلام ناب محمدی و انقلابی است و در این مسیر از مسؤلان می‌خواهم در موضوع حجاب اهتمام ویژه داشته باشند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار